Miksi naiset ei vastaa mitään?
Mikäköhän siinä on, kun tapaan miellyttävän naisen livenä ja hänen jäätyä mieleeni selvitän hänen nimensä ja asiallisen ystävällisesti lähetän hänen facebook profiilinsa kautta hänelle yksityisviestin - en saa siihen mitään vastausta? Näin on käynyt jo useamman kerran niin 25-, kuin 40-vuotiaidenkin naisten suhteen. En todellakaan lähesty painostavasti tai liian innokkaasti. Ilmaisen ainoastaan naiselle, että pidin hänestä, että hän ilahdutti päivääni tms. Toki vähän pitää olla jotain flirttiäkin, että nainen ymmärtää että voisi olla mukava tavata joskus uudestaankin, mutta en tee sitä tavalla, ettäkö liikoja odottaisin.
Ei tässä niin nuoria ja kokemattomia enää olla, että loukkaannun torjunnasta, mutta se kyllä tuntuu vähän pahalta, kun ei nainen voi mitään vastata takaisin. Olisi nyt edes asiallista vastata jotain että "Kiva että tykkäsit ja hyvää jatkoa sulle" tms...mutta ei...ei mitään. Tosi "kiva" tuntea, että oma lämminhenkinen viesti on naiselle joku roskaposti, mihin ei tarvitse reagoida. Tai että nainen pitää jonain hulluna stalkkerina, joka pitää heti jättää huomiotta ja toivoa, että juttu jää siihen...
Ajattelisi nyt, että sos. mediasta on tullut sen verran perusviestin, että sen kautta joskus tuntemattomat ja hetken tuttavat saattavat ottaa yhteyttä siinä missä muut ystävätkin. Mikäs siinä nyt on niin pelottavaa, vaikka joku vähemmän toivottu mies saa nimen selville ja laittaa asiallisen viestin?
Vai onko se sitä, ettei nykynaisiin saa kosketusta olemalla asiallinen? Olisiko parempi lähestymistapa facessa tyyliin: "Moi hottis. Kiihotuin susta ihan älyttömästi. Jäi mieleen, että haluisin repiä sua hiuksista ja tunkeutua..."
Joo, kommentteja kiitos!
Kommentit (233)
Olenko ainoa nainen, joka on oikeasti sitä mieltä, että ignooraminen on epäkohteliasta? Mitä ihmettä? Musta se kuuluu hyviin käytöstapoihin ja toisen osapuolen kunnioittamiseen, että vastaa kiinnostuksensa tai epäkiinnostuksensa. Mä myös kunnioittaisin miehen rohkeutta kysyä asiaa, koska se ei varmasti ole helppoa monelle. Mua ainakin myös ilahduttais, jos joku on vaivalla etsinyt minut ja haluaa kertoa sen just mulle, että ilahdutin häntä, vaikken olisikaan miehestä sen enempää kiinnostunut. Facessa saa laitettua asetukset hyvinkin yksityiseksi eli jos ette halua näyttää tietojanne tuntemattomille, niin sitä ei tarvii pelätä. Jos mies ei usko ei-sanaa, silloin voi aina estää hänet. Ei se vaadi paljoa vastata lyhyesti ja kohteliaasti.
Ja edellyttäen tietysti että kiinnostuneen osapuolen viesti on asiallinen ja kohtelias. Pervoihin ja asiattomiin viesteihin ei kenenkään tarvitse tietenkään vastata. Jos viestit alkavat muuttua asiattomiksi, voi tyypin edelleenkin estää. T: 162
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 01:14"]
Olenko ainoa nainen, joka on oikeasti sitä mieltä, että ignooraminen on epäkohteliasta? Mitä ihmettä? Musta se kuuluu hyviin käytöstapoihin ja toisen osapuolen kunnioittamiseen, että vastaa kiinnostuksensa tai epäkiinnostuksensa. Mä myös kunnioittaisin miehen rohkeutta kysyä asiaa, koska se ei varmasti ole helppoa monelle. Mua ainakin myös ilahduttais, jos joku on vaivalla etsinyt minut ja haluaa kertoa sen just mulle, että ilahdutin häntä, vaikken olisikaan miehestä sen enempää kiinnostunut. Facessa saa laitettua asetukset hyvinkin yksityiseksi eli jos ette halua näyttää tietojanne tuntemattomille, niin sitä ei tarvii pelätä. Jos mies ei usko ei-sanaa, silloin voi aina estää hänet. Ei se vaadi paljoa vastata lyhyesti ja kohteliaasti.
[/quote]
Tottakai se on epäkohteliasta. Ihan kuten stalkkauskin on epäkohteliasta.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 01:17"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 01:14"]
[/quote]
Tottakai se on epäkohteliasta. Ihan kuten stalkkauskin on epäkohteliasta.
[/quote]
Musta se ei ole mitenkään stalkkaamista, jos joku mut ettii FB:stä. Sinne meneminen on kuitenkin vapaaehtoista ja siellä voi rajoittaa sitä, kuka sinut voi löytää.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 01:21"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 01:17"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 01:14"] Olenko ainoa nainen, joka on oikeasti sitä mieltä, että ignooraminen on epäkohteliasta? Mitä ihmettä? Musta se kuuluu hyviin käytöstapoihin ja toisen osapuolen kunnioittamiseen, että vastaa kiinnostuksensa tai epäkiinnostuksensa. Mä myös kunnioittaisin miehen rohkeutta kysyä asiaa, koska se ei varmasti ole helppoa monelle. Mua ainakin myös ilahduttais, jos joku on vaivalla etsinyt minut ja haluaa kertoa sen just mulle, että ilahdutin häntä, vaikken olisikaan miehestä sen enempää kiinnostunut. Facessa saa laitettua asetukset hyvinkin yksityiseksi eli jos ette halua näyttää tietojanne tuntemattomille, niin sitä ei tarvii pelätä. Jos mies ei usko ei-sanaa, silloin voi aina estää hänet. Ei se vaadi paljoa vastata lyhyesti ja kohteliaasti. [/quote] Tottakai se on epäkohteliasta. Ihan kuten stalkkauskin on epäkohteliasta. [/quote] Musta se ei ole mitenkään stalkkaamista, jos joku mut ettii FB:stä. Sinne meneminen on kuitenkin vapaaehtoista ja siellä voi rajoittaa sitä, kuka sinut voi löytää.
[/quote]
No jos haluaa olla facebookissa kavereitten kanssa niin ei silloin kaikki halua, että kaikki tulee jutteleen. Nuo fbookin asetukset on niin demoniset, että just kun luulet laittaneesi ne hyvin niin silti pomppaakin joku kaveripyyntö joltain jonka luulit jo estäneesi. Facebookissa viestiminen on myös aika eri asia kun se, että selvittää koko nimenkin jotta näin voi tehdä.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 01:08"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 00:06"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 23:59"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 21:55"]
Mites sitten te jotka haluatte rehellisen vastauksen niin onko parempi, että sanotaan esim. olet tylsä, olet pelottava, et kiinnosta minua tms.?
[/quote]
Kyllä. Voisin jopa nauhoittaa muutamia lausuntoja puhelimeen muoria varten ja soittaa sille, kun seuraavan kerran on tivaamassa nais/jälkeläis-asioista. Saisi itse kuulla kuinka epäkelvon miehen on maailmaan saattanut, että on turha odotella sitä jälkikasvua ihan äkkiä, jos koskaan.
[/quote]
Auts, onko se mamman vaikutusta, että käsitys naisista on huono?
[/quote]
Eikö tuossa paremminkin "suomenneta" mammalle naisten käsitystä pojastaan?
[/quote]
Kyllä, mutta tuli jotenkin uhkaava vaikutelma mammasta. Julma mamma voi johtaa sitten siihen, että naisista ei ole ehkä paras kuva.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 01:33"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 01:21"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 01:17"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 01:14"] Olenko ainoa nainen, joka on oikeasti sitä mieltä, että ignooraminen on epäkohteliasta? Mitä ihmettä? Musta se kuuluu hyviin käytöstapoihin ja toisen osapuolen kunnioittamiseen, että vastaa kiinnostuksensa tai epäkiinnostuksensa. Mä myös kunnioittaisin miehen rohkeutta kysyä asiaa, koska se ei varmasti ole helppoa monelle. Mua ainakin myös ilahduttais, jos joku on vaivalla etsinyt minut ja haluaa kertoa sen just mulle, että ilahdutin häntä, vaikken olisikaan miehestä sen enempää kiinnostunut. Facessa saa laitettua asetukset hyvinkin yksityiseksi eli jos ette halua näyttää tietojanne tuntemattomille, niin sitä ei tarvii pelätä. Jos mies ei usko ei-sanaa, silloin voi aina estää hänet. Ei se vaadi paljoa vastata lyhyesti ja kohteliaasti. [/quote] Tottakai se on epäkohteliasta. Ihan kuten stalkkauskin on epäkohteliasta. [/quote] Musta se ei ole mitenkään stalkkaamista, jos joku mut ettii FB:stä. Sinne meneminen on kuitenkin vapaaehtoista ja siellä voi rajoittaa sitä, kuka sinut voi löytää.
[/quote]
No jos haluaa olla facebookissa kavereitten kanssa niin ei silloin kaikki halua, että kaikki tulee jutteleen. Nuo fbookin asetukset on niin demoniset, että just kun luulet laittaneesi ne hyvin niin silti pomppaakin joku kaveripyyntö joltain jonka luulit jo estäneesi. Facebookissa viestiminen on myös aika eri asia kun se, että selvittää koko nimenkin jotta näin voi tehdä.
[/quote]
Aina on olemassa Whatsapp, Skype ja tekstarit. Jos menee Faceen, täytyy myös tiedostaa, että sun koko nimesi näkyy siellä ja sinut saatetaan sieltä bongata.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 01:21"]
[/quote]
Mä lyön luurin korvaan puhelinmyyjillekin. Tiedän, että on epäkohteliasta, mutta en vaivaa päätäni asialla.
AP:lla on vakavia ymmärtämisongelmia.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 01:46"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 01:21"]
[/quote]
Mä lyön luurin korvaan puhelinmyyjillekin. Tiedän, että on epäkohteliasta, mutta en vaivaa päätäni asialla.
[/quote]
Onko kova vaiva laittaa lyhyt ja kohtelias viesti?
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 01:51"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 01:46"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 01:21"] [quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 01:17"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 01:14"] Olenko ainoa nainen, joka on oikeasti sitä mieltä, että ignooraminen on epäkohteliasta? Mitä ihmettä? Musta se kuuluu hyviin käytöstapoihin ja toisen osapuolen kunnioittamiseen, että vastaa kiinnostuksensa tai epäkiinnostuksensa. Mä myös kunnioittaisin miehen rohkeutta kysyä asiaa, koska se ei varmasti ole helppoa monelle. Mua ainakin myös ilahduttais, jos joku on vaivalla etsinyt minut ja haluaa kertoa sen just mulle, että ilahdutin häntä, vaikken olisikaan miehestä sen enempää kiinnostunut. Facessa saa laitettua asetukset hyvinkin yksityiseksi eli jos ette halua näyttää tietojanne tuntemattomille, niin sitä ei tarvii pelätä. Jos mies ei usko ei-sanaa, silloin voi aina estää hänet. Ei se vaadi paljoa vastata lyhyesti ja kohteliaasti. [/quote] Tottakai se on epäkohteliasta. Ihan kuten stalkkauskin on epäkohteliasta. [/quote] Musta se ei ole mitenkään stalkkaamista, jos joku mut ettii FB:stä. Sinne meneminen on kuitenkin vapaaehtoista ja siellä voi rajoittaa sitä, kuka sinut voi löytää. [/quote] Mä lyön luurin korvaan puhelinmyyjillekin. Tiedän, että on epäkohteliasta, mutta en vaivaa päätäni asialla. [/quote] Onko kova vaiva laittaa lyhyt ja kohtelias viesti?
[/quote]
Ei, mutta miksi vaivautuisin jonkun nobodyn vuoksi? Eihän sekään olisi kova vaiva kuunnella, mitä puhelinmyyjällä on sanottavanaan.
Mä en oikein ymmärrä tarvetta saada vastausta, että "sorry, mutta et ole kiinnostava". Eikö ihan saman asian aja myös se, ettei vastaa lainkaan? Lopputulos on ainakin sama. Vai ovatko nämä ihmiset jotain masokisteja, jotka haluavat vielä erikseen kuulla/lukea nuo sanat?
197 jatkaa.
Kovin todennäköistä teidän nettiseikkailujenne kaivaminen ei ole, mutta jos esim. syyllistytte johonkin laittomaan tms. niin viranomaiset saattavat tutkia nettimenneisyyttänne sikäli, kun laki sen sallii. Kansalliset ja kansainväliset tiedustelupalvelut kiittävät ihmisiä netin käytöstä oikein kovasti. Google ja muut sosiaaliset mediat tallentavat teidän ajatuksenne.
Anonymiteetti netissä on täysi illuusio. Toki illuusio toimii jotenkuten tasan niinkauan, kun kukaan ei teistä tai tekemisistänne ole kiinnostunut.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 15:00"]
Ompas naurettavaa panikoimista naisilta, jos joku saa nimen halutessaan selville. Se ei todellakaan ole erityisen vaikeaa selvittää, kunhan on riittävän päämäärätietoinen. Ja jos on joku Virtasen Anna Helsingistä, niin oikean Annan löytäminen voi toki viedä aikansa. ON todella lapsellista luulla, että voitte naiset elää vilkasta sosiaalista elämää ilman, että henkilöllisyytenne voisi paljastua. Sellainen riski on aina ollut, jo aikana ennen nettiä.
Netti itsessään on maailman loistavin keksintö ihmisten vakoilemiseksi. Teoriassa aivan KAIKKI netissä tekemänne jutut voidaan jäljittää ja yhdistää teihin vielä vuosien ja jopa vuosikymmenten jälkeen.
[/quote]
"Heippa, tässä Kalle, seisoin toissa päivänä takanasi kassajonossa. Ihmettelet ehkä miten löysin sinut, mutta ei sellainen ole erityisen vaikeaa kunhan on tarpeeksi päämäärätietoinen, etkä varmaan ajatellut että voisit liikkua ulkona ilman että henkilöllisyytesi voisi paljastua. Teoriassa aivan kaikki tekemäsi jutut netissä voidaan jäljittää vielä vuosikymmentenkin jälkeen. Mites olis pieni romanttinen rendezvous? :)"
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 07:18"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 02:02"]Mä en oikein ymmärrä tarvetta saada vastausta, että "sorry, mutta et ole kiinnostava". Eikö ihan saman asian aja myös se, ettei vastaa lainkaan? Lopputulos on ainakin sama. Vai ovatko nämä ihmiset jotain masokisteja, jotka haluavat vielä erikseen kuulla/lukea nuo sanat? [/quote]Selvyyden vuoksi. Vaitiolo on huonoa kommunikointia.
[/quote]
Se että ei vastaa ollenkaan,on ainakin normaali-ihmisellä selkeä "EI KIINNOSTA" viesti. Kyllä se on hienotunteisempaa olla kokonaan vastaamatta stalkkerin viestiin kuin kirjoittaa että ajatuskin kyseisen henkilön treffailusta oksettaa. Miksi ihmeessä jollekin netissä väijyjälle pitäisi olla erityisen kohtelias?Olishan nainen tapaamistilanteessa antanut yhteystietonsa,jos kaipaisi miehen yhteydenottoa.
Kaikki, jotka sanovat, että hei facebookissa oleminen on "vapaaehtoista". Kyllä tiedämme sen, mutta niin on vapaaehtoista myös se vastaaminenkin. Tuo kuuluu tähän kategoriaan, "No mitäs lähti sinne ulos keskellä yötä ja tuli ryöstetyksi. Oma syy"!Ja ongelmanahan ei TAASKAAN ollut se, että joku tyyppi on laittanut facebookissa viestiä, vaan se että miten hitossa se alunperinkään on sinne löytänyt, jos ei tiedä ihmisen nimeä edes ja kyseessä on tyyliin kaupassa tavattu random henkilö. Sori nyt vaan, jos kaikki kaupan masat, ette saa vastausta ja vedätte herneet nenäänne, mutta ihmisellä on myös oikeus yksityiselämään, ilman että tämän tietojaan kaivellaan ties mitä teitä pitkin.
Höpö höpö. En tiedä yhtäkään naista, joka tekisi aloitteen tutustuakseen mieheen. Itseasiassa tiedän kyllä naisia, jotka ovat STALKANNEET kiinnostavan miehen menemisiä ja tulemisia ja yrittäneet siten lavastaa itsensä tilanteisiin, missä mies olisi voinut sitten tehdä sen aloitteen.
Henkilön nimen selvittäminen ei tosiaan ole rikos ellei siihen sisälly jotain laitonta, kuten hakkerointia tietoverkoissa jne. Onneksi myöskään yksityisviestin lähettäminen ja romanttisen kiinnostuksen ilmaus ei ole rikos. Sen sijaan ahdistelu on, mutta siihen syyllistyykin ehkä vain se prosentti näistä teidän stalkkereista.
Kyllä se paistaa näistä viesteistä läpi, että naisten todellinen inhoreaktio perustuu siihen, että ap toi pinnalle karmean tosiasian sitä, että jokainen nainen voi joutua jonkun inhottavan alemman tason miehen stalkkaamaksi. Ja ongelma on nimenomaan tällaisen miehen vakava kiinnostus. Se on naisista jopa pahempaa kuin törkyviestien saaminen. Alemman tason miehen vakava kiinnostus on naiselle suurempi ongelma kuin sellaisen miehen lähettämät kikkelikuvat. Mutta jos kyseessä onkin bratt pitt tai joku muu 25-vuotias lihaksikas altaanpuhdistajapoju, niin stalkkaaminen ei enää olekaan niin vakava juttu.
Naisellehan ei tärkeintä ole se mitä tekee, vaan kuka tekee.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 20:35"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 20:11"]
Mikset ap kysy naisia suoraan ulos, tai vaikka edes näiden nimeä, kun tapaatte? Jos joskus olet kysynyt niin mikä on ollut reaktio?
[/quote]
Joutuihan sitä nuorempana päin näköäkin kyselemään. Johti suhteisiin, joskus ei. Aina inhottavinta oli päin näköä kuulla niitä "oon varattu" juttuja, vaikka jopa tekosyynä aika hyvä kieltämättä.
Mutta edelleenkin, mulle iskutavalla ei ole väliä, mutta naiselle näköjään on. Itse introverttinä mielummin kirjoitan vaikka sanomalehteen naiselle runon kuin alan jonkun vitsin kera tuosta noin vain kahville pyytämään. Enkä mä nyt suusanallisestikaan kovin onneton ole, mutta jos saa valita niin lennän vaikka mielummin "alkaaks munkaa" tekstillä varustetun kuumailmapallon kanssa naisen luokse vasta ensitapaamisen jälkeen kuin että tekisin niin kuten te naiset toivotte.
[/quote]
On ihan OK olla introvertti,itse kommunikoin tuttujenkin kanssa mieluummin tekstailemalla tai facebookissa kuin soittelemalla.Jos kuitenkin olet kiinnostunut vasta tapaamastasi naisesta,sen verran rohkeutta pitäisi olla että kysyt edes nimeä ja onko nainen halukas vaikkapa lisäämään sinut fb-kaveriksi.Jos on,silloin on luontevaa jutella fb-chatissa.Jos oikein repäiset ja kysyt puhelinumeroa,voit kysyä treffeille tekstarilla. Se,että on ujo,ei tee netissä stalkkauksesta mitenkään hyväksyttävää ja mukavaa tapaa lähestyä kiinnostavia ihmisiä.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 15:46"]
Se että ei vastaa ollenkaan,on ainakin normaali-ihmisellä selkeä "EI KIINNOSTA" viesti. Kyllä se on hienotunteisempaa olla kokonaan vastaamatta stalkkerin viestiin kuin kirjoittaa että ajatuskin kyseisen henkilön treffailusta oksettaa. Miksi ihmeessä jollekin netissä väijyjälle pitäisi olla erityisen kohtelias?Olishan nainen tapaamistilanteessa antanut yhteystietonsa,jos kaipaisi miehen yhteydenottoa.
[/quote]
Jos joku haluaa tehdä itsestään psykopaatin toisen silmissä (ja mahdollisesti onkin hieman psykoottinen) niin ei pidä kyllä edes odottaa sellaista asiaa kuin kohteliaisuus.
Tässä on aika keskeistä se, että osa henkilöistä, ei van tajua miten sitä normaalisti toimitaan. Sitten toimitaan niin kuin omalle toiminalle on luontaista toimia, saadaan palkkio toiminnasta (eli kohde löytyykin jes!) laitetaan viestiä maire naamalla ja tyrmäys, kun ei mitään vastausta ikinä kuulunutkaan! Sitten mumistaan "kaikki ne on samallaisia kusipäitä" ja postaillaan foorumille oma turhautuminen.
Kaikki te jotka ette osaa toimia niinkuin on kohteliasta. Käyttäkääten vaikka niitä mahtavia tiedonselivityskeinojanne ja etsikää netistä "näin treffailet"tms.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 00:06"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 23:59"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 21:55"]
Mites sitten te jotka haluatte rehellisen vastauksen niin onko parempi, että sanotaan esim. olet tylsä, olet pelottava, et kiinnosta minua tms.?
[/quote]
Kyllä. Voisin jopa nauhoittaa muutamia lausuntoja puhelimeen muoria varten ja soittaa sille, kun seuraavan kerran on tivaamassa nais/jälkeläis-asioista. Saisi itse kuulla kuinka epäkelvon miehen on maailmaan saattanut, että on turha odotella sitä jälkikasvua ihan äkkiä, jos koskaan.
[/quote]
Auts, onko se mamman vaikutusta, että käsitys naisista on huono?
[/quote]
Eikö tuossa paremminkin "suomenneta" mammalle naisten käsitystä pojastaan?