Miksen pääse vauvan kanssa kotiin vaikka kaikki ok?
9 pisteen vauva syntyi su iltapäivällä. Ei saatu miehen kanssa perhehuonetta, vaikka pyydettiin vedoten mm. ensikertalaisuuteen ja haluun opetella vauvanhoitoa yhdessä. Vauva voi hyvin kaikki kunnossa, ei itke paljon, imetys sujuu, osaamme miehen kanssa jo kaikki mitä vauvan kanssa tarvii ja olen kertonut halusta lähteä kotiin mahd. pian. Torstaina kuulemma vasta aletaan suunnittelemaan/miettimään kotiin lähtöä, eli en pääse luultavasti silloinkaan, missä vika? Haluan alkaa elämään vauva-arkea miehen kanssa ja haluan pois täältä ahdistavasta sairaalasta miehen kainaloon, miehelläkin kova ikävä vauvaa ja minua. En ole mikään teini tai heikkolahjainen. Niin minkä helvetin takia ei voi päästää kotiin?
Kommentit (168)
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 22:44"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 01:35"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 01:25"]Oletko ulkomaalainen? Onko miehesi vaikuttanut aggressiiviselta? Mik kamala hätä teillä on olla erossa toisistanne? Onko taustalla jotain läheisriippvuutta tai jotain ongelmia?
Jos henkilökunta haluaa tarkkailla tilannetta, että teillä on kaikki hyvin? Odottavat ehkä ehkä joku sosiaaliviranomainen ehtii tulla teidän kanssanne puhumaan? [/quote] Kantasuomalaisia ollaan, mies on vaikuttanut vain rakastuneelta ja hellältä, ollaan totuttu olemaan lähekkäin 24/7 ja ollaan siitä erikoinen pari, että halutaan olla kokoajan kiinni toisissamme, ei oo läheisriippuvuutta, mun "ongelmat" on jäänyt teini-ikään miehen "ongelmat" vuosien päähän, meillä on kaikki hyvin. Sosiaaliviranomainen puhui meidän kanssa tänään.
[/quote]
Eiköhän tämä vastaus jo kertonut, että jotain häikkää teidän perheessä on. Normaalisti sosiaaliviranomainen ei tule juttelemaan eli nyt on jotain, mitä olet jättänyt tällä palstalla kertomatta. Ole siellä niin kauan, kuin haluavat tarkkailla sinua, ei siitä varmasti haittaa teidän tapauksessa ole.
[/quote]
Oon kyllä aikalailla kertonut täällä jo kaiken.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 23:40"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 22:44"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 01:35"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 01:25"]Oletko ulkomaalainen? Onko miehesi vaikuttanut aggressiiviselta? Mik kamala hätä teillä on olla erossa toisistanne? Onko taustalla jotain läheisriippvuutta tai jotain ongelmia?
Jos henkilökunta haluaa tarkkailla tilannetta, että teillä on kaikki hyvin? Odottavat ehkä ehkä joku sosiaaliviranomainen ehtii tulla teidän kanssanne puhumaan? [/quote] Kantasuomalaisia ollaan, mies on vaikuttanut vain rakastuneelta ja hellältä, ollaan totuttu olemaan lähekkäin 24/7 ja ollaan siitä erikoinen pari, että halutaan olla kokoajan kiinni toisissamme, ei oo läheisriippuvuutta, mun "ongelmat" on jäänyt teini-ikään miehen "ongelmat" vuosien päähän, meillä on kaikki hyvin. Sosiaaliviranomainen puhui meidän kanssa tänään.
[/quote]
Eiköhän tämä vastaus jo kertonut, että jotain häikkää teidän perheessä on. Normaalisti sosiaaliviranomainen ei tule juttelemaan eli nyt on jotain, mitä olet jättänyt tällä palstalla kertomatta. Ole siellä niin kauan, kuin haluavat tarkkailla sinua, ei siitä varmasti haittaa teidän tapauksessa ole.
[/quote]
Toisessa ketjussa hän kertoi, että molemmat ovat ehdonalaisessa, aiemmin ollut huumeiden käyttöä, alko- ja pilleririipouvuuksia, molemmat kärsivät vakavista mielentervysongelmista ja ovat pysyvästi työkyvyttömiä. Lasu tehty jo raskauden aikana.
[/quote]
Ei mies oo ehdonalaisessa, hän on jo vuosia sitten suorittanut oman vankila tuomionsa. Ei olla narkkareita oltu vaan kokeiltu aikoinaan kaikenlaista.
Me käytiin pari vuotta sitten vauvan kanssa päivällä kotona. Sama tilanne eli osastolla ei kerrottu, miksi ei päästä vielä kotiin, äidillä ikää 35v, kotona 7v ja 5v lapset ja vauva äidin mielestä ihan terve. Ei bilirubiiniongelmaa. Koska osastolle ei saanut tulla kuin oma perhe, niin vauvoja käytiin näyttämässä tutuille käytävässä. Mies toi minulle talvitakin ja kengät, vauvalle haalarin ja käväistiin kotona. Ei sitä poissaoloa kukaan edes huomannut. Loppupelissä syyksi kerrottiin se, että yhden hoitajan mielestä olin liian hanakka tarjoamaan vauvalle korviketta (no sitä se sai kotona ja oli tyytyväinen).
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 14:14"]Toivon sydämeni pohjasta että vauva otetaan teiltä jo sairaalassa huostaan.
[/quote]
Nyt painu vittuun täältä!
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 14:30"]Ootko ap vielkää päässy
[/quote][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 22:12"]Me käytiin pari vuotta sitten vauvan kanssa päivällä kotona. Sama tilanne eli osastolla ei kerrottu, miksi ei päästä vielä kotiin, äidillä ikää 35v, kotona 7v ja 5v lapset ja vauva äidin mielestä ihan terve. Ei bilirubiiniongelmaa. Koska osastolle ei saanut tulla kuin oma perhe, niin vauvoja käytiin näyttämässä tutuille käytävässä. Mies toi minulle talvitakin ja kengät, vauvalle haalarin ja käväistiin kotona. Ei sitä poissaoloa kukaan edes huomannut. Loppupelissä syyksi kerrottiin se, että yhden hoitajan mielestä olin liian hanakka tarjoamaan vauvalle korviketta (no sitä se sai kotona ja oli tyytyväinen).
[/quote]
Meillä syyksi kerrottiin epäily miehen jaksamisesta, koska nukkui vähän aikaa vauvan kanssa.
ap
Toivon sydämeni pohjasta että vauva otetaan teiltä jo sairaalassa huostaan.
Sain ensimmäisen lapsen noin 2 vuotta sitten. Lapsi syntyi myöhään tiistai-iltana. Meidät kotiutettiin torstaina iltapäivällä. Kaikkiaan olin sairaalassa alle kaksi vuorokautta, kun en ehtinyt olla ennen synnytystä sairaalassa kuin reilu kolme tuntia. Kai siinä katsotaan, millaisessa kunnossa vauva ja äiti on. Lääkärintarkastus oli vauvalla torstaina aamupäivällä. Tai sitten Kättärillä oli ruuhkaa, kun Naistenklinikan remontti oli just alkanut.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 02:37"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 02:36"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 02:14"]Huh, luin sen koko ketjun läpi äsken... Se 4 päivää laskettuun aikaan....
Ja pakko sanoa etten yhtään imettele että ette pääse ihan heti kotiin =( Teillä on kyllä niin suuri tuen tarve, että varmasti pitää selvittää ennen kotiutumistanne miten teitä tuetaan.
Miehellä vakavia mt-ongelmia ja päihteiden takia sairauksia, 15 lääkettä päivittäin, sinulla masennustausta ja olet ehdonalaisessa....
Onnea kuitenkin vauvasta, toivottavasti kaikki sujuu kuitenkin hyvin. [/quote] Ei meidän taustoilla ole mitään tekemistä nykyisen elämämme kanssa.Nyt meen pesemään kakkaa. Tuun ehkä huomenna takas
[/quote] Kyllähän tuo miehen sairaus/sairaudet vaikuttaa paljonkin elämäänne, sitä et voi kiistää.
[/quote]
En voi kiistää, mutta miehestä on kyllä paljon apu oon sen huomannut.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 17:19"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 00:54"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 00:38"]Voit soittaa neuvolaan niin tekevät tarkadtuksen siellä. [/quote] Näin teen. Mulla on hybä terveydenhoitaja, joka varmasti ymmärtää mikä tuska isällä olla erosssa vauvasta, minusta ja mulla ja vauvalla hänestä. Muutenkin ahdistaa tää paikka.
[/quote]
Ehkäpä tuossa on vastaus.
Olet ahdistuneen oloinen, isä on tuskainen. Ei henkilökunta uskalla päästää teitä vauvan kanssa kotiin. Pysyisit nyt siellä rauhoittumassa. Kotona ehdit olla loppuelämän.
[/quote]
Ei isä ole tuskainen ollenkaan enkä mä ole ahdistunut, mua vaan ahdistaa tämä paikka tänään vähän vähemmän, kun hoitaja väläytteli, että huomenna ehkä mietitään jo sitä kotiinlähtöä.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 06:04"]No mutta mites se tärkein eli menitkö ambulansilla sairaalaan ja laitoitko housut?
[/quote]
Perhantai iltana alkoi levä supistelu. Menin miehen isän kyydillä pienen verenvuotelun takia lauantai aamuna "näytille" ja supistusten takia jäin osastolle. Keskiyön aikaan olin jo vähän avautunut ja supistuksia tuli niin tiheään, että mut vieiin synnytys saliin, sain låmpöhauteen, vetelin ilokaasua, sain oksitosiinitipan, supstukset tiheni, lapsivesi meni, sain kohdunkaulan puudutuksen joka ei mun mielestä auttanut mitään, sain epiduraalin. Illalla olin kamalan kipeä ja kätilö kurkkasi alapäähån ja sanoi, että saat alkaa ponnistamaan siitä sitten puolituntia ja vauva oli ulkona.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 06:15"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 02:16"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 01:59"]Miksi tuollaisesta täytyy tehdä ongelma? Itse voisin lepäillä täysihoidossa vaikka kuukauden. Ei tässä mikään kiire ole.
[/quote]
Ei täällä todellakaan mikään täysihoito ole. Kotona voisin esim. lähtä yhtäkkiä vaikka vessaan jos siltä tuntuu pelkäämättä, että vauva pelästyy kun joutuu olemaan yksin, koska mies on kuitenkin siinä kokoajan. Huonekaverin vauvan huuto on helvetin stressaavaa.
[/quote]
Voit käydä vessassa ilman että joku vahtii vauvaa. Ymmärrän kyllä että kotona olisi mukavampaa ja helpompaa
[/quote]
Joo kyllä käynkin, kun vauva on hyvin unessa, mutta kokoajan stressaa, että onko tuo mun vauva joka tuolla huutaa. En halua, että vauvalla on turvaton olo hetkeäkään.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 07:04"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 02:16"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 01:59"]Miksi tuollaisesta täytyy tehdä ongelma? Itse voisin lepäillä täysihoidossa vaikka kuukauden. Ei tässä mikään kiire ole.
[/quote]
Ei täällä todellakaan mikään täysihoito ole. Kotona voisin esim. lähtä yhtäkkiä vaikka vessaan jos siltä tuntuu pelkäämättä, että vauva pelästyy kun joutuu olemaan yksin, koska mies on kuitenkin siinä kokoajan. Huonekaverin vauvan huuto on helvetin stressaavaa.
[/quote]
No ota vauva mukaan vessaan? Ei se kärrysänky kovin paljon tilaa vie.
[/quote]
Täällä on todella ahtaat vessat.
[/quote] Huonekaverin vauvan huuto on helvetin stressaavaa.
[/quote]
Voi ei:( Miten käy, kun pääset oman vauvan kanssa kotiin ja se itkee öisin
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 07:29"]Kurjaa kun olette vauvan tehneet koska varmasti sossu sen suoraan huostaanottaa synnäriltä. Joudutte kärsimään sitten kaikki 3 kunnes lapsi tulee aikuiseksi ja saa päättää kenen luona asuu.
[/quote]
Kurjaa, että eksyit tänne provosoimaan ja yrität saada minut miettimään ja pelkäämään. Huostaanotolle ei ole mitään syytä eikä siitä ole puhuttu vaihtoehtona.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 07:41"]Ymmärrän tunteesi, kyllä muutaman päivän voi sairaalassa olla. Ruuat ja kaikki valmiina ja kaikki tämä maksaa vain n. 35€/vrk. Itse jouduin olemaan yli viikon kun jouduttiin hätäsektioon, ei sairaalassa saa apua vauvanhoidossa jos sitä ei pyydä. Minä kävin viemässä vauvan hoitajille ja sanoin että menen suihkuun, sain vihaisia katseita, mutta pakkohan ihmisen on päästä haavansa puhdistamaan. Ja kylläpä oli ihana tulla kotiin, sen viikon jälkeen.
[/quote]
En mä pyydä apua, jos en sitä tarvitse. Aamulla jätän vauvan hoitajalle kun käyn suihkussa.
No, ei siitä haittaa ole, jos olette siellä päivän tai kaksi "liikaa". Ota rauhallisesti. Nauti siitä, kun on apua lähellä. Kotona alkaa se arki. Kiva päästä sitten kotiin, kun kaikki on hyvin. Vauvaonnittelut.ota ihan iisisti. Turha tollasesta on itselleen stressiä ottaa.
Minkä ikäisiä olette meihesi kanssa?
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 22:32"]Pääsitkö pois?
Mitä niissä keskusteluissa on pöydällä? Ihan mielenkiinnosta kysyn. Ei tarvitse mitn yksityiskohtia antaa
[/quote]
No ne epäili meidän yai erityisesti mieheni jaksamista ja ehdotti ensi ja turvakotia toinen vaihtoehto oli, että perhetyöntekijä käy meillä viikon päivittäin ja käynnit lähtee harvenemaan valitsimme tietenkin jälkimmäisen, vaikka ei sille olisi tarvetta perhetyöntekijä itsekin oli tätä mieltä, mutta pakko sen on nyt käydä.