Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömyysturva pois,rahat lapsille.

Vierailija
03.06.2015 |

Työttömyys turva pois,asumisen tuet pois,sossukorvaukset pois.Rahat tavallisille ihmisille.

Perustelen tätä sillä että kun nuorena asuimme kaupungin vuokrataloissa oli siellä keski-ikäisiä ihmisiä jotka olivat olleet koko ikänsä työttöminä.He olivat lihavia ja joivat kaljaa ja polttivat tupakkia.Päivääkään kukaan ei tehnyt töitä sinä 5 vuotena jotka siellä asuimme.Joku koitti käydä jotain päiviä nollaamassa ja oli heti sairaslomalla.

Heillä oli asunnot ja varaa syödä ja juoda ja tapella.

Sieltä muutimme omakotitaloon ja käymme kumpikin töissä ja meillä on lapsia.Päivääkään emme ole työttömänä olleet ja maksamme veroja ihan jopa uskommattomista asioista joista emme edes tienneet.

Nämä ihmiset siellä kaupungin vuokrataloissa elävät täysin muiden kustannuksella ja heitä on paljon!!Miksi ihmeessä meidän täytyy pitää tälläistä sakkia hengissä?Sille ei ole mitään järkevää selitystä!Täällä maalla asuessamme olemme huomanneet että kukaan ei ole työttömänä eikä vetelehdi..paitsi kaupungissa suva mökkinaapuri...

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta hemmetissä työttömyys turva on työttömäksi jääviä varten.Mutta niitä ihmisiä jotka ovat elämänsä ollleet työttömänä ja ovat vain päättäneet jäädä kotiin koska pääsevät helpommalla on ihan helvetisti.

Minkä ihmeen takia kotona lapsiaan hoitavat äidit suostuvat siihen että työttömän yksinäisen ihmisen perustulot ovat yli 1000 ja äiti saa kotiin muutaman satasen?

Nämä kerrostalo lähiöt ovat täynnä näitä iki työttömiä jotka saavat kaikesa rauhassa nostaa tukiaisia ja saavat rahansa työkkäristä ja sossusta.Ja sosiaalitukiaisiin on laskettu myös se eetä ihmisellä on oikeus tilata lehtiä.Jokaisella ihmisellä on "oikeus" asua,syödä ja jopa tilata lehtiä.perustoimeentulotukeen lasketaan sellaisia asioita jotka ei kuuluisi mielestäni niille joitka jättäytyvät järjestelmään.

Vierailija
22/30 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 20:26"]

Jokaisella ihmisellä on "oikeus" asua,syödä ja jopa tilata lehtiä.perustoimeentulotukeen lasketaan sellaisia asioita jotka ei kuuluisi mielestäni niille joitka jättäytyvät järjestelmään.

[/quote]

Kelle sossu oikeesti maksaa jonku lehden tilauksen? Vai maksaako vain osalle ja osalle ei, naaman perusteella kenties? Mulla ei oo varaa tilata mitään lehteä ja voin kuvitella kuinka mut naurettais ulos jos edes ehdottaisin sossussa sellaista.. :D En tosin ole sossun asiakaskaan mutta jos olisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Etpä tietenkään ole..heh heh..se koira älähtää johon kalikka kalahtaa..Kyllä siihen kuule niin ihme asioita lasketaan..esim.meidän porukat työttömänä ollessaan ryyppäs sen verta reilusti että ei jääny rahaa muuhun niin sieltä haettiin rahat kesäleireihin ja esim. koulun luokkaretkeen..

Vierailija
24/30 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 20:39"]..Etpä tietenkään ole..heh heh..se koira älähtää johon kalikka kalahtaa..Kyllä siihen kuule niin ihme asioita lasketaan..esim.meidän porukat työttömänä ollessaan ryyppäs sen verta reilusti että ei jääny rahaa muuhun niin sieltä haettiin rahat kesäleireihin ja esim. koulun luokkaretkeen..
[/quote]
Kerro ihmeessä lisää mitä ihme juttuja ne maksaa?

Vierailija
25/30 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

417 pitää jäädä käteen kaiken jälkeen.Ravinto,vaate,terveys,koti,puhtaus,paikallisliikenne,aikakauslehdet,televisio,puhelin,harrastus ja virkistystoimista..ja tän kaiken jälkeen se saa yli 400 euroa ryyppy ja tupakkirahaa..ei hassumpaa vai mitä??

Vierailija
26/30 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos mielipiteestäsi.

Minä en juopottele enkä tupakoi, haluan elättää itseni työllä ja olen akateemisesti koulutettu. Kuitenkin olen samassa tilanteessa kuin tuhannet muutkin kaltaiseni: olen pätkätyöläinen ja työt ovat todella kiven alla.

Toisinaan on ollut puolenkin vuoden tyttömyysjaksoja, jolloin toivoni on meinannut loppua. olen ollut valmis tekemään mitä vain, mutta koulutustani vastaamattomia hommia hakiessa olen saanut märkää rättiä naamalle koulutukseni takia ja omien alojeni töitä ei vain juurikaan ole.

Tällä hetkellä olen työssä sadan kilometrin päässä minun ja mieheni yhteisestä kodista. Näin on raskasta elää, mutta nyt taas jaksan, kun saan käydä töissä. Kävi hyvä tuuri, kun olin onnekkain niistä 120 hakijasta. Kuuden kuukauden kuluttua alkaisi kuitenkin taas seuraava työttömyysjakso ja olen valmis jälleen muuttamaan kauas kotoamme ja panemaan suurimman osan palkastani kahden asunnon kuluihin.

Mutta kerrohan, millä luulet minun pysyvän hengissä työttömyysjaksoina, jos työttömyyskorvauksia ei ole? Säästöjähän ei ole, koska ne menevät asumiskuluihin työpaikkakunnalla asumisen vuoksi, ja ai niin, matkakuluihin. Työssä ollessa kuitenkin maksan aina veroa ihan samalla tavalla kuin muutkin työssäkäyvät.

Ja huolettaa todella, tuleeko työtilanne pahenemaan vielä ennestään. Riittääköhän seuraavalla työttömyysjaksolla edes enää se puoli vuotta?

Vierailija
27/30 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kuule ruikuttaja..tosi ikävää että oot työttömänä.Niin oon mäkin osarina ja ei oo tulot kummoset.Mää puhuinkin että miksi lapsiperheiltä ja muilta leikataan kun on näitä pitkäaikais elämäntapa työttömiä.Lue tosta yltä mitä ne saa yhteiskunnan piikkiin..kuinka monella osa-aikasella on varaa kaikkeen tohon????

Vierailija
28/30 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun palkataan kunnalle urkkijoita, jotka käy kyttäämässä työttömiä, että hakeeko ne töitä vai ryyppääkö. Rahat annetaan vaan niille, jotka herää aamukuudelta ja suoltaa ainakin 40 työpaikkahakemusta päivässä menemään. Ja samalla hoitaa ne lapsensa, kun eihän työttömät päiväkotipaikkoja tarvitse. Ja niitä työpaikkahakemuksia kirjotellessa ei sitten saa naurahtaa tai vilkaista nettiä. 

Vierailija
29/30 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

26, olen vastaaja nro 25. Jos minua tarkoitit, niin en ole tällä hetkellä työtön. Enkä myöskään ruikuta, vaan ihmettelen, miten jollakulla voi olla käsitys, että työttömyys ei koskettaisi taviksia.

Aloituksessa puhuttiin vain työttömistä.

Vierailija
30/30 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän