Naapuritalon nainen on aina naama myttyrällä
Aina. Vähän erikoista. Eivätkö kaikki ole sentään joskus hyvällä tuulella?
Kommentit (44)
Puhut varmaan minusta. T. Resting bitch face
Puhutkohan ap minusta? Minulla on joka päivä kehossa kipuja ja tiedän että se näkyy naamasta. Sille en vaan voi mitään, että joka askel tekee kipeää.
Vanha lehmä se on on . Anna olla.
Sen näkee naamasta kun lakkaa saamasta
Naapurit eivät ole siksi tässä maailmassa, että heidän tehtävänsä olisi miellyttää sinua.
Elämä ei välttämättä anna kaikille niitä asioita, joiden seurauksena olemus olisi aina tai edes useimmiten hymyilevä. Ja kun ikää tulee, ei niitä asioita enää edes jaksa yrittää tavoitella. Kaikki on se ja sama. Ei voisi vähempää kiinnostaa, mitä mieltä joku naapuritalon kyylä on ulkoisesta olemuksestani, hän ei ole edes olemassa minulle. Eräänlainen varjoihminen, joka joskus vilahtaa jossain.
Heh, itsekin kun opiskeluaikoina asustelin kerrostaloissa näin näitä naisia naapurustossa joilla naama oli aina norsun pildellä. Otin tyylikseni sitten aina hyvin iloisesti toivottaa "Hyvää päivää/hyvää iltaa/hyvää huomenta" tai "onpas siellä kerrassaan ihastuttava auringon paiste tänään". Yms...
Se aiheutti kahdenlaista reaktiota. Osalla naama meni vielä enemmän mykkyrälle ja mitään vastausta ei tullut, jatkossa eivät katsoneet edes päin kun kohtasimme. Mutta sitten oli niitäkin joilla naama kääntyi hymyyn ja vastasivat kohteliaasti ja jatkossa olivat minua kohtaan selvästi hymyileviä. Laskin tästä, että näille ihmiselle toiselta ihmiseltä tuleva kaunis sana ja hymyilevä olemus oli varmaan harvinaisuus ja kaipasivat sitä.
Ventovieraille hymyily on kyllä outoa.
Olet sejoamassa, hanki pikaisesti elämä ja muuta ajateltavaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko näitä kurttunaamoja muuallakin kuin Tampereella?
Olen harkinnut asian takia poismuuttoa. Mitä paikkakuntaa suosittelisitte, jossa olisi positiivisesti elämään ja naapureihin suhtautuvia ihmisiä?
Hölmölää.
Eikö se olisi outoa jos neliviisikymppiset naiset vetäisivät suuren pepsodentin ohittaessa parikymppisen miehen? Eikö silloin ole parempi olla vakava.
Mun keskittynyt ilme on mörtsi. Kuuntelen yleensä keskittyneenä musiikia kun kuljen naapurien ohi niin ehkä mä oon joku niistä, joita täällä haukut.
Vierailija kirjoitti:
Heh, itsekin kun opiskeluaikoina asustelin kerrostaloissa näin näitä naisia naapurustossa joilla naama oli aina norsun pildellä. Otin tyylikseni sitten aina hyvin iloisesti toivottaa "Hyvää päivää/hyvää iltaa/hyvää huomenta" tai "onpas siellä kerrassaan ihastuttava auringon paiste tänään". Yms...
Se aiheutti kahdenlaista reaktiota. Osalla naama meni vielä enemmän mykkyrälle ja mitään vastausta ei tullut, jatkossa eivät katsoneet edes päin kun kohtasimme. Mutta sitten oli niitäkin joilla naama kääntyi hymyyn ja vastasivat kohteliaasti ja jatkossa olivat minua kohtaan selvästi hymyileviä. Laskin tästä, että näille ihmiselle toiselta ihmiseltä tuleva kaunis sana ja hymyilevä olemus oli varmaan harvinaisuus ja kaipasivat sitä.
Heh, hyvä sinulle. Minä tein samoin, niin läheiset alkoivat ehdotella hoitoon menoa. "Mitä sinä nyt tuntemattomille virnotat", "hullut yksinään naureskelee", "noi ihmiset peljää sua" jne.
Ei naapurit ole mitään ventovieraita. Vuosikausia samassa pihapiirissä asuvien on pakko rekisteröidä toisensa jollain tavalla. Naapurin huomioimasta jättäminen on selkeä kannanotto.
Jos tälläiselle henkilölle ei osoita mitään huomiota, esim. ei tervehdi, se tarkoittaa että ylenkatsoo eikä ei pidä häntä oman huomionsa arvoisena.
Tässä maassa tuntemattomille hymyilevät vain humalassa olevat ja hullut.
Hipaise hellästi ohimennen ja toivota hyvää päivää, ehkä se piristyy siitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei naapurit ole mitään ventovieraita. Vuosikausia samassa pihapiirissä asuvien on pakko rekisteröidä toisensa jollain tavalla. Naapurin huomioimasta jättäminen on selkeä kannanotto.
Jos tälläiselle henkilölle ei osoita mitään huomiota, esim. ei tervehdi, se tarkoittaa että ylenkatsoo eikä ei pidä häntä oman huomionsa arvoisena.
Tuu joskus käymään kaupungissa, meillä on täällä vähän erilaista.
Vierailija kirjoitti:
Tuon takia ei kannata hymyillä takaisin. Teet älykääpiön johtopäätöksiä.
Onko näitä kurttunaamoja muuallakin kuin Tampereella?
Olen harkinnut asian takia poismuuttoa. Mitä paikkakuntaa suosittelisitte, jossa olisi positiivisesti elämään ja naapureihin suhtautuvia ihmisiä?