TURPOAAKO TEILLÄ ITIKAN TAI MÄKÄRÄISTEN PUREMAT ISOIKSI?
Oltiin maalla ja nyt on mulla on itikan tai mäkäräisen puremia. (Siellä oli molempia) Ja olen siis raapinut niitä kun ne kutiaa kovasti niin niistä on muuttunut sellaisia 2 euron kolikon kokoisia kuhmuja. Onko muilla tälläistä?
Kommentit (15)
Joo, kesän alussa on aina sellaista. Myöhemmin puremia tuskin huomaa.
Alkukesästä varsinkin tulee nyrkin kokoisia paukamia ja ne o kipeitä.
Älä raavi. Seuraavaksi ne tulehtuvat, kun pääsee pöpö kynsien alta. Pistä hydrokortisonia niihin ja ota antihistamiini. Mulla kävi niin, kun mäkäräinen puri silmäkulmaan, niin turpos silmä umpeen ja olin kuin turpaan saanut :-) selitä siinä sitte tutuille, et se oli mäkäräinen, eikä mies :-)
Mulla turpoo. Ja lapsella. Joskus tulee jopa semmosia kämmenen kokoisia kukkuloita. Jos saan noita itikanpistoja useampia, niin mulle nousee kuume :-(
Kylmä kääre ja antihistamiini auttaa.
Joo, viime kerralla levisivät valtaviksi paukamiksi. Epäilin jo punkin puremaa.
Minä en läpsäise niitä pois niin ei tule koskaan jälkiä. Ne johtuvat siitä että itikan kärsä jää ihon sisälle
Minä otan antihistamiinia jo etukäteen jos lähden maalle niin ei nouse isoja paukamia.
Jep, täällä sama. Olen tosin lievästi allerginen ja siksi syön ihan apteekista ilman reseptiä ostettavia allergialääkkeitä jo etukäteen jos tiedän itikkaloman olevan tiedossa.
nyt on ollut jo pitkään niin kylmä (ja kaiken lisäksi tuulista), ettei ole onneksi tarvinnut huolehtia ötököistä tai allergiasta. Varmaan silti kannattaisi kohta aktivoitua senkin suhteen...
Alkukesästä juu, esim. monta kertaa on jalkapöytä turvonnut niin ettei mahdu kenkä jalkaan. Otan allergialääkettä suun kautta.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 15:51"]
Minä en läpsäise niitä pois niin ei tule koskaan jälkiä. Ne johtuvat siitä että itikan kärsä jää ihon sisälle
[/quote]
Toi on höpöhöpöä. Et vaan muuten saa niistä oireita. Mä oon allergisena ihmisenä testannu ton monen monta kertaa eikä auta. Tästä oli joskus ammoisina aikoina jossain lehdessäkin juttua otsikolla "sitkeät uskomukset, joille ei ole todellisuuspohjaa" :-)
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:23"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 15:51"]
[/quote]
Toi on höpöhöpöä. Et vaan muuten saa niistä oireita. Mä oon allergisena ihmisenä testannu ton monen monta kertaa eikä auta. Tästä oli joskus ammoisina aikoina jossain lehdessäkin juttua otsikolla "sitkeät uskomukset, joille ei ole todellisuuspohjaa" :-)
[/quote]
Tässä vielä yksi lehtiartikkeli aiheesta :-)
http://www.iltalehti.fi/terveys/2011062213934774_tr.shtml
Eikö ole aika loogista, että kai ne turpoavat jos raavit niitä. Nehän ärtyvät. :D