Kannattaako ottaa lyhennys-vapaata vuosi asuntolainasta?
Onko helppo saada? Pankkina mulla OP mut luottotiedot ei oo enää kunnos...
Kommentit (3)
Käsittääkseni sen saadakseen luottotiedot on oltava ns kunnossa.
Me aloitimme luhenjysvapaan vuoden helmikuussa. On ostettu mm perheelle uudet sängyt sen jälk, esim minun ja miehen sänky olikin jo n.15v vanha ja selkä lauloi hoosiannaa siinä. Aiomme myöskin laittaa sitä aauntolainaan tarkoitettu rahaa ns sivuun seur isoja hankintoja varten kuten jääkaappipakastimet, liesi jne emmekä vain "törsää" haisemaan niitä rahoja.
Niin ja meillä asuntolainan maksaminen muutenkin ns voiton puolella, ei ole "montaa kymppiä" ja maksuvuotta (alunperin 20v) jäljelläkään.
N39
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 20:47"]Onko helppo saada? Pankkina mulla OP mut luottotiedot ei oo enää kunnos...
[/quote]
Miten sul voi olla asuntolainaa vaik on luottotiedot menny? Eikö kämppä sillon mee ulosottoon?
Ei kannata. Nyt kannattaa lyhentää lainaa niin paljon kun voi koska korot ovat alhaalla. Silloin korkojen nousu ei hankaloita elämääsi myöhemmin koska pääoma on jo pienempi.Tietty jos ajattelit lainanerän laittaa sijoituksiin voi lyhennysvapaa olla järkevä asia. Toisaalta jos taloudenhallinta on huonolla tolalla jo valmiiksi laittanet lyhennysvapaarahat kulutukseen, jolloin lyhennysvapaasta ei ole sinulle konkreettista hyötyä.