Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työmatka alle 1 km, kuinka moni menisi sen autolla?

Vierailija
30.01.2022 |

Ei päiväkotiin vietäviä lapsia tms välietappeja tai tiukkoja aikatauluja.

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvittää aina katsoa minkälaista porukkaa lyllertää kauppojen pakkipaikoilta kohti kauppaa.

Itsekin tunnen tuollaista porukkaa mikä menee autolla kaikki matkat... elopainoa löytyy enemmän kuin tarpeeksi ja vielä sokerimoskaa tungetaan läpiin ja sitten ihmetellään miksi kansa paisuu jatkuvasti. 1km kävelee 15 minuuttiin jos tauhallisesti menee eteenpäin mutta rapakuntoisille pulskille sitten eri juttu...

Nyt kommentoijat todistelemaan vihaisesti kuinka kaikki autoilijat ovat lihaskimppuja... odotan niitä että saan nauraa.

Vierailija
62/87 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin just kaupassa autolla. 200 m on matkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät vihervassarit täällä ulisee, kun ei ole varaa ostaa Meseä ja ajella mualima ympäri...

Mie ajelen ainakin just niin paljon kuin tykkään!

Vierailija
64/87 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häpeäisin silmät päästäni jos menisin tuollaisen matkan autolla. Mun työmatka on 5km suuntaansa ja menen sen pyörällä säässä kuin säässä. On juuri sopiva matka pyöräillä.

Minä en häpeä, pitää ruokatunnilla ehtiä käyttää koira ulkona.

Vierailija
65/87 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätäkin keskustelua lukemalla huomaa miksi lihavuuskäyrät suuntaavat ylöspäin.

66/87 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sateella menisin autolla, mutta hyvällä ulkoilusäällä kävelisin tai ajaisin fillarilla.  

Vierailija
67/87 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Repesin 😂

Tässä faktaa nerolle...

15 min kävely vastaa painosta riippuen n. 50-65 kcal kulutusta.

Joten edes takaisin kuljettu työmatka polttaa n. 100-130 kcal...

Jos tuolla kukaan laihtuu niin onnittelut välittömästi 👍🙂

Vierailija
68/87 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskin niin passeli, jos työpaikka olis noin lähellä. Sitähän jäis matkakuluista säästöä ihan kivasti omaan taskuun.

Vierailija
69/87 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Repesin 😂

Tässä faktaa nerolle...

15 min kävely vastaa painosta riippuen n. 50-65 kcal kulutusta.

Joten edes takaisin kuljettu työmatka polttaa n. 100-130 kcal...

Jos tuolla kukaan laihtuu niin onnittelut välittömästi 👍🙂

Ihminen tarvitsee liikuntaa muustakin syistä kuin pelkän painonhallinan takia. Nivelet, selkäranka, silmät, suolisto ja moni muu kehon toiminta hyötyy kävelemisestä.

Naurattiko niin paljon että miestissit hyllyivät?

Vierailija
70/87 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliskin niin passeli, jos työpaikka olis noin lähellä. Sitähän jäis matkakuluista säästöä ihan kivasti omaan taskuun.

Olet oikeassa, mulla on noin kilsan työmatka ja parantaa toimeentuloa kummasti kun pääsee pyörällä/kävellen ympäri vuoden sillä työ on vain osa-aikainen, mistä pidänkin kovasti. Autoa vaativa työ pitäisi olla kokopäiväinen jotta pääsisin samaan tulotasoon kuin nyt joten olen tyytyväinen ja tuleepahan samalla vuositasolla kivasti extra liikuntaa!

Vierailija
71/87 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla voi olla sekin, että ei kykene liikkumaan jaloin pitkiä matkoja (edes sitä kilometriä) niin auto on välttämätön. Tunnen erään jolla on erittäin huono kunto, että kotonakin liikkuminen on vaikeaa ja tunnen erään jolla on tekojalka niin autot helpottaa heidän elämäänsä paljon. Eivätkä ole mitään nuoria ihmisiä.

Vierailija
72/87 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on niin lyhyt että sen ehtii vaikka traktorilla.

Vierailija
73/87 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

SuxkMyDixk kirjoitti:

Tätä pazkaa luettuani ajan lopun elämääni autolla töihin vielä kiertoteitä pitkin 🙂

Elinikä ei luultavasti ulotukaan yli eläkeiän, jos on niin heikkokuntoinen, ettei jaksa kilometriä kävellä.

Vierailija
74/87 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisilla voi olla sekin, että ei kykene liikkumaan jaloin pitkiä matkoja (edes sitä kilometriä) niin auto on välttämätön. Tunnen erään jolla on erittäin huono kunto, että kotonakin liikkuminen on vaikeaa ja tunnen erään jolla on tekojalka niin autot helpottaa heidän elämäänsä paljon. Eivätkä ole mitään nuoria ihmisiä.

Muna vai kana. Minullakin on kaksi työkaveria, joille 500 metrin ja reilun kilometrin matka jalan on mahdoton.

Vierailija
75/87 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kelistä. Mun työpaikalle on 800 metriä ja matka on pikkuteitä, joita hiekoitetaan todella huonosti. Yleensä on alkukeväästä aina joku viikko, ku ei huvita halkaista kalloa ja ajan autolla töihin.

Vierailija
76/87 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muna vai kana. Minullakin on kaksi työkaveria, joille 500 metrin ja reilun kilometrin matka jalan on mahdoton.

Laitoin omaa kommenttiani siksi, kun toiset puhuu ympäristön hyväksi ja toisilla on tapana lyttäillä toisten tapoja ilman, että ajattelevat miksi näin asiat ovat. Pointtini oli se, että kaikki eivät kykene liikkumaan, kuten sinäkin tunnet muutamia vastaavanlaisia tyyppejä.

Vierailija
77/87 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu säästä, kantamuksista, tarvitseeko autoa töissä, onko kauppapäivä eli menossa ruokakauppaan töiden jälkeen, onko jokin meno työpäivän aikana/heti töiden jälkeen jne... Eli joko kävellen, pyörällä tai autolla tilanteen mukaan vaihdellen. Olen tietenkin tyytyväinen siitä, että itselläni on varaa valita.

Vierailija
78/87 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostan auton, joka tässä maassa maksaa kultaakin enemmän sekä sen käyttö..

Niin en kai sitä koristeeksi osta?

Sekä niin kauan, kuin toiset lentävät pitkin maailmaa tutustumassa uusin elämyksiin ja tilaavat "halvalla" Kiinasta tavaraa rahtina...

Minun hiilijalanjälkeni on mitätön vaikka ajaisin autolla joka päivä mielin määrin...

Vierailija
79/87 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ostan auton, joka tässä maassa maksaa kultaakin enemmän sekä sen käyttö..

Niin en kai sitä koristeeksi osta?

Sekä niin kauan, kuin toiset lentävät pitkin maailmaa tutustumassa uusin elämyksiin ja tilaavat "halvalla" Kiinasta tavaraa rahtina...

Minun hiilijalanjälkeni on mitätön vaikka ajaisin autolla joka päivä mielin määrin...

No mä ajattelen sitten ihan eri tavalla. Käytän autoa niin vähän kuin mahdollista, ensinnäkin haluan säästää huolloissa ja bensassa. Myös ympäristöasiat painavat tässä (ihan oikeasti on aivan naurettavaa mennä alle 1km työmatka autolla), en myöskään lentele tutustumassa maailmaan tai tilaile tavaraa Kiinasta. Olen ollut kasvissyöjä 25 vuotta. Ihan kuin nämä sulkisivat toisensa pois.

Vierailija
80/87 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meen talvella jalkasin tai potkurilla , kesällä polkupyörällä tai jalan.En autoa noin lyhyelle matkalle käytä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi