Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Exän vaatimat matkakorvaukset

Vierailija
03.06.2015 |

Minä maksan ex-miehelle kilometrikorvausta lasemme tapaamiskujetuksista. Joudun maksamaan yli 60e joka kerta kun lapsi käy isällään eli 120e/kk. Nyt isä iloitti että on muuttanut kauemmas johonkin isoon taloon ja matkakustannukset on kasvanut ja asumiskustannukset isot. Hän meinaa että elatusmaksu 200e pitää vähentää ja matkakorvaus suurentaa....

Onko mitään sääntöjä tähän? Nytkään elatuksista ei jää kun 80e minulle ja päiväkotimaksukin melkein 200e. Olen ihan plusminusnolla koko ajan rahan kanssa. Voiko isä vaatia isompaa matkakorvausta kun itse muuttaa kauemmas? Voiko hän vaatia pienempiä elareita kun muuttaa tyttöystävän kanssa yhteen isoon taloon?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et helvetissä maksa enää mitään, vaan meet sinne lastenvalvojalle!!! Sehän vie sua, ku pässiä narussa!!!

Vierailija
22/37 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 23:33"]

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 23:31"]Menkää lastenvalvojalle. [/quote] minä olen ollutkin mutta isä ei omassa päässä suostu sinne menemään. Jätti vaan menemättä vaikka aika hänellä oli siellä sovittu. Ap

[/quote]

Jätä sinä maksamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on sekin ongelma että jos en maksa exä ei suostu lasta palauttamaan vaan sanoo että kotimatka on sitten minun ongelma. Hän tietää että en pysty ajamaan autoa ja julkisilla matka on ihan älytön ja minulla on toinenkin lapsi ja en pysty millään bussi-juna yhdistelmällä rahtaamaan lapsia ja laukkuja. Eli suomeksi sanottuna exä tietää että olen pulassa reuman ja tämän tapaamiskuljetuksen kanssa ja haluaa hyötyä mahdollisimman paljon tästä itse. Ap

Vierailija
24/37 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteys lastenvalvojaan. Ei kuulosta reilulta, että exän muuttaminen nostaisi sinun kulujasi.

Vierailija
25/37 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillistä alemman sosiaaliluokan säätämistä ja riitelyä. Olette tasan toisenne ansainneet, molemmat eksät.

Vierailija
26/37 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 23:42"]

Tässä on sekin ongelma että jos en maksa exä ei suostu lasta palauttamaan vaan sanoo että kotimatka on sitten minun ongelma. Hän tietää että en pysty ajamaan autoa ja julkisilla matka on ihan älytön ja minulla on toinenkin lapsi ja en pysty millään bussi-juna yhdistelmällä rahtaamaan lapsia ja laukkuja. Eli suomeksi sanottuna exä tietää että olen pulassa reuman ja tämän tapaamiskuljetuksen kanssa ja haluaa hyötyä mahdollisimman paljon tästä itse. Ap

[/quote]

No jospa yrittäisit jotenkin vielä maksaa sen paluumatkan tällä kertaa, mutta et enää seuraavaa menomatkaa?

Vierailija
27/37 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollista että ilmoitat että lapsi ei tule lainkaan isälleen koska et pysty ajamaan. En ole ikinä kuullut kenenkään maksavan matkakuluja exälleen. 

Jos mies haluaa lapsen luokseen, hän hakee ja tuo.

Vierailija
28/37 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 23:28"]

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 23:23"]Maksa pois, ex-mies on oikeassa. [/quote] Minulla ei ole varaa. Nytkin en pysty edes itselleni ostamaan kesäksi vaatteita. Ap

[/quote]

Mikä vika on viime kesän vaatteissa?

Vierailija
29/37 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 23:47"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 23:42"]

[/quote]

No jospa yrittäisit jotenkin vielä maksaa sen paluumatkan tällä kertaa, mutta et enää seuraavaa menomatkaa?
[/quote]

Siis exä tekee niin että hakee lasta ja sitten ei suostu palauttamaan jos en makda. Sitten lapsi on 125km päässä ja en saa häntä kotiin. Jos en anna ottaa niin hän uhkaa että saan sakot tapaamiset estämisestä. Ap

Vierailija
30/37 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 23:42"]

[/quote]

Sitten soitat poliisille. Käräjillehän teidän näköjään täytyy mennä. Mitä jos mies muuttaisi ulkomaille? Silloinkin hän vaatisi sinua maksamaan?

Vierailija
31/37 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 23:49"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 23:28"]

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 23:23"]Maksa pois, ex-mies on oikeassa. [/quote] Minulla ei ole varaa. Nytkin en pysty edes itselleni ostamaan kesäksi vaatteita. Ap

[/quote]

Mikä vika on viime kesän vaatteissa?
[/quote]

olen sairastunut reumaan ja joutunut syömään jättiannoksia kortisonia. Olen lihonut. Ap

Vierailija
32/37 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kommunikoit exän kanssa. Tekstiviesteillä vai puheluilla? Jos puheluilla niin ala nauhoittaa ne. Esim. auto call recorder sovellus on hyvä. Jos mies ei palauta lasta niin soitat poliisille tietysti. Ei hän voi kaapata lasta.

Vierailija
33/37 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 23:52"]

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 23:49"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 23:28"] [quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 23:23"]Maksa pois, ex-mies on oikeassa. [/quote] Minulla ei ole varaa. Nytkin en pysty edes itselleni ostamaan kesäksi vaatteita. Ap [/quote] Mikä vika on viime kesän vaatteissa? [/quote] olen sairastunut reumaan ja joutunut syömään jättiannoksia kortisonia. Olen lihonut. Ap

[/quote]

Asutko Porvoossa? Pystyisitkö muuttamaan jonnekin lähemmäksi ex-miehesi nykyistä asuinpaikkaa?

Vierailija
34/37 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 00:17"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 23:52"]

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 23:49"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 23:28"] [quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 23:23"]Maksa pois, ex-mies on oikeassa. [/quote] Minulla ei ole varaa. Nytkin en pysty edes itselleni ostamaan kesäksi vaatteita. Ap [/quote] Mikä vika on viime kesän vaatteissa? [/quote] olen sairastunut reumaan ja joutunut syömään jättiannoksia kortisonia. Olen lihonut. Ap

[/quote]

Asutko Porvoossa? Pystyisitkö muuttamaan jonnekin lähemmäksi ex-miehesi nykyistä asuinpaikkaa?
[/quote]

En asu porvoossa. Minulla on täällä työpaikka,perhe ja lasten kaikki kuviot. Minulla ei ole mitään syytä muuttaa lähemmäs exää sen takia että hän tapaa lasta muutama päivä kuukaudesa. Hän myöskin missaa näitä tapaamisia aika usein. Ap

Vierailija
35/37 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi vaatia mitään matkakorvausta!!!!!!

Vierailija
36/37 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä maksa ja älä anna lasta hänelle jos ei suostu asiasta keskustelemaan. Jos hän on vaatimassa elareiden pienennystä jne niin kyllähän hänenkin täytyy olla lastenvalvojaan yhteydessä, vai olettaako hän että suostut ilman muuta? ÄLÄ SUOSTU! Kyse on myös lasten hyvinvoinnista, riitauta asia. Vaikka sitten oikeuteen jos täytyy.

Kirjoitit tästä muistaakseni aiemminkin tänne?

Vierailija
37/37 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 23:51"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 23:42"]

[/quote]

Sitten soitat poliisille. Käräjillehän teidän näköjään täytyy mennä. Mitä jos mies muuttaisi ulkomaille? Silloinkin hän vaatisi sinua maksamaan?
[/quote]

Näin juuri!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi