Käteismaksu nousuun, meinaan luopua kortin käytöstä.
Nyt olisi aika alkaa käyttämään käteistä maksuvälineenä, saadaan käteiskauppa nousuun ja vois harkita maksukortista luopumistakin. Olen ajatellut luopua maksukortin käytöstä.
Kommentit (203)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nostan tilipäivänä aina 300€ käteistä. Maksan laskut sun muut ja käytän käteisen ennen kuin käytän korttia seuraavan kerran.
Käteiseen siirtyminen on vähentänyt rahan tuhlaamista.
Se kun näkee setelipinkan pienemisen reaali-ajassa eikä vain virtuaalisena, pienentää sitä (turhaa) tuhlaamista.
Kun pinkka on loppu, käytän kyllä korttia normaalisti seuraavaan tilipäivään asti, mutta käytän varmasti kuukaudessa yli 200€ vähemmän tällä tavalla normaaleihin ostoksiin.
En tee pimeitä töitä, enkä kovin usein rötöstelekään.
Ihan verotutetusta palkasta nostan ko. rahat.
Minulla pysyy kulutus hallinnassa ilman vippaskonstejakin, kännysovellus näyttää rahan kulumisen...
Surullista että käteisen käyttö nähdään "vippaskonstina".
Olemme lähellä koko järjestelmän rikkoutumispistettä.
Tämä. Käteinen palaa, sen näkee nyt jo selkeästi.
Hakkerit voittavat. Siksi. Kukaan ei kohta enää uskalla käyttää korttia.
Aha, varmaan näyttää jotain tilastoja kyseisen väitteen tueksi.
Todellisuudessa käteishaikailijat ovat äänekäs vähemmistö.
Minä maksan kortilla, mutta maksan käteisellä silloin kun loppusumma pyöristyy alaspäin.
Aivan, kävin oman paikkakunnan pankissa ,op, vaihtamassa 500 eu ron set eliä pienemmäski niin eikö prkl tässä sessiossa mennyt ainakin 10-15 minuuuttia, kun tämä nappas setelin ja sanoi tämä pitää tilittää, pyyti minun henkkarit ja otti siitä valokopion ja kirjas vaikka mitä tietokoneelle, ihan kieroa touhua. Ene ehtinyt ajatella mitään siinä missään vaiheessa , että olisin keskeytttänyt koko jutun.
V*ituttaa vieläkin, ihan vain se akan käytös , toivottavasti joutus helvettiin!!