Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkaveri saikulla

Vierailija
02.06.2015 |

...mutta lisäilee FBhen kuvia kesämenoista kavereiden kanssa. Kertoisitko esimiehelle? Mulla ei ole pokkaa käräyttää kollegaa, vaikka vähän ärsyttääkin kun tilanne on kaoottinen töissä ja seinät kaatuu meidän muiden niskaan.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 22:13"]

Mikähän tuonkin työntekijän syy sairaslomalle oli, "masennus"? Tuntuu että työelämässä olevat saavat helpommin saikkua kuin esim. opiskelijat. Tiedän eräänkin tapauksen, jossa nainen oli sanonut että "mua väsyttää ja vituttaa" niin sai viikon saikkua.

[/quote]

...tai niin sulle on kerrottu että sanoi lääkärille.

Koskakohan ihmiset ymmärtävät ettei heille oikeasti aina kerrota kaikkea.

Vierailija
42/66 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 22:03"]

...mutta lisäilee FBhen kuvia kesämenoista kavereiden kanssa. Kertoisitko esimiehelle? Mulla ei ole pokkaa käräyttää kollegaa, vaikka vähän ärsyttääkin kun tilanne on kaoottinen töissä ja seinät kaatuu meidän muiden niskaan.

[/quote]

On sulla rankkaa. Hyvä että ehdit töitä tehdä kun pitää kyttäillä mitä kaveri päivittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, eräällä sairauslomallani lääkäri käski tekemään ihan mikä vain tuntuu mieleiselle, vaikka lähtemään äkkilähdöllä etelään. Oli vakava unettomuus meneillään. En lähtenyt etelään, vaan lepäsin - todellakin kahvittelin ystävien kanssa, kävin ravintoloissa ym. Ennenkaikkea olin irti oravanpyörästä joka unettomuuden aiheutti.

Tunnen myös yhden joka pahan ihosairauden akuutissa pahenemisvaiheessa on estynyt työnsä tekoon, mutta eihän tämä poista sitä etteikö kotoaan saisi poistua. Aivan kuten ei krooninen unettomuus, masennus, sormimurtuma, syöpä.. Sairausloman syitä on monia, vain kuumetaudit ja mahataudit taitaa vaatia neljän seinän sisällä kökkimisen.

Vierailija
44/66 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin ne kuvat on otettu? Sitähän ei voi tietää oikeasti.

Vierailija
45/66 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 22:21"]

Iho-oirehdinta, joka piti saada rauhoittumaan... Heheh.

[/quote]

Hoitoalalla joutuu pitämään hanskoja ja ne voivat aiheuttaa hyvinkin pahannäköistä rohtumaa käsiin. 

Vierailija
46/66 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on syöpä ja kerron facebookissa kesämenoistani iloiseen sävyyn, sillä positiiviset asiat pitävät mieleni koholla ja ajattelen muuta kuin syöpää ja hoitoja. Sairaudestani en ole fb:ssa kertonut, mutta läheiset ystävät ja pomo tietävät.

Ap, käräytä vaan. Voit mokata oikein kunnolla. Silti pomo ei voi kertoa sinulle, missä arviosi meni vikaan.

Vierailija
47/66 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairauslomalla ei tarvitse hautautua neljän seinän sisään ellei sairausloman syy sitä vaadi! 

Vierailija
48/66 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä keskieuroopassa tulevat "kelalta" tarkistuskäynnille ettet huijaa! Kun on saikulla niin silloin ollaan kotona :)

Vierailija
49/66 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomo tietänee syyn ja siksi hän voi arvioida asian. Hyvä näyttää kuvat, niin osaa suhteuttaa.

Yleensä jos jaksaa vipeltää vapaa-ajan riennoissa, pystyy tekemään töitäkin, ainakin osapäiväisesti. Sairausajan palkka ei ole vapaa-aika-automaatti, vaan palkkaa vastaan voidaan vaatia työpanosta, jos sairauden laatu ei ehdotonta lepoa vaadi. Ja jos työkaveri on oikeasti täysin terve, kyseessä on petos.

Vierailija
50/66 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä keskieurooppalainen, kerrotko lisää.

Vierailija
51/66 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis oliko kaverisi sairasloman aikaan niillä kesälomariennoilla vai postaako hän niitä kotona sairasloman aikana? Kummasta kyse?

Vierailija
52/66 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 22:44"]

Täällä keskieuroopassa tulevat "kelalta" tarkistuskäynnille ettet huijaa! Kun on saikulla niin silloin ollaan kotona :)

[/quote]

Mitä he tarkistavat?

Vierailija
53/66 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 22:35"]

Hmm, eräällä sairauslomallani lääkäri käski tekemään ihan mikä vain tuntuu mieleiselle, vaikka lähtemään äkkilähdöllä etelään. Oli vakava unettomuus meneillään. En lähtenyt etelään, vaan lepäsin - todellakin kahvittelin ystävien kanssa, kävin ravintoloissa ym. Ennenkaikkea olin irti oravanpyörästä joka unettomuuden aiheutti.

Tunnen myös yhden joka pahan ihosairauden akuutissa pahenemisvaiheessa on estynyt työnsä tekoon, mutta eihän tämä poista sitä etteikö kotoaan saisi poistua. Aivan kuten ei krooninen unettomuus, masennus, sormimurtuma, syöpä.. Sairausloman syitä on monia, vain kuumetaudit ja mahataudit taitaa vaatia neljän seinän sisällä kökkimisen.

[/quote]

Unettomuushan ei ole sairaus, vaan oire. Moni työnantaja maksaa unettomuusdiagnoosin perusteella kiltisti sairausajan palkkaa, mutta oikeasti ei tarvitsisi. Palkkaa ei tarvitse myöskään maksaa viisaudenhampaan poiston, syylien polttamisen tai abortin vuoksi. Usein työntekijät luulevat, että näistä kuuluu maksaa, ja työnantajat suurpiirteisesti maksavat, vaikka heidän ei olisi pakko. Sairauspoissaoloon nuo syyt kyllä oikeuttavat.

Vierailija
54/66 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 22:21"]Iho-oirehdinta, joka piti saada rauhoittumaan... Heheh.
[/quote]

Niin? Itse olen kahvilassa töissä ja kun atooppinen ihottumani on pahimmillaan, niin en kykene töihin. Olen päästä varpaisiin ihottumalla

Vierailija
55/66 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikalla yksi saikulla oleva olisi halunnut tulla töihin, mutta se kiellettiin, koska vakuutukset eivät silloin korvaa, jos jotain tapahtuu.

Vierailija
56/66 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 22:03"]...mutta lisäilee FBhen kuvia kesämenoista kavereiden kanssa. Kertoisitko esimiehelle? Mulla ei ole pokkaa käräyttää kollegaa, vaikka vähän ärsyttääkin kun tilanne on kaoottinen töissä ja seinät kaatuu meidän muiden niskaan.
[/quote]

Sinä se olet sellainen meidän toimiston käräyttelijä, Pirjo! :)

Vierailija
57/66 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 23:07"]

Meidän työpaikalla yksi saikulla oleva olisi halunnut tulla töihin, mutta se kiellettiin, koska vakuutukset eivät silloin korvaa, jos jotain tapahtuu.

[/quote]

Hänen olisi kannattanut hakea uusi lääkärintodistus työkunnostaan. Ei saikkuja ole pakko pitää loppuun asti, jos tervehtyy aiemmin.

Vierailija
58/66 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toihan on ihan naurettavaa, jos saikulla pitäisi kotonaan koko ajan kykkiä. Mä olen pari vuotta sitten yhteensä kolmen kuukauden sairauslomalla, kun lasketellessa ei kaikki mennyt suunnitelmien mukaan. Mulla meni molemmista käsistä asioita enemmän ja vähemmän rikki. Ei siinä pystynyt koodia vääntämään, kun kädet eivät toimineet.

Että olisin sitten neljän seinän sisällä hengaillut sen aikaa? Kenen mielenterveys sen kestää? Olisi hyvin äkkiä saattanut olla pidempi saikku.

AP sä teet juuri kuten sun sydän sanoo. Siinä on 50 prossan mahkut, että sä saat nillittäjän maineen ja työnantajat ei sellaisistakaan tykkää, kuten ei lusmuistakaan.

Vierailija
59/66 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vastaavassa tapauksessa näyttänyt esimiehelle työkaverin päivityksen. Työkaveri ilmoitti omalla ilmoituksella olevansa vatsataudissa, mutta Facebookiin päivitti olevansa juhlissa. Eipä jatkettu hänen sopimusta tuon jälkeen.

Vierailija
60/66 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 22:49"]

Pomo tietänee syyn ja siksi hän voi arvioida asian. Hyvä näyttää kuvat, niin osaa suhteuttaa.

Yleensä jos jaksaa vipeltää vapaa-ajan riennoissa, pystyy tekemään töitäkin, ainakin osapäiväisesti. Sairausajan palkka ei ole vapaa-aika-automaatti, vaan palkkaa vastaan voidaan vaatia työpanosta, jos sairauden laatu ei ehdotonta lepoa vaadi. Ja jos työkaveri on oikeasti täysin terve, kyseessä on petos.

[/quote]

Viime kesänä pomoni oli sitä mieltä, että murtunut ranne ei estä festareille lähtöä, mutta yksikätisenä töiden tekeminen on hankalaa, eikä likaantunut kipsi ole tarpeeksi hygieeninen keittiötöihin. Siinä kävi lopulta niin, että innokkaana lusmua käräyttämässä ollut työkaverini sai hankalan ihmisen maineen.