Voinko pyytää naapuria ajamaan voikukkapeltonsa?
Meillä on uusi nurtsi ja jos nuo voikukat saavat kukkia ja siementää, meilläkin on kohta voikukkapelto. Miten sanoisin nätisti että toivoisin että ne voikukat ajettaisiin nurin?
Kommentit (38)
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:40"]
Meillä on uusi nurtsi ja jos nuo voikukat saavat kukkia ja siementää, meilläkin on kohta voikukkapelto. Miten sanoisin nätisti että toivoisin että ne voikukat ajettaisiin nurin?
[/quote]
Voit pyytää. Naapuri voi myös nauraa ja jatkaa peltonsa ihailua.
Ainahan voi pyytää. Itse en viitsisi. Meillä naapuri pyysi, ettemme istuttaisi tontillemme mitään tuoksuvaa....
Jos tarkoitat mua, pääsin vasta eilen ne ajamaan! Sateen takia
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:42"]
Ainahan voi pyytää. Itse en viitsisi. Meillä naapuri pyysi, ettemme istuttaisi tontillemme mitään tuoksuvaa....
[/quote] Ohhoh, olen todella allerginen monille tuoksuille/hajuille mutta mielestäni kyllä melkoisen kova pyyntö...lähes kaikki kukat nyt jollekin tuoksuu...suostuitteko? Itse olisi pitänyt pyyntöä tosi outona.
Sensijaan ymmärrän hyvin tuon voikukka asian, ei kai kukaan niitä niin rakasta etteikö niistä luopua voisi. Jos ei itse jaksa ajaa niitä alas niin antakoon AP:lle luvan tehdä työ.
Ihan turha vaiva. Ilman voikukkia ei teidänkään nurmikko jää
Tottakai pyytää voi mitä tahansa. Naapuri sitten joko suostuu pyyntöösi tai ei.
Voit!! Meilläkin levinnyt ihan tänä keväänä (siis varmaan viime vuonna) lähes kaikkien tonteille kun ennen ei ollut :(
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:49"]
Ihan turha vaiva. Ilman voikukkia ei teidänkään nurmikko jää
[/quote]
Juuri näin koska voikukan siemeniä on jo valmiina mullassa. Tehkää voikukkaviiniä kukista ja syökää lehtiä kuten rucolaa. Rahaakin säästyy sievoinen summa kun käyttää pihalla olevan kukan hyötytarkoitukseen.
Meillä edes oo leikkutia vaikka itsekin inhoan voikukkia. Saat toki tulla ajamaan meidän pihat, varo ettei leikkurisi terä kalahda kiveen ja rengas tipu kuoppaan.
Vastaat itse omaan kysymykseesi: sanot nätisti voikukista. Vai etkö osaa puhua ystävällisesti toiselle ihmiselle ilman, että sinulle laitetaan sanat suuhun?
Ymmärrän kyllä, että jos kyseessä on oikea pelto, eikä vain joku muutaman neliön nurmikko, niin leviäähän sieltä voikukat aika laajalle. Niiden pysyvä hävittäminen on kovaa duunia, ellei halua käyttää ympäristömyrkkyjä. Voit tarjoutua talkoisiin ja yhdessä naapurin kanssa kitkeä voikukat juurineen. Tutustutte, teillä voi olla kivaa.
Onneksi kesän ensimmäisistä voikukista saa hyvää syötävää :)
http://www.vastavalo.fi/viherkesanto-voikukkapelto-voikukkapelto-169490.html
Meidän naapurissa on voikukkakasvusto suunnilleen tätä luokkaa.... tuliskohan vetämään leikkurilla nurin jos pyytäisi nätisti :)
Me ajettiin naapurin rikkaruohot nurin, ihan vaan ystävänpalveluksena.
Eipä tuo valittanutkaan.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 15:04"]
Meidän naapurissa on voikukkakasvusto suunnilleen tätä luokkaa.... tuliskohan vetämään leikkurilla nurin jos pyytäisi nätisti :)
[/quote]
Kaunis.
Mun mielestä voikukka on kaunis ja se kukkii vain lyhyen ajan. Nyt mulla on ihan just laitettu uusi nurmikko ja vielä ei ole voikukkia. Kaikki saa tulla, mitä on tullakseen. Tervetuloa meille. Siitä saa myös erinomaista salaattia.
Silloin aikoinaan, kun voikukka oli kaikkien "vihollinen" sitä yritettiin hävittää kaivamalla juuria pois. Ei toiminut. Jos sinne maahan jäi pienikin pala juurta, niin seuraavana kesänä siinä oli voikukka. Opin sen, että taistelu voikukkia vastaan on turhaa touhua. Se taistelu on jo etukäteen hävitty.
Naapuri voisi tulla vaikka leikkaamaan meidän voikukkapellon, olisin suuresti kiitollinen. Äskettäinen vatsaleikkaus ja toipuminen on vienyt kaikki voimat ja henkinen puoli ollut kovilla myös, kun on kasvaimesta kyse. On vähän muut asiat rempallaan sen takia.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 15:31"]
Naapuri voisi tulla vaikka leikkaamaan meidän voikukkapellon, olisin suuresti kiitollinen. Äskettäinen vatsaleikkaus ja toipuminen on vienyt kaikki voimat ja henkinen puoli ollut kovilla myös, kun on kasvaimesta kyse. On vähän muut asiat rempallaan sen takia.
[/quote]
Olkoon voima kanssasi.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 15:04"]
[/quote]
Toi on hieno!
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:40"]Meillä on uusi nurtsi ja jos nuo voikukat saavat kukkia ja siementää, meilläkin on kohta voikukkapelto. Miten sanoisin nätisti että toivoisin että ne voikukat ajettaisiin nurin?
[/quote]Voikukat kuuluu kesään. Eikö nykyään edes niitä siedetä.
Voit pyytää, mutta minusta noloa.