Työmatka alle 1 km, kuinka moni menisi sen autolla?
Ei päiväkotiin vietäviä lapsia tms välietappeja tai tiukkoja aikatauluja.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Ketä haluaa haista hielle töissä? Siksi auto on kätevä. Palatessa se on kätevästi lämmin kun vie koiran puistoon.
Jos sulla on koira, niin ei kyllä pitäisi kilometrin matkasta tulla hiki. Käytkö sen kanssa lenkillä laisinkaan vaan viet vaan jonnekin koirapuistoon autolla?
Ainoastaan, jos tarvitsisin omaa autoa työssäni. Muuten aivan älytöntä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on jo juna-asemalle 1,5km jonka meen pyörällä/kävellen 😂. Siitä sit kahdella junalla (n. reulu 1h) ja loppupäässä kävelyä vielä 1km. Uskomattoman onnekkaita ne joilla on tuollainen alle 1km työmatka enkä ikimaailmassa menisi autolla tuollaista vaikka olisi millainen ukkonen tai myrsky!
Minulla on ollut lähes 400 km, tosin se vaati kakkosasunnon, kakkoasunnolta oli nelisen kilsaa, kävellen tai pyörällä kuljin sen. Työmatka on nyt alle 1 km, sama työpaikka edelleen, en autoile töihin, kun ei ole mitään tarvetta mennä autolla. Tarvitsen matkaan vain puhelimen ja eväät, ja välillä vien kaappiin jotain hygieniatarvikkeita, kun entiset loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Menen.
Koska työssäni ajan monta sataa kilsaa päivässä, en todellakaan kävele konttorille ja takaisin kotiin aloittaakseni työpäivää.
eikö aloituksesta juuri puhuttu työmatkoista jossa ei pysähdyksiä esim . päiväkotiin
Vierailija kirjoitti:
Haista hielle vajaan kilometrin matkasta? Mitä hittoa? Saa olla kyllä aivan rapakuntoinen jos tuollaisella matkalla hikoaa 😄
Joo pitää ihan suositella, että kävelisi edes tuon ajaan kilometrin mennen tullen.
Hikoileminen ei itse asiassa ole mitenkään kiinni siitä, mitn hyvässä fyysisessä kunnossa on, vaan lähinnä siitä, millainen aineenvaihdunta on.
Vierailija kirjoitti:
Nivelvaivaiset, vaivanne ovat syntyneet nimenomaan siksi, että ette liiku tarpeeksi.
Päinvastoin. Mun kulumat syntyi kilpaurheilu-uran aikana.
Luuleeko oikeasti joku, että tämä planeetta pelastuu ihmisten autoilun karsimisella?
Joku toinen ajaa autolla, joku toinen kävelee tai miten tahansa, eikä sen päätöksen tekeminen kuulu kanssa ihmisille!
Fxxk Me näitä typeriä aloituksia..
Minulla on n. 800m töihin, mutta menen autolla, koska käyn aina kaupassa töiden jälkeen, ja painavia ostoskasseja en rupea kilometritolkulla kävellen kantamaan. Lisäksi haen heti töiden jälkeen lapset päiväkodista, niin tämä kauppakassi+muksu -kombo on parasta hoitaa autolla.
Mulla oli 1,5km ja työkaverilla 0,5km. Toki ajettiin omilla autoilla kun käytiin ruokatunnilla kotona.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli 1,5km ja työkaverilla 0,5km. Toki ajettiin omilla autoilla kun käytiin ruokatunnilla kotona.
No en kyllä 0,5 km takia ottaisi autoa vaikka kävisinkin ruokatunnilla kotona. Eihän tuohon matkaan mene kuin muutama minuutti. Autolla voi mennä huonossa lykyssä pitempään, jos juuttuu ruuhkiin.
Tätä pazkaa luettuani ajan lopun elämääni autolla töihin vielä kiertoteitä pitkin 🙂
Vaihtelee. Useimmiten kävelen sen 700m, mutta autolla menen jos huono ilma.
En minä noin lyhyttä matkaa autolla ajaisi, vaikka vankka automies olenkin. Noin lyhyt matka ei tee autolle hyvää, ei kerkeä lämmetä eikä akkukaan kestä pitkään kun ei kerkeä latautua.
Köyhät kävelee...Mesemies ajelee 🙂
Tavallisessa päivä duunissa kävelisin, mutta vuorotyötä tehdessä en.
Nykyään työmatka 30km suuntaansa, joten menen autolla. Kun oli 10km matka menin pyörällä.
Jos on auto,niin todellisuudessa suurin osa sitä myös käyttää, oli se matka 500m tai 5 km.
Tästäki talosta tasan kaikki käy autolla kaupassa, matkaa on ehkä 650m,suora tie.
Mulla on reilu kilsa työmatkaa suuntaansa ja kävelen sen kelillä kuin kelillä. Auto liikahtaa työaamuina pihasta ainoastaan, jos tartten sitä päivän aikana esim. jos mulla on keskellä päivää lääkäri. Muuten olen todennut, että kävelen sen matkan siinä ajassa, mitä talvella menisi lumien putsaamiseen, eikä moottori ehdi kunnolla lämmitä edes niin pikkumatkalla, vaikka olisi ollut johdon päässä. Ei ole autollekaan terveellistä ajella superlyhyitä matkoja, ei tykkää moottori eikä akku.
Joo pitää ihan suositella, että kävelisi edes tuon ajaan kilometrin mennen tullen.