Migreeni, kolmas aura putkeen!
Tämä alkoi puoli ysin maissa nyt illalla: ensin tuli aura, sitten päänsärky. tätä tapahtuu pari krt vuodessa. Mutta sen jälkeen tulikin toinen aura ja nyt kolmas putkeen! Ikinä ei ole ollut näin, enkä uskalla nyt mennä nukkumaan... Onko muilla ollut vastaavaa?
Kommentit (32)
On mulla mies kotona mutta hän nukkuu, herätän toki jos tapahtuu jotain kummallista. Lävin irvistelemässä peilin edessä, kasvot toimivat symmetrisesti.
-ap
Päivystyksessä tsekkaavat ettei ole aivoveritulppaa eikä käy Arja Korisevan siskon tavoin.
Oikeasti mikään 3-4 tunnin auraoire ei ole ok. Olen käynyt kahdella Suomen parhaista neurologeista ja ovat olleet tosi huolissaan, kun aurani on kestänyt 1h40 min.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 23:44"]
Päivystyksessä tsekkaavat ettei ole aivoveritulppaa eikä käy Arja Korisevan siskon tavoin.
Oikeasti mikään 3-4 tunnin auraoire ei ole ok. Olen käynyt kahdella Suomen parhaista neurologeista ja ovat olleet tosi huolissaan, kun aurani on kestänyt 1h40 min.
[/quote]
No mullapa on kestänyt kuukausia putkeen ja silti ei oo suostuttu tutkimaan, ja on vaan sanottu ettei niille voi tehdä mitään.
Soitin päivystyksen. He olivat sitä mieltä että migreeni voi olla hyvin monen tyyppistä ja koska muita oireita ei ole niin en nyt ainakaan toistaiseksi mene käymään. Oireet sopivat kuitenkin migreeniin,
-ap
Tais 25 olla joku pelle päivystys etkä käynyt migreeniin erikoistuneella neurologilla. Neurologit huolestuvat aina, jos on yli tunnin, koska yli tunnin mittaisia ei pidetä edes migreeninä vaan sitä kohdellaan jo muuna aivoverenkierron häiriönä. Kaikkialla migreenisivuillakin sanotaan, että migreeniaura kestää 5-60 min eli tuo on hyvä erotusdiagnoosinakin. Hyvä tietty, jos olet hengissä vielä ja ei mitään pysyvää vauriotakaan. Toisaalta vaikea uskoa, että jatkuva aura olisi kellään kuukausia putkeen ilman taukoja.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 23:35"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 23:32"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 23:28"]
Ettei enteilisi jo aivoinfarktia.
lääkäri
[/quote]
Kuulepas sinä lähäri ,tällä palstalla on paljonkin lääkäreitä, te lähärit vain aina epäilette meitä.
no niin, oletko tosissasi? meinasin jo mennä nukkumaan mutta se siitä sitten, olen taas paniikissa!
kiitos vastauksista, mukava tietää että muillakin on ollut tällaista.
-ap
[/quote]
Tuskinpa tällä palstalla oikeita lääkäreitä on. Ne on aina näitä "lääkäreitä"
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 23:58"]
Tuskinpa tällä palstalla oikeita lääkäreitä on. Ne on aina näitä "lääkäreitä"
[/quote] Kuulepas sinä lähäri ,tällä palstalla on paljonkin lääkäreitä, te lähärit vain aina epäilette meitä.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 23:54"]
Tais 25 olla joku pelle päivystys etkä käynyt migreeniin erikoistuneella neurologilla. Neurologit huolestuvat aina, jos on yli tunnin, koska yli tunnin mittaisia ei pidetä edes migreeninä vaan sitä kohdellaan jo muuna aivoverenkierron häiriönä. Kaikkialla migreenisivuillakin sanotaan, että migreeniaura kestää 5-60 min eli tuo on hyvä erotusdiagnoosinakin. Hyvä tietty, jos olet hengissä vielä ja ei mitään pysyvää vauriotakaan. Toisaalta vaikea uskoa, että jatkuva aura olisi kellään kuukausia putkeen ilman taukoja.
[/quote]
Niin vaikea se on ilmeisesti kenenkään uskoa että eivät ota edes tosissaan. Aina saan vaan kuulla sen että osaan kuitenkin puhua ja auralle ei voi mitään ja lähetetään kotiin. Kyllähän nuo kuukausien aurat on kuitenkin jälkiä jättäneet, ei toimi aivot kuin ennen, mutta ei voi mitään.
Hakeudu edellinen yksityisesti kunnon migreeniin erikoistuneelle lääkärille. Päivystys ei varmaan ole enää oikea osoite, jos kuukausia on oireita ollut.
Itse pääsin yksityisen kautta magneettikuvaankin julkiseelle, kun julkisen mielestä "ei ole mitään", niin alan ammattilaiset olivat vähän toista mieltä.
Itse aurallista migreeniä sairastavana ihmettelen, kuinka joku voi olla koneella mugreenissä? Itse joudun olemaan pimeässä hiljaisessa huoneessa kauhusta ja tuskasta kankeana... Jo näköhäiriöt, puutumistuntemukset naamassa ja käsissä saavat minut jättämään sähköisen tietsikanvalon sikseen. En pystyisi samaan kuin ap. Ei ole akuuttia hätää, jos surffailemaan pystyy.
Mene päivystykseen, pitää ehdottomasti tutkia jos on aikaisemmin ollut erilainen migreenikohtauksen kulku.