Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Akateemiset sitä ja tätä

Vierailija
03.06.2015 |

Oikeesti. Mua kyllästyttää ja ihmetyttää varsinkin täällä palstalla olevat aiheet ja mielipiteet. Siis pitävätkö ihmiset statusta oikeasti elämän merkittävimpänä asiana? Se, että joku on akateeminen ei tarkoita sitä, että olisi parempi ja fiksumpi kuin muut. Ei se vaan todellisuudessa mene niin. Elääkö suurin osa av mammoista täysin omissa kuplissaan vai mitä helvettiä? Ei näin tyhmiä ihmisiä voi olla olemassakaan.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 20:50"]Niinpä! Olen ns "akateemisesti lahjakas", kirjoitin juuri useamman L:n ilman suurempia reenaamisia. Uravalintani osui sosionomiin ja isäni veti herneet nenään kun on "vähälahjahjaisten ammatti".
[/quote]

Mistä sinä tiedät akateemisista lahjoistasi jos et ole päivääkään niissä puuhissa viettänyt?

Vierailija
22/26 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole akateeminen mutta lapsesta tulee akateeminen. En oo edes ylioppilas ja täytyy tunnustaa että aikoinani hävetti suorastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 21:24"]

Jatkan vielä, että olette ylimielisiä statuksesta, josta ei loppupeleissä ole mitään hyötyä tai elämässä merkitystä. Itsekin haen ensi vuonna yliopistoon opiskelemaan jotain, mikä minua kiinnostaa. Mutta omaa statustani tai itsetuntoani en sillä yritä pönkittää. En myöskään koe tarvetta todistella jotain muille tai itselleni.

[/quote]

Hohhoijaa. Sinähän sen tiedät miksi kukakin on koulutuksensa hankkinut. Syytät muita yleistämisestä, stereotypioista ja luuloista, mutta itse et muuta teekään kuin yleistät ja kirjoitat muista luulojesi ja stereotypioidesi perusteella.

Minä menin yliopistoon opiskelemaan koska se oli ainoa paikka jossa voin opiskella alaa joka minua kiinnostaa. Lisäksi minua kiinnosti akateeminen tutkimustyö. Siinä kohtaa mahdollinen status oli täysin toissijainen asia.

Vierailija
24/26 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 21:52"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 21:24"]

Jatkan vielä, että olette ylimielisiä statuksesta, josta ei loppupeleissä ole mitään hyötyä tai elämässä merkitystä. Itsekin haen ensi vuonna yliopistoon opiskelemaan jotain, mikä minua kiinnostaa. Mutta omaa statustani tai itsetuntoani en sillä yritä pönkittää. En myöskään koe tarvetta todistella jotain muille tai itselleni.

[/quote]

Hohhoijaa. Sinähän sen tiedät miksi kukakin on koulutuksensa hankkinut. Syytät muita yleistämisestä, stereotypioista ja luuloista, mutta itse et muuta teekään kuin yleistät ja kirjoitat muista luulojesi ja stereotypioidesi perusteella.

Minä menin yliopistoon opiskelemaan koska se oli ainoa paikka jossa voin opiskella alaa joka minua kiinnostaa. Lisäksi minua kiinnosti akateeminen tutkimustyö. Siinä kohtaa mahdollinen status oli täysin toissijainen asia.
[/quote]

Anteeksi nyt vain, mutta jos luit koko kirjoitukseni ajatuksella loppuun sekö ymmärtäen sen, et olisi takertunut viimeiseen kappaleeseeni tuolla tavalla.

Kuten aiemmassa kappaleessa viimeisin lauseeni oli " Te, jotka toimitte näin osoitatte olevanne ylimielisiä sekä tyhmiä."

En siis yleistänyt.

Vierailija
25/26 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se tuppaa olemaan niin että mitä enemmän olet opiskellut, sitä enemmän ymmärrät miten vähän tiedät, ja sitä myöten statusajattelu menettää merkityksensä. Nöyrimmät ihmiset tuttavapiirissäni ovat korkeimmin koulutetut. Näin yleistäen. Yeissivistynyt voi olla kuka tahansa joka haluaa, siihen ei yliopistoa tarvita.

Vierailija
26/26 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 21:25"]Enemmän sillä "akateemisuudella" voisi olla arvoa, jos sillä saisi muitakin kuin kassaneidin töitä Siwasta...
[/quote]
Hohhoijaa...