Miksen pääse vauvan kanssa kotiin vaikka kaikki ok?
9 pisteen vauva syntyi su iltapäivällä. Ei saatu miehen kanssa perhehuonetta, vaikka pyydettiin vedoten mm. ensikertalaisuuteen ja haluun opetella vauvanhoitoa yhdessä. Vauva voi hyvin kaikki kunnossa, ei itke paljon, imetys sujuu, osaamme miehen kanssa jo kaikki mitä vauvan kanssa tarvii ja olen kertonut halusta lähteä kotiin mahd. pian. Torstaina kuulemma vasta aletaan suunnittelemaan/miettimään kotiin lähtöä, eli en pääse luultavasti silloinkaan, missä vika? Haluan alkaa elämään vauva-arkea miehen kanssa ja haluan pois täältä ahdistavasta sairaalasta miehen kainaloon, miehelläkin kova ikävä vauvaa ja minua. En ole mikään teini tai heikkolahjainen. Niin minkä helvetin takia ei voi päästää kotiin?
Kommentit (168)
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:37"]No joko pääsit? tai sait selvityksen miksi et pääse?
[/quote]
En muuta kun että palaveri on huomenna ja siellä mietitään jatkoa.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:58"]Syntyikö sektiolla? Sektion jälkeen 4-5vrk aina sairaalassa.
[/quote]
Alakautta, episotomia tehtiin.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 16:51"]Laitan saman tekstin kuin 4päivää laskettuun aikaan postaukseen
Törkeää tekstiä monilta tässä ketjussa.
Joskus sitä ei tiedä miten toimia. Itselleni kävi ensimmäistä lasta odottaessa niin nolo asia kun lääkäri sanoi koettavansa peräsuolen kautta niin aloin kääntymään vatsalleni. Nolotti hirveästi. Olin 18 ja ei oltu moisia tutkimuksia ennen tehty.
Älä välitä ap. Kaikkea hyvää elämäänne. Toivottavasti vauva voi hyvin ja pärjäätte hänen kanssaan.
Teillä on tukiverkkoa ympärillä ja ammattihenkilöstö katsoo miten pärjäätte lapsen kanssa. Uskon siihen että ihmisten on mahdollista muuttua niin halutessaan. Teitä motivoi lapsi.
Lähtökohdat ei näytä ruusuisilta. Minua surettaa se että tässä ketjussa pilkataan rahttomuudesta. Todella monella perheellä on taloudelliset asiat ihan kuralla, niitä kertomuksia saa täältä päivittäin lukea. Onneksi meillä on sosiaaliturva. Itse jouduin kahden alle 2-vuotiaan lapsen yksinhuoltajaksi ja oli talous tiukoilla. Me selvittiin. Soskun luukku tuli tutuksi. Nyt olen koulutusta vastaavassa hyväpalkkaisessa työssä.
ps. minunkin synnärilaskun maksoi sosku
[/quote]
Miksi tälle alapeukutetaan. Netissä tuntemattomat ihmiset vihaa toisiaan.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 17:04"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 00:34"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 00:32"]Kysyppä henkilökunnalta! [/quote] Arvaa olenko kysynyt?
[/quote]
Mitä vastasivat? Kysy vielä lääkäriltä, jos on jotain sellaista, jota hoitajat eivät saa kertoa.
Ei kenenkään ole pakko olla sairaalassa, senkun vaan lähdet. Kyllä ne siinä vaiheessa tulevat kertomaan syyn, kun olet jo pukenut ja pukemassa vauvaasi.
[/quote]
Lääkäriä en ole nähnyt yhtäkään koko aikana.
Minäpä kerron. Kun synnytyssairaalassa ei ole ruuhkaa, äitejä pidetään siellä pidempään, jotta saadaan hoitopäivämaksut kerättyä ja tilastot näyttämään hyviltä. Jos on ruuhkaa, kaikki kynnelle kykenevät kotiutetaan alta aika yksikön.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 17:13"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 02:36"] Ei meidän taustoilla ole mitään tekemistä nykyisen elämämme kanssa.Nyt meen pesemään kakkaa. Tuun ehkä huomenna takas
[/quote]
Kyllä on! Tuo väite on kyllä osoitus siitä, että elämän realiteetit eivät ole oikein hallinnassa. Ette te voi pyyhkiä menneisyyttänne pois. Se on aina siellä taustalla ettekä voi sitä enää muuttaa. Tulevaisuutenne voiite! Voikaa hyvin ja pitäkään vauvannekin terveenä.
Kyllä sinä voit käydä vessassa ettei kukaan vahdi vauvaa. Ei niitä sieltä synnäriltä kukaan varasta. Ihan pieni ei edes vielä tiedä, että on olemassa muita ihmisiä eikä osaa yksinäisyyttään itkeä. Eihän sen ikäinen edes näe kunnolla ... niin ainakin väittävät, mutta on kyllä vauvoja jotka varmasti näkevät.
[/quote]
Kyllä meidän pieni katselee mua silmiin jo niin virkeästi, että varmaati näkee ihan hyvin.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 17:13"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 02:36"] Ei meidän taustoilla ole mitään tekemistä nykyisen elämämme kanssa.Nyt meen pesemään kakkaa. Tuun ehkä huomenna takas
[/quote]
Kyllä on! Tuo väite on kyllä osoitus siitä, että elämän realiteetit eivät ole oikein hallinnassa. Ette te voi pyyhkiä menneisyyttänne pois. Se on aina siellä taustalla ettekä voi sitä enää muuttaa. Tulevaisuutenne voiite! Voikaa hyvin ja pitäkään vauvannekin terveenä.
Kerro mulle miten vuosien takainen ryyppääminen vaikuttaa tähän hetkeen meidän perheessä, niin ettemme voisi tulla vauvan/lapsen kanssa toimen?
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 21:58"] [/quote] Huonekaverin vauvan huuto on helvetin stressaavaa.
[/quote]
Voi ei:( Miten käy, kun pääset oman vauvan kanssa kotiin ja se itkee öisin
[/quote]
Ei mua ole mun vauvan itku ärsyttänyt tippaakaan ja hyvin olen sen saanut aina rauhalliseksi.
Ei pysty sitten laittamaa ikää?
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 22:09"]Minkä ikäisiä olette meihesi kanssa?
[/quote]
Minä jonkinverran yli 20 ja mies 34. En halua tulla tunnistetukso
Mä kyllä komppaan ap sua siinä et sairaalassa voi olla ahdistavaa. Suihkussa piti käydä pikapikaa koska ei tiennyt nukkuuko vauva huoneessa vai ei. Tyksissä ei voinut antaa vauvaa edes hetkeksi hoitajille vaan oli koko ajan vierihoidossa. Öisin en itse saanut nukuttua. Jos oma vauva ei huutanut niin jompikumpi huonekaverin vauva huusi. Kun synnytin maaliskuussa osastolla oli niin täyttä että päiväsaliin oli majoitettu pari äitiä eli huoneesta ei voinut mennä mihinkään. Siinä sitten vaan kökötit vuorokauden ympäri sängyssäsi. Kyllä kotona niin paljon helpompi olla!
Jos olet vasta parikymppinen, montako vuotta sun ryyppyongelmistas onkaan? Silläpä sitä valvotaan ettet retkahda vaikeassa tilanteessa uudestaan.
Huomenna tuun kertomaan jatkosuunnitelmat.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 19:10"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 18:59"]Kertokaas nyt vielä lapsettomalle, että mikä tuo perhehuone-juttu on, kun siitä niin useassa keskustelussa täälläkin puhutaan? Kuka sen saa? Siis se on isompi, yksittäinen huone jossa on kaikki tarvittava, jossa isä voi olla mukana (kuinka paljon?) ? Minä aikoina isä voi olla siinä kimppahuoneessa? Jos nyt mietitään yleisesti synnyttäjiä, niin eikö kaikki haluaisi sinne? Ja varmasti lähes jokainen siitä tietävä sellaista pyytääkin, niin kuka sen saa? Ja millä perustein? Pitääkö etukäteen pyytää, anoa ja millä perusteilla sen saisi varmasti? [/quote] Etukäteen voi pyytää perhehuoneeseen jossa isäkin voi olla. Siellä ollaan itsenäisemmin mut kyllä sielläkin hoitajia hyppää :D Me tykkäsimme tosi paljon ja ne onkin suosittuja. Aina saa jos vaan on tilaa ja niitä onkin lisätty paljon.
[/quote]
EI voi pyytää tai varata etukäten. Halukkaille pyritään järjestämään perhehuone, mutta aina niitä ei riitä.
Ainakin hus:n sairaaloissa on ehdoton vaatimus, että isä on paikalla 24/7, esim. töihin ei saa lähteä. ESIKATSELU LÄHETÄ
Sen kun lähdette kotiin sieltä!
Eihän sairaala ole vankila -sirltä voi lähteä ihan koska huvittaa. Aivan sama mitä joku kurppa hoitaja siitä on mieltä, ei niin mitään väliä.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 20:21"]
Sen kun lähdette kotiin sieltä!
Eihän sairaala ole vankila -sirltä voi lähteä ihan koska huvittaa. Aivan sama mitä joku kurppa hoitaja siitä on mieltä, ei niin mitään väliä.
[/quote]
No tässä tapauksessa se lapsi saatetaan ottaa huostaan.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 01:59"]
Miksi tuollaisesta täytyy tehdä ongelma? Itse voisin lepäillä täysihoidossa vaikka kuukauden. Ei tässä mikään kiire ole.
[/quote]
Kyllä minä ainakin halusin sairaalasta kotiin niin pian kuin mahdollista. Viihtyykö joku oikeasti siellä?!
Johtuu yleensä kiireestä eli lastenlääkäri ei ehdi tarkastaa vauvoja tarpeeksi nopeaan tahtiin. Näin mulle silloin joskus sanottiin ja keväällä on kiire synnärillä.
Olen synnyttänyt huhtkuussa ja marraskuussa. Talvella oli hiljaista ja keväällä käytävätkin täynnä äitejä. Tästä tosin aikaa jo 11v.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 07:54"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 07:29"]Kurjaa kun olette vauvan tehneet koska varmasti sossu sen suoraan huostaanottaa synnäriltä. Joudutte kärsimään sitten kaikki 3 kunnes lapsi tulee aikuiseksi ja saa päättää kenen luona asuu.
[/quote]
Voi höpöhöpö nyt. Ap:n tilanteessa ei vaikuttaisi tekstien perusteella olevan yhtään mitään huostan perusteita. Tilanne sisältää toki melkoisesti huolta aiheuttavia tekijöitä, siksihän he ovat avun piirissä jo valmiiksi. Minun nähdäkseni tässä yritetään nyt kaikin keinoin välttää se huosta.
.
Toivon ap, että elämä kantaa teitä kaikkia ja nuo riskitekijät poistuvat ajan myötä. Vanhempien menneisyys vaikuttaa suuresti siihen, millaiset eväät teillä on tarjota lapselle, mutta älä anna tilastojen määrittää omaa elämääsi. Tarkoitan, että vaikka lähtökohtaisesti olette melko suurella todennäköisyydellä periyttämässä sos.huollon asiakkuutta, niin ei aina tarvitse käydä. Ota kaikki tarjottu apu vastaan, tulette nimittäin tarvitsemaan sitä etenkin, kun simppelistä vauvaiästä päästään eteenpäin.
.
Terveisin ls-työntekijä.
[/quote]
Päihdetausta on se syy miksi lasu on tehty ja meidän aikaisempi päihteiden käyttö ei ole vaikuttanut meidän elämään millään tavalla enää pitkään ja se on myös laatensuojelussa huomattu. Tulemme ottamaan apua vastaan jos/kun sitä tarvitsemme. Huostaanotosta ei olla edes mainittu, eikä siitä siis tarvitse olla huolissaan, koska siihen ei ole syytä.