Miksen pääse vauvan kanssa kotiin vaikka kaikki ok?
9 pisteen vauva syntyi su iltapäivällä. Ei saatu miehen kanssa perhehuonetta, vaikka pyydettiin vedoten mm. ensikertalaisuuteen ja haluun opetella vauvanhoitoa yhdessä. Vauva voi hyvin kaikki kunnossa, ei itke paljon, imetys sujuu, osaamme miehen kanssa jo kaikki mitä vauvan kanssa tarvii ja olen kertonut halusta lähteä kotiin mahd. pian. Torstaina kuulemma vasta aletaan suunnittelemaan/miettimään kotiin lähtöä, eli en pääse luultavasti silloinkaan, missä vika? Haluan alkaa elämään vauva-arkea miehen kanssa ja haluan pois täältä ahdistavasta sairaalasta miehen kainaloon, miehelläkin kova ikävä vauvaa ja minua. En ole mikään teini tai heikkolahjainen. Niin minkä helvetin takia ei voi päästää kotiin?
Kommentit (168)
Outoja vastauksia, miksei hoitajat kerro syytä jos sellainen on?
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 00:49"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 00:37"]Jos vauvalla kaikki ok, paino ei ole tippunut liikaa, sokereissa ei häikkää, syntymäpaino normaali jne. Voit ilmoittaa että lähdet kotiin, luultavasti kattovat pitkään kun harvat lähtee mutta ei siellä pakko oo olla.
[/quote]
Olen kysynyt, että millon pääsen kotiin, vastaus oli, että kyllä tässä menee vielä monta päivää. Paino tippui ihan vähän ja sanottiin, että normaalia, syntymäpaino aika lähelle suomen keski-arvoa. Mäkin oletin, ettyä täältä voi lähteä sen kolmen päivän jälkeen ja ajattelin, et ehkä mä kolme päivää kestän, mut sitten lähden kyllä kotiin. Syytä ei oo sanottu, miksi niin kauan pitää olla.
[/quote]
Siis miksi et osaa kysyä syytä henkilökunnalta? Uusavuttomuuden huippu tulla kauhistelemaan tänne. Sano sama siellä ja kysy syy.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 00:38"]Voit soittaa neuvolaan niin tekevät tarkadtuksen siellä.
[/quote]
Näin teen. Mulla on hybä terveydenhoitaja, joka varmasti ymmärtää mikä tuska isällä olla erosssa vauvasta, minusta ja mulla ja vauvalla hänestä. Muutenkin ahdistaa tää paikka.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 00:52"]Outoja vastauksia, miksei hoitajat kerro syytä jos sellainen on?
[/quote]
No ap ei ole selvästikään oikeasti edes kysynyt syytä, koska ei tiedä mitään. Aivan kuin sairaaloissa ei kerrottaisi, miksi potilaat ovat siellä. Syytä ei voi kukaan täällä tietää, mutta varmasti asialle löytyy selitys. Synnytyssairaalat eivät tunnetusti pidä kovin kauaa potilaita useimmiten.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 00:39"]Siis eivät ole mitanneet? Eikö se kuulu ihan rutiineihin? Korjatkaa nyt jos olen väärässä?
[/quote]
On saatettu synnytys salissa mitata, itse olin jotenkin muissa maailmoissa ja niin haltioitunut pienestä.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 00:54"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 00:49"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 00:37"]Jos vauvalla kaikki ok, paino ei ole tippunut liikaa, sokereissa ei häikkää, syntymäpaino normaali jne. Voit ilmoittaa että lähdet kotiin, luultavasti kattovat pitkään kun harvat lähtee mutta ei siellä pakko oo olla.
[/quote]
Olen kysynyt, että millon pääsen kotiin, vastaus oli, että kyllä tässä menee vielä monta päivää. Paino tippui ihan vähän ja sanottiin, että normaalia, syntymäpaino aika lähelle suomen keski-arvoa. Mäkin oletin, ettyä täältä voi lähteä sen kolmen päivän jälkeen ja ajattelin, et ehkä mä kolme päivää kestän, mut sitten lähden kyllä kotiin. Syytä ei oo sanottu, miksi niin kauan pitää olla.
[/quote]
Siis miksi et osaa kysyä syytä henkilökunnalta? Uusavuttomuuden huippu tulla kauhistelemaan tänne. Sano sama siellä ja kysy syy.
[/quote]
Oon kysynyt monela eri hoitajalta, vastausta ei tule.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 00:56"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 00:52"]Outoja vastauksia, miksei hoitajat kerro syytä jos sellainen on?
[/quote]
No ap ei ole selvästikään oikeasti edes kysynyt syytä, koska ei tiedä mitään. Aivan kuin sairaaloissa ei kerrottaisi, miksi potilaat ovat siellä. Syytä ei voi kukaan täällä tietää, mutta varmasti asialle löytyy selitys. Synnytyssairaalat eivät tunnetusti pidä kovin kauaa potilaita useimmiten.
[/quote]
Olen kysynyt ja kysynyt, mut en saa vastausta.
Onko tämä provo vai onko tuore äiti nyt täysin muissa maailmoissa?
No kysy niiltä että miksi! Jankkaat niin kauan että vastaus tulee.
Minä sanoin vaan, että mä lähden kotiin huomenna. Yrittihän ne kaikenlaista, mutta sitten kuitenkin tilasivat vauvalle ajan lopputarkastukseen. Lastenlääkäri tarkasti vauvan, ja sanoi, että mitäpä sitä tervettä vauvaa täällä pitämään. Lapsi oli 2 vrk vanha.
Olin esikoisesta reilut 2 vrk ja kuopuksesta 1,5 vrk sairaalassa. Eivät olleet edes ihan helpoimpia synnytyksiä. Kummallista..
Oletko ulkomaalainen? Onko miehesi vaikuttanut aggressiiviselta? Mik kamala hätä teillä on olla erossa toisistanne? Onko taustalla jotain läheisriippvuutta tai jotain ongelmia?
Jos henkilökunta haluaa tarkkailla tilannetta, että teillä on kaikki hyvin? Odottavat ehkä ehkä joku sosiaaliviranomainen ehtii tulla teidän kanssanne puhumaan?
Onpa hupaisia nämä tyypit, "No kysy henkilökunnalta!" Varmaan aloituksesta käy ilmi kaikille paitsi lobotomian uhreille, että ap on näitä kysynyt ja monesti, ja kysymyksiin ei vaan vastata. Että olette vitsikkäitä.
Ap, oletko se "4päivää laskettuun aikaan" -ketjun aloittaja? Jos olet, niin haluavat tietysti ennakoivan lasun ja yleisesti taustanne takia varmistuksen varmistaa, että pärjäät.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 01:25"]Oletko ulkomaalainen? Onko miehesi vaikuttanut aggressiiviselta? Mik kamala hätä teillä on olla erossa toisistanne? Onko taustalla jotain läheisriippvuutta tai jotain ongelmia?
Jos henkilökunta haluaa tarkkailla tilannetta, että teillä on kaikki hyvin? Odottavat ehkä ehkä joku sosiaaliviranomainen ehtii tulla teidän kanssanne puhumaan?
[/quote] Ja näistäkin voi potilaan kanssa keskustella. Huoh.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 01:25"]Oletko ulkomaalainen? Onko miehesi vaikuttanut aggressiiviselta? Mik kamala hätä teillä on olla erossa toisistanne? Onko taustalla jotain läheisriippvuutta tai jotain ongelmia?
[/quote]
Kantasuomalaisia ollaan, mies on vaikuttanut vain rakastuneelta ja hellältä, ollaan totuttu olemaan lähekkäin 24/7 ja ollaan siitä erikoinen pari, että halutaan olla kokoajan kiinni toisissamme, ei oo läheisriippuvuutta, mun "ongelmat" on jäänyt teini-ikään miehen "ongelmat" vuosien päähän, meillä on kaikki hyvin. Sosiaaliviranomainen puhui meidän kanssa tänään.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 01:33"]Ap, oletko se "4päivää laskettuun aikaan" -ketjun aloittaja? Jos olet, niin haluavat tietysti ennakoivan lasun ja yleisesti taustanne takia varmistuksen varmistaa, että pärjäät.
[/quote]
Minkä takia sitä ei sanota meille? Ne on jo nähnyt että me hoidetaan vauvaa hyvin ja rakkaudella.
No mitä se sosiaaliviranomainen sanoi? Tuskin näiden muiden kanssa, jotka on parin päivän sisään lähteneet synnäriltä kotiin, on sosiaaliviranomaisen tapaamista järjestetty, eli jospa teillä vielä on joku viranomaistapaaminen. Kysyt huomenna sitä sitten, että mitä tässä vielä seurataan, ja sanot että täytyy olla joku syy tai lähdette tänään.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 00:37"]Entä bilirubiiniarvo? Onko vauva keltainen?
[/quote]
Ei ole, oli ihan pienesti sinertävä syntyessään (itse en edes huomannut) mutta vähän aikaa siitä ihan normaalin värinen siitä aleni se yksi piste.