Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Portsari vei henkkarini

Vierailija
04.06.2015 |

Eli lauantai iltana lainasin ajokorttiani kaverille että hän pääsisi kanssani baariin ja menetti ne portsarille koska portsari tunsi henkilön ja otti ajokorttini haltuun itselleen ja käski painua kaverini ulos. Mitä seuraamuksia tästä voi tulla mulle ja kaverille? Tietääkseni paperit menevät poliisiasemalle, mutta eipä ole mitään vielä kuulunut

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-5kk vankeutta

Vierailija
2/13 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein, että saat kärsiä! Kuin tyhmä voit olla?? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun nuoruudessani 70-80-luvun taitteessa luokkakaverin äiti oli kelalla töissä. Hän väärensi alaikäiselle lapselleen kela-kortin, jotta tyttö pääsi baareihin. 

Vierailija
4/13 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaverisi sanoi löytäneensä sen, niin se käsitellään sinun osalta vaan löytötavaran palautuksena.

Vierailija
5/13 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole nuorisolla helppoa nykyään. Toista se oli paperihenkkareiden aikana.

Vierailija
6/13 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itseasiassa pokehan ei olisi saanut henkkareita ottaa. Ei kuulu hänelle kenen henkilöllisyystodistusta kukakin kantaa mukanaan. Teoriassa portsari syyllistyy varkauteen, käytännössä teki juuri oikein.

Vierailija
7/13 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Identiteettivarkaus tuli Suomessa rangaistavaksi rikokseksi vuoden 2015 alussa. Kaverisi on siis esiintynyt vääränä henkilönä ja näin ollen joutuu vastuuseen (sakot). Sinulle ei hankaluuksia koidu, jos sanotte että kaverisi löysi henkkarit jostain.

Vierailija
8/13 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyyrä kirjoitti:

No itseasiassa pokehan ei olisi saanut henkkareita ottaa. Ei kuulu hänelle kenen henkilöllisyystodistusta kukakin kantaa mukanaan. Teoriassa portsari syyllistyy varkauteen, käytännössä teki juuri oikein.

Täysin paskapuhetta.

Vierailija
9/13 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

..toisen henkilötodistuksen esittäminen on rikos niin asiakirjan lainaajalle kuin sen luovuttajalle.

http://yle.fi/uutiset/poliisi_huolissaan_henkilotodistusten_lainaamises…

Kun alaikäinen jää väärennetyistä henkkareista kiinni, niin luvassa on aina poliisilaitoksella käynti.

Ovimiehet toimittavat henkkarit poliisilaitokselle.

http://www.seinajoensanomat.fi/artikkeli/62628-portsarit-takavarikoivat…

Vierailija
10/13 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Portsari teki ihan oikein, eikä ne sieltä poliisilaitokselta sulle soittele, saat itse soittaa ja kysellä. Tod. näk. ravintolan henkilökunnalla ei ole kiirettä kiikuttaa papereitasi sinne, vievät jahka jaksavat.

- 12v baarimesuna.

Ihan oma mokasi.

Vierailija
11/13 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan ohis, mut tekis mieli tietää mitä tapahtuu jos henkkareitten omistaja marssii poliisilaitokselle hakemaan korttiaan takaisin ja sanoo kylmänviileesti, että "minä itse siellä baarissa olin ja näytin omat henkkarini, mut kun kampaus oli eri kuin kuvassa niin poke ei uskonut vaan otti mun kortin pois!"

Mitä poliisi voi tehdä? Jos tilanne on sana sanaa vasten, niin kenellä on todistusvelvollisuus? Pokella/ravintolalla joka väittää että henkkareita näytti ovella joku muu, vai minä joka väitän että ovella olin minä itse?

Vierailija
12/13 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein. Juuri tuon takia en lainaa papereitani kenellekkään.

Vierailija
13/13 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiukan ohis, mut tekis mieli tietää mitä tapahtuu jos henkkareitten omistaja marssii poliisilaitokselle hakemaan korttiaan takaisin ja sanoo kylmänviileesti, että "minä itse siellä baarissa olin ja näytin omat henkkarini, mut kun kampaus oli eri kuin kuvassa niin poke ei uskonut vaan otti mun kortin pois!"

Mitä poliisi voi tehdä? Jos tilanne on sana sanaa vasten, niin kenellä on todistusvelvollisuus? Pokella/ravintolalla joka väittää että henkkareita näytti ovella joku muu, vai minä joka väitän että ovella olin minä itse?

Tuollaisessa tapauksessa pitää poliisit kutsua paikan päälle, siis jos portsari ei usko että henkkarit on sinun omat. Minulle on kerran käynyt noin.

Ja luulenpa että jälkikäteen on turha selitellä mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän