Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksen pääse vauvan kanssa kotiin vaikka kaikki ok?

Vierailija
03.06.2015 |

9 pisteen vauva syntyi su iltapäivällä. Ei saatu miehen kanssa perhehuonetta, vaikka pyydettiin vedoten mm. ensikertalaisuuteen ja haluun opetella vauvanhoitoa yhdessä. Vauva voi hyvin kaikki kunnossa, ei itke paljon, imetys sujuu, osaamme miehen kanssa jo kaikki mitä vauvan kanssa tarvii ja olen kertonut halusta lähteä kotiin mahd. pian. Torstaina kuulemma vasta aletaan suunnittelemaan/miettimään kotiin lähtöä, eli en pääse luultavasti silloinkaan, missä vika? Haluan alkaa elämään vauva-arkea miehen kanssa ja haluan pois täältä ahdistavasta sairaalasta miehen kainaloon, miehelläkin kova ikävä vauvaa ja minua. En ole mikään teini tai heikkolahjainen. Niin minkä helvetin takia ei voi päästää kotiin?

Kommentit (168)

Vierailija
61/168 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 02:16"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 01:59"]Miksi tuollaisesta täytyy tehdä ongelma? Itse voisin lepäillä täysihoidossa vaikka kuukauden. Ei tässä mikään kiire ole.
[/quote]

Ei täällä todellakaan mikään täysihoito ole. Kotona voisin esim. lähtä yhtäkkiä vaikka vessaan jos siltä tuntuu pelkäämättä, että vauva pelästyy kun joutuu olemaan yksin, koska mies on kuitenkin siinä kokoajan. Huonekaverin vauvan huuto on helvetin stressaavaa.
[/quote]
No ota vauva mukaan vessaan? Ei se kärrysänky kovin paljon tilaa vie.

Vierailija
62/168 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua pidettiin pitempään, kun olin esikoisen kanssa epävarma, tosin se johtui siitä, että olin itse todella kipeä. Tiesivät mitä tekivät, sillä minulle nousi kova kuume 4. päivänä ja jouduin olemaan viikon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/168 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjaa kun olette vauvan tehneet koska varmasti sossu sen suoraan huostaanottaa synnäriltä. Joudutte kärsimään sitten kaikki 3 kunnes lapsi tulee aikuiseksi ja saa päättää kenen luona asuu.

Vierailija
64/168 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tunteesi, kyllä muutaman päivän voi sairaalassa olla. Ruuat ja kaikki valmiina ja kaikki tämä maksaa vain n. 35€/vrk. Itse jouduin olemaan yli viikon kun jouduttiin hätäsektioon, ei sairaalassa saa apua vauvanhoidossa jos sitä ei pyydä. Minä kävin viemässä vauvan hoitajille ja sanoin että menen suihkuun, sain vihaisia katseita, mutta pakkohan ihmisen on päästä haavansa puhdistamaan. Ja kylläpä oli ihana tulla kotiin, sen viikon jälkeen.

Vierailija
65/168 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 12:15"]

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 07:58"]

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 01:59"]

Miksi tuollaisesta täytyy tehdä ongelma? Itse voisin lepäillä täysihoidossa vaikka kuukauden. Ei tässä mikään kiire ole.

[/quote]

2 kertaa olen synnärillä ollut ja lepäily on kyllä kaukana siitä touhusta. 

[/quote]

Komppi tälle. Mä nukuin viimeksi synnärillä kolmena yönä yhteensä ehkä 10 tuntia. Vauvakaan ei suostunut nukkumaan, kun koko ajan jonkun huonekaverin vauva itki ja hoitajia ramppasi huoneessa keskellä yötäkin. Ihan hirveää olla siellä synnytyksen jälkeen. En yhtään ihmettele, että niin monet haluavat nykyään polikliinisen synnytyksen.

[/quote] Nykyään synnärillä harva pystyy lepäilemään. Toista se oli ennen kun lapset oli yön toisessa huoneessa, saattoi joskus saada jopa untakin. Mutta nykyään ei pahemmin äidin voinnista eikä voimista välitetä tässä "tehoyhteiskunnassa". Esim jos viikon joutuu oleen synnärillä niin on kyllä tosi rankkaa kun nukuttua saa tuskin lainkaan jne. Kotona helpompi!

Vierailija
66/168 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 07:29"]Kurjaa kun olette vauvan tehneet koska varmasti sossu sen suoraan huostaanottaa synnäriltä. Joudutte kärsimään sitten kaikki 3 kunnes lapsi tulee aikuiseksi ja saa päättää kenen luona asuu.
[/quote]

Voi höpöhöpö nyt. Ap:n tilanteessa ei vaikuttaisi tekstien perusteella olevan yhtään mitään huostan perusteita. Tilanne sisältää toki melkoisesti huolta aiheuttavia tekijöitä, siksihän he ovat avun piirissä jo valmiiksi. Minun nähdäkseni tässä yritetään nyt kaikin keinoin välttää se huosta.
.
Toivon ap, että elämä kantaa teitä kaikkia ja nuo riskitekijät poistuvat ajan myötä. Vanhempien menneisyys vaikuttaa suuresti siihen, millaiset eväät teillä on tarjota lapselle, mutta älä anna tilastojen määrittää omaa elämääsi. Tarkoitan, että vaikka lähtökohtaisesti olette melko suurella todennäköisyydellä periyttämässä sos.huollon asiakkuutta, niin ei aina tarvitse käydä. Ota kaikki tarjottu apu vastaan, tulette nimittäin tarvitsemaan sitä etenkin, kun simppelistä vauvaiästä päästään eteenpäin.
.
Terveisin ls-työntekijä.

Vierailija
67/168 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuollaisesta täytyy tehdä ongelma? Itse voisin lepäillä täysihoidossa vaikka kuukauden. Ei tässä mikään kiire ole.

[/quote]

Vierailija
68/168 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntyikö sektiolla? Sektion jälkeen 4-5vrk aina sairaalassa.

Vierailija
69/168 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenlääkri tarkistaa lapsen ennen kotiutusta, kaikissa paikoissa ei ole lastenlääkri paikalla joka päivä.

Vierailija
70/168 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin päivän vajaa voiko verran. Mutta tähän oli syynsä, oma vointi vaati hoitoa vaikka vauvat ok. Mieleen on kuitenkin jäänyt osastonhoitajan kommentti, kun ilmoitin, että haluaisin kotiin. "Niin. Suomi on vapaa maa, emmekä me täällä voi ketään väkisinkään pitää". Jäin vähäksi aikaa sanattomaksi, mutta sitten pakattiin vauvat ja kamat ja häivyttiin. Vastaanottoluukulla totesin "Kiitos ja hei", josta vastattiin: "Hei." En tiedä, mitä odotin, mutta kai edes joku kätilöistä/hoitajista ois voinut toivottaa tsemppiä jatkoon?

Vierailija
71/168 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama juttu oli aikoinaan itselläni. Synnytin Ti- aamuna terveen vauvan, toisen lapseni. Vaan millään vei voitu laskea kotiin, vaikka osasin hoitaa vauvaa ja kotona oli mies valmiina auttamaan.
Pe teki sitten lääkäri kotiin lähtö tarkastukset ja pääsimme viimein pois.
Mutta mitään selitystä en siihen saanut, miksi meitä siellä pidettiin .. hankalan ihmisen maineen sain kyllä!

Terveisiä vain Mikkelin keskussairaalaan

Vierailija
72/168 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan saman tekstin kuin 4päivää laskettuun aikaan postaukseen

Törkeää tekstiä monilta tässä ketjussa.

Joskus sitä ei tiedä miten toimia. Itselleni kävi ensimmäistä lasta odottaessa niin nolo asia kun lääkäri sanoi koettavansa peräsuolen kautta niin aloin kääntymään vatsalleni. Nolotti hirveästi. Olin 18 ja ei oltu moisia tutkimuksia ennen tehty.

Älä välitä ap. Kaikkea hyvää elämäänne. Toivottavasti vauva voi hyvin ja pärjäätte hänen kanssaan.

Teillä on tukiverkkoa ympärillä ja ammattihenkilöstö katsoo miten pärjäätte lapsen kanssa. Uskon siihen että ihmisten on mahdollista muuttua niin halutessaan. Teitä motivoi lapsi. 

Lähtökohdat ei näytä ruusuisilta. Minua surettaa se että tässä ketjussa pilkataan rahttomuudesta. Todella monella perheellä on taloudelliset asiat ihan kuralla, niitä kertomuksia saa täältä päivittäin lukea. Onneksi meillä on sosiaaliturva. Itse jouduin kahden alle 2-vuotiaan lapsen yksinhuoltajaksi ja oli talous tiukoilla. Me selvittiin. Soskun luukku tuli tutuksi. Nyt olen koulutusta vastaavassa hyväpalkkaisessa työssä.

ps. minunkin synnärilaskun maksoi sosku

Vierailija
73/168 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 00:34"]

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 00:32"]Kysyppä henkilökunnalta! [/quote] Arvaa olenko kysynyt?

[/quote]

Mitä vastasivat? Kysy vielä lääkäriltä, jos on jotain sellaista, jota hoitajat eivät saa kertoa.

Ei kenenkään ole pakko olla sairaalassa, senkun vaan lähdet. Kyllä ne siinä vaiheessa tulevat kertomaan syyn, kun olet jo pukenut ja pukemassa vauvaasi.

Vierailija
74/168 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 02:36"] Ei meidän taustoilla ole mitään tekemistä nykyisen elämämme kanssa.Nyt meen pesemään kakkaa. Tuun ehkä huomenna takas

[/quote]

Kyllä on! Tuo väite on kyllä osoitus siitä, että elämän realiteetit eivät ole oikein hallinnassa. Ette te voi pyyhkiä menneisyyttänne pois. Se on aina siellä taustalla ettekä voi sitä enää muuttaa. Tulevaisuutenne voiite! Voikaa hyvin ja pitäkään vauvannekin terveenä.

Kyllä sinä voit käydä vessassa ettei kukaan vahdi vauvaa. Ei niitä sieltä synnäriltä kukaan varasta. Ihan pieni ei edes vielä tiedä, että on olemassa muita ihmisiä eikä osaa yksinäisyyttään itkeä. Eihän sen ikäinen edes näe kunnolla ... niin ainakin väittävät, mutta on kyllä vauvoja jotka varmasti näkevät.

Vierailija
75/168 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 00:54"]

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 00:38"]Voit soittaa neuvolaan niin tekevät tarkadtuksen siellä. [/quote] Näin teen. Mulla on hybä terveydenhoitaja, joka varmasti ymmärtää mikä tuska isällä olla erosssa vauvasta, minusta ja mulla ja vauvalla hänestä. Muutenkin ahdistaa tää paikka.

[/quote]

Ehkäpä tuossa on vastaus.

Olet ahdistuneen oloinen, isä on tuskainen. Ei henkilökunta uskalla päästää teitä vauvan kanssa kotiin. Pysyisit nyt siellä rauhoittumassa. Kotona ehdit olla loppuelämän.

Vierailija
76/168 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vauva syntyi lauantaiaamuna, ja sunnuntaina sanoin haluavani kotiin. Sanoi ettei ole viikonloppuna kotiuttavaa lääkäriä, mutta heti maanantaina aamusta pääsin pois. Kysyttiin jos haluan vielä jäädä, mutta oli niin kiire kotiin... Sain erinomaista hoitoa ja olen kiitollinen :)

Vierailija
77/168 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 07:58"]

[/quote]

[/quote]

Komppi tälle. Mä nukuin viimeksi synnärillä kolmena yönä yhteensä ehkä 10 tuntia. Vauvakaan ei suostunut nukkumaan, kun koko ajan jonkun huonekaverin vauva itki ja hoitajia ramppasi huoneessa keskellä yötäkin. Ihan hirveää olla siellä synnytyksen jälkeen. En yhtään ihmettele, että niin monet haluavat nykyään polikliinisen synnytyksen.

Vierailija
78/168 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pääsittekö pois?

Vierailija
79/168 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 22:31"]

Mä kyllä komppaan ap sua siinä et sairaalassa voi olla ahdistavaa. Suihkussa piti käydä pikapikaa koska ei tiennyt nukkuuko vauva huoneessa vai ei. Tyksissä ei voinut antaa vauvaa edes hetkeksi hoitajille vaan oli koko ajan vierihoidossa. Öisin en itse saanut nukuttua. Jos oma vauva ei huutanut niin jompikumpi huonekaverin vauva huusi. Kun synnytin maaliskuussa osastolla oli niin täyttä että päiväsaliin oli majoitettu pari äitiä eli huoneesta ei voinut mennä mihinkään. Siinä sitten vaan kökötit vuorokauden ympäri sängyssäsi. Kyllä kotona niin paljon helpompi olla!

[/quote]

Itse olen pari lasta synnyttänyt tyksissä (-13 ja -14). Molemmilla kerroilla sain kyllä viedä vauvat hoitsuille suihkun ajaksi :)

Vierailija
80/168 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no pääsittekö kotiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän