Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käteismaksu nousuun, meinaan luopua kortin käytöstä.

Vierailija
29.01.2022 |

Nyt olisi aika alkaa käyttämään käteistä maksuvälineenä, saadaan käteiskauppa nousuun ja vois harkita maksukortista luopumistakin. Olen ajatellut luopua maksukortin käytöstä.

Kommentit (203)

Vierailija
121/203 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käteisellä maksavat mummot aiheuttaa kassoilla jonoa ja ihmiset altistuu pitkissä jonoissa.

Kyllä pisimmät jonot tulee, kun puhelimella yritetään maksaa katteettomalta tililtä, tai koitetaan kymmenen erilaista korttia. Käteismaksu oli ennen nopeaa, kun kassahenkilöstö osasi rahaa käsitellä. Vanhuus hidastaa myös sinut aikanaan, eikä sitä ongelmaa poisteta sen enempää kortilla, kuin setelilläkään. Hyväksy se.

Vierailija
122/203 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortteihin sisältyy yksilön kontrolli. Kaikkea valvotaan. Siksi käteinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/203 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa teidän tätien vainoharhoille kyllä nauraa!

Tosinaan ne tädit on kuule fiksumpia kuin sinä. Naura itse omalle tietämättömyydellesi vain:

https://www.mysafety.fi/rfid-suojaus-suojaa-lahimaksukorttisi-kopioinni…

Tarkoittaako tuo sitä, että jos käytät kortin lähimaksu ominaisuutta niin silloin pystyy kopioimaan ? Mutta jos käytät maksukortin tunnuslukua niin silloin ei voi kopioida?

Vierailija
124/203 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yllättävän moni käyttää yhä käteistä. Itse vain kassana toivoisin:

a) että ne setelit säilöttäis suorina siellä lompakossa. Ärsyttää jotain ryttypaskaa suoristella, että sais menemään setelintunnistimen läpi.

B) Asiakas osaisi laskea. On aina niin jäätäviä hetkiä, kun kädessäni on 60€ ja vielä tarttisi vaikka 5,60€ että maksatteko te sen lopun kortilla vai millä

C) jollain helvetin kolikoilla ei tartte maksaa, kun jonoa ja ruuhkaa. Ne on ok, kun rauhallista

D) älkääkä nuolko niitä sormianne, kun kaivatte niitä seteleitä

E) kun kauppa aukeaa, niin mulla ei todellakaan ole pohjakassaa niin paljon, että voit maksaa 2€ ostokses 500€ setelillä. Vai laskenko vaihtorahat 20cent kolikoilla?

Vierailija
125/203 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten on näitä tunnuslukujen urkkijoita.

"Poliisin tietoon tullut tapauksia, joissa esimerkiksi kaupan kassalla on urkittu maksukortin tunnusluku ja sen jälkeen on varastettu uhrin maksukortti.

Näin kävi viime perjantaina 26.11.2021 Kuopiossa, kun paikallisen tavaratalon kassalla urkittiin asiakkaan käyttämän maksukortin tunnusluku. Sen jälkeen ulkona huonoa englantia puhuva henkilö kyseli uhrilta ajo-ohjeita. Kyselyn lomassa uhrin käsilaukusta hävisi lompakko sekä siellä ollut maksukortti. Maksukortilla oli ehditty tehdä useita nostoja ennen kuin uhri huomasi lompakon hävinneen ja ryhtyi kuolettamaan maksukorttia. 

Vastaavia tapauksia on ollut aiemmin myös muualla Suomessa. Poliisi muistuttaa, että aina maksukorttia käyttäessä tulee suojata tunnusluvun näppäily niin, ettei kukaan ulkopuolinen saa tunnuslukua tietoonsa."

https://www.taloustaito.fi/koti/poliisi-varoittaa-maksukorttien-tunnusl…

Joo ja sitten on kuulemma sellaisiakin, jotka jotenkin oman puhelimen kautta pystyy maksamaan viereisen asiakkaan kortilla. Itse pidän sen takia aina käteistä matkassa ja korttia turvakotelossa. Jos takana jonossa on joku hämärän näköinen tyyppi joka kaivaa ajoissa puhelimen esiin ja selailee sitä epäillyttävästi siinä, niin maksankin yllätysyllätys käteisellä. Kerran jopa selvästi naamasta näki miten yhtä huumehörhön näköistä nuorta miestä alkoi vituttamaan suunnattomasti. Äänettömästi kiroili. Oli selvästi suunnitellut maksavansa omat ostokset mun kortilla. 

#vainoharhaisuus

#tietämättömyys #tyhmyys Uskomatonta että tällä palstalla on vielä ihmisiä, jotka ei oo kuulleet siitä, että sun kortin tiedot voidaan varastaa ja maksaa sillä, vaikka kukaan ei saisi itse korttia käsiinsä. Kaikkien tollojen kanssa sitä keskusteleekin. Hyvää päivänjatkoa vaan tollukoille sinne! Minä lähden nyt muualle.

Kortista pitää saada lukuja molemmilta puolilta.

Jos olet käsitellyt korttiasi normaalisti, etkä jaellut avosylin sen tietoja lehtipuhaltimella ympäri kyliä, saat mahdolliset väärinkäytetyt rahat kyllä takaisin.

Jestas. Ei siihen mitään lukuja tarvi. Niiden rikollisten puhelin lukee sun kortin sirun hetkessä. Ei auta kortin numeroiden piilottelu.

Jos lukee kortin sirun hetkessä niin olis meidät kaikki jo ryövätty aikoja sitten.

Vierailija
126/203 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käteisen käyttöä ei pysty seuraamaan, niin käteinen valuutta poistuu käytöstä 10 vuodessa.

Tämä just on järkyttävää että ihmisten rahankäyttöä pitäisi seurata. Siksi olen myös mukana köteisliikkeessä.

Vierailija
127/203 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän käteisellä maksetaan, sitä enemmän pikkunilkit jotka ryöstää veitsellä lähi-Alepan, saa rahaa.

Vierailija
128/203 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käteisellä maksavat mummot aiheuttaa kassoilla jonoa ja ihmiset altistuu pitkissä jonoissa.

Kyllä pisimmät jonot tulee, kun puhelimella yritetään maksaa katteettomalta tililtä, tai koitetaan kymmenen erilaista korttia. Käteismaksu oli ennen nopeaa, kun kassahenkilöstö osasi rahaa käsitellä. Vanhuus hidastaa myös sinut aikanaan, eikä sitä ongelmaa poisteta sen enempää kortilla, kuin setelilläkään. Hyväksy se.

Itseasiassa mummoille ja papoille se käteinen on minusta korttia turvallisempi vaihtoehto. Yleensä ne on sen verran hitaita liikkeissään, että siinä ehtii rikollinen jos toinenkin etälukea kortin. Eikä ne mummot välttämättä edes asiaa huomaa moneen kuukauteen. Minunkin 7-8-kymppiset vanhemmat käyttää käteistä ja oon sitä mieltä että parempi niin.

Vierailija
129/203 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

a) että ne setelit säilöttäis suorina siellä lompakossa. Ärsyttää jotain ryttypaskaa suoristella, että sais menemään setelintunnistimen läpi.

B) Asiakas osaisi laskea. On aina niin jäätäviä hetkiä, kun kädessäni on 60€ ja vielä tarttisi vaikka 5,60€ että maksatteko te sen lopun kortilla vai millä

C) jollain helvetin kolikoilla ei tartte maksaa, kun jonoa ja ruuhkaa. Ne on ok, kun rauhallista

E) kun kauppa aukeaa, niin mulla ei todellakaan ole pohjakassaa niin paljon, että voit maksaa 2€ ostokses 500€ setelillä. Vai laskenko vaihtorahat 20cent kolikoilla?

Sinä olet kassa. Hoida hommasi äläkä kitise. Asiakas elättää sinut.

Vierailija
130/203 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kaikki vrt se 1,5 s joka menee Apple Paylla maksamiseen.

Vierailija
131/203 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten on näitä tunnuslukujen urkkijoita.

"Poliisin tietoon tullut tapauksia, joissa esimerkiksi kaupan kassalla on urkittu maksukortin tunnusluku ja sen jälkeen on varastettu uhrin maksukortti.

Näin kävi viime perjantaina 26.11.2021 Kuopiossa, kun paikallisen tavaratalon kassalla urkittiin asiakkaan käyttämän maksukortin tunnusluku. Sen jälkeen ulkona huonoa englantia puhuva henkilö kyseli uhrilta ajo-ohjeita. Kyselyn lomassa uhrin käsilaukusta hävisi lompakko sekä siellä ollut maksukortti. Maksukortilla oli ehditty tehdä useita nostoja ennen kuin uhri huomasi lompakon hävinneen ja ryhtyi kuolettamaan maksukorttia. 

Vastaavia tapauksia on ollut aiemmin myös muualla Suomessa. Poliisi muistuttaa, että aina maksukorttia käyttäessä tulee suojata tunnusluvun näppäily niin, ettei kukaan ulkopuolinen saa tunnuslukua tietoonsa."

https://www.taloustaito.fi/koti/poliisi-varoittaa-maksukorttien-tunnusl…

Joo ja sitten on kuulemma sellaisiakin, jotka jotenkin oman puhelimen kautta pystyy maksamaan viereisen asiakkaan kortilla. Itse pidän sen takia aina käteistä matkassa ja korttia turvakotelossa. Jos takana jonossa on joku hämärän näköinen tyyppi joka kaivaa ajoissa puhelimen esiin ja selailee sitä epäillyttävästi siinä, niin maksankin yllätysyllätys käteisellä. Kerran jopa selvästi naamasta näki miten yhtä huumehörhön näköistä nuorta miestä alkoi vituttamaan suunnattomasti. Äänettömästi kiroili. Oli selvästi suunnitellut maksavansa omat ostokset mun kortilla. 

#vainoharhaisuus

#tietämättömyys #tyhmyys Uskomatonta että tällä palstalla on vielä ihmisiä, jotka ei oo kuulleet siitä, että sun kortin tiedot voidaan varastaa ja maksaa sillä, vaikka kukaan ei saisi itse korttia käsiinsä. Kaikkien tollojen kanssa sitä keskusteleekin. Hyvää päivänjatkoa vaan tollukoille sinne! Minä lähden nyt muualle.

Kortista pitää saada lukuja molemmilta puolilta.

Jos olet käsitellyt korttiasi normaalisti, etkä jaellut avosylin sen tietoja lehtipuhaltimella ympäri kyliä, saat mahdolliset väärinkäytetyt rahat kyllä takaisin.

Jestas. Ei siihen mitään lukuja tarvi. Niiden rikollisten puhelin lukee sun kortin sirun hetkessä. Ei auta kortin numeroiden piilottelu.

Jos lukee kortin sirun hetkessä niin olis meidät kaikki jo ryövätty aikoja sitten.

No mä luulen että useimmat on kuulleet uutiset tästä jo heti kun lähimaksu tuli ja ovat suojautuneet.

Vierailija
132/203 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hetkinen hetkinen, ainoastaan rikollisethan maksavat käteisellä! :D

Juuri näin, käteistä tarvitaan vain huumekauppaan, harmaaseen talouteen ja muuhun rikolliseen toimintaan

Sarkasmisi välittyy huonosti. Kirjoita paremmin.,

Ei tuo ollut sarkasmi vaan totta. 

Itse maksan kortilla kaiken. Kolikkoa tarvin ostoskärryyn, mutta sekin on muovinen ;)

Ai ne huumeetkin?

Vierailija
133/203 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen kun siirryin takaisin käteisen käyttöön, on rahaa jäänyt enemmän säästöön ja kaikenlainen turhan ostelin jäänyt. Kortilla on niin helppo ostella jotain pientä ja näytellä lähimaksua. On paljon konkreettisempaa kun lompakossa on se 50€ vs tilillä.

Toki esim. ravintolassa maksan kortilla.

Vierailija
134/203 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauva palsta ja muut foorumit täynnä käteisen puolesta kirjoittelevia mutta todellisuudessa sen käyttö vähenee jatkuvasti.

Lienee sama porukkaa mikä äänestä Valta Kuuluu Kremlille puoluetta.

Niinhän sinä luulet.

Vierailija
135/203 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäärpäisille mummoille on turha puhua järkeä. Vainoharhat ja kaiken uuden pelko rulaa.

Vierailija
136/203 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatteko te tädit mummonmarkat takaisin? Entä sukanvarteen säästäminen?

Vierailija
137/203 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää myyjille, jotka joutuvat ottamaan vastaan useiden likaisten käsien kautta kiertänyttä rahaa.

Kannattaisi ajatella muitakin ihmisiä.

Vierailija
138/203 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hetkinen hetkinen, ainoastaan rikollisethan maksavat käteisellä! :D

Juuri näin, käteistä tarvitaan vain huumekauppaan, harmaaseen talouteen ja muuhun rikolliseen toimintaan

Sarkasmisi välittyy huonosti. Kirjoita paremmin.,

Monessa paikassa et voi edes maksaa käteisellä esim. autokaupassa, ei edes sitä parin tonnin autoa, vaan joudut menemään pankkiin ja tallentamaan tilille. Ja tekemään selvityksen, mistä rahat on peräisin.

Käteisellä maksaminen nostaa hintoja - kassan laskeminen, käteisen pankkiin viemisen ja pankin käteismaksu veloitus.

Joku 8€ ostos käteisellä, on yrittäjän kannattavampaa antaa asiakkaalle ilmaiseksi.

Vierailija
139/203 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kortteihin sisältyy yksilön kontrolli. Kaikkea valvotaan. Siksi käteinen.

Helppo keino suojautua on folion lisääminen ikkunoihin, ulko-oveen ja kasvojen ympärille. 

Vierailija
140/203 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen jälkeen kun siirryin takaisin käteisen käyttöön, on rahaa jäänyt enemmän säästöön ja kaikenlainen turhan ostelin jäänyt. Kortilla on niin helppo ostella jotain pientä ja näytellä lähimaksua. On paljon konkreettisempaa kun lompakossa on se 50€ vs tilillä.

Toki esim. ravintolassa maksan kortilla.

Ai olet niitä jotka alkaa kassalla rahojen huvetessa miettimään mitä ostoksia laitetaan sivuun 😆

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi