Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkaveri saikulla

Vierailija
02.06.2015 |

...mutta lisäilee FBhen kuvia kesämenoista kavereiden kanssa. Kertoisitko esimiehelle? Mulla ei ole pokkaa käräyttää kollegaa, vaikka vähän ärsyttääkin kun tilanne on kaoottinen töissä ja seinät kaatuu meidän muiden niskaan.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käräyttäisun tai vaikka kysyisin eka silt tuökaverilta et mikä juttu? Oon elämäni aikana nähnyt niiiiiin paljon sikasaikuttajia (just tää perinteinen mahatauti ja sit postaillaan kaljottelukuvia fb) ja itse sitten kärsinyt niistä kun työt kaatuu niskaan. Välillä oikeun vituttaa tehdä toisten työt, ja kyllä! Toivon että tulis edes kuume.

Ja mun mielestä jos on saikkua saanu( en laske esim murtumaa joka ei hoidu nukkumisella) esim flunssa tms sairaus mikä vaatii lepoa, ni pysytään kotona. Ja väsymys, hei haloo, lepää kotona.

Parasta kun sos alalla mtn sijaisia palkata, ja jos palkataan ni sun työaika menee siihen ku teet niiden työt= seuren seisoja. Ne tietää ettei oo mitään pakko olla hyvä kun on maisemissa vaan päivän kaks. ( ei tietenkään kaikki :))

No, vissiin oma moga kun olen tunnollinen! Niinhän mulle kohta joku huutelee etten tiedä mistään mitään

Vierailija
22/66 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 12:32"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 23:10"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 23:07"]

Meidän työpaikalla yksi saikulla oleva olisi halunnut tulla töihin, mutta se kiellettiin, koska vakuutukset eivät silloin korvaa, jos jotain tapahtuu.

[/quote]

Hänen olisi kannattanut hakea uusi lääkärintodistus työkunnostaan. Ei saikkuja ole pakko pitää loppuun asti, jos tervehtyy aiemmin.

[/quote]

Eikä toi pidä paikkansa muutenkaan...

[/quote]

Tässä on oikeasti kaksi asiaa, jotka menevät ihmisillä vähän sotkuun.

Normaalit vakuutukset eivät ole mitenkään katkolla sairauslomalla, vaan kaikki on ihantavallisesti ja sen takia sairausloman voi keskeyttää kun paranee tai voi olla töissä jossain sopivassa tehtävässäkin. Sen sijaan, jos töissä tapahtuu joku onnettomuus tai sun oma sairaus pahenee sen takia, että olet töissä sairauslomalla kun et ole terve, tätä ei korvaa mikään vakuutus, ja työnantaja joutuu vielä maksamaan korvauksia. Eli sairaslomalla voi mennä töihin JOS VARMASTI on työkykyinen ja työ on sellaista, että k.o. tauti ei aiheuta siinä lisävaaraa.

mulla itslläni on kokonaistyöaika, eli ketään ei kiinnosta, milloin olen töissä. Jos olen poissa, saat työt on tehtävä joku toinen påivä. Olen viimeksi ollut saraslomalla 3 vuotta sitten, vaikka itse asiasa olen nytkin kotona flunssassa (ja joo, teen rutiinitöitä kotoa paitsi juuri nyt lepään väähän. Pää ei pysty mihinkään vaativaan eikä vaatimattomaankaan pitkiä aikoja yhteen menoon). Tuolloin 3v sitten hain sairasloman siksi, että ois ollut työmatka mutta en pystynyt flunssan takia lentämään ja vakuutusyhtiö tarvitsi lääkärintodistuksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 22:13"]

Mikähän tuonkin työntekijän syy sairaslomalle oli, "masennus"? Tuntuu että työelämässä olevat saavat helpommin saikkua kuin esim. opiskelijat. Tiedän eräänkin tapauksen, jossa nainen oli sanonut että "mua väsyttää ja vituttaa" niin sai viikon saikkua.

[/quote]

En ole ikinä ymmärtänyt mihin opiskelija tai työtön tarvitseesairaslomatodistusta.

t. Mies, 32v

Vierailija
24/66 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 12:32"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 23:10"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 23:07"]

Meidän työpaikalla yksi saikulla oleva olisi halunnut tulla töihin, mutta se kiellettiin, koska vakuutukset eivät silloin korvaa, jos jotain tapahtuu.

[/quote]

Hänen olisi kannattanut hakea uusi lääkärintodistus työkunnostaan. Ei saikkuja ole pakko pitää loppuun asti, jos tervehtyy aiemmin.

[/quote]

Eikä toi pidä paikkansa muutenkaan...

[/quote]

Joo, täysin urbaanilegenda, sairaslomalla SAA tehdä töitä:

http://yle.fi/uutiset/sairauslomalla_saa_tulla_toihin/5766693

Vierailija
25/66 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 12:47"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 22:13"]

Mikähän tuonkin työntekijän syy sairaslomalle oli, "masennus"? Tuntuu että työelämässä olevat saavat helpommin saikkua kuin esim. opiskelijat. Tiedän eräänkin tapauksen, jossa nainen oli sanonut että "mua väsyttää ja vituttaa" niin sai viikon saikkua.

[/quote]

En ole ikinä ymmärtänyt mihin opiskelija tai työtön tarvitseesairaslomatodistusta.

t. Mies, 32v

[/quote]

Taidatkin olla yksinkertainen.

Vierailija
26/66 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajan pitäisi enemmän käyttää hyväkseen tuota, että haastaa vähän sitä sairaslomatodistusta ja ehdottaa silti töihin tulemista, edes osaksi päivää. Meillä entisessä duunissa yksi koodari oli jalkavamman takia sairaslomalla, olisi varmaan kyennyt täysillä töihin, koska sairaslomalla kuitenkin kävi työpaikan kuntosalilla treenaamassa... Että kai sitä olisi esim. puoli päivää kyennyt töissä istumaan kun kerta kuitenkin tuli työpaikalle treenaamaan....

Vierailija
27/66 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon urheilevat n. 25-30 vuotiaat miehet ovat kyllä melkein pahimpia. Yksi kesä hajoaa toinen polvi futiksessa; leikkauksineen jne kuukauden saikku. Seuraavana talvena menee toinen polvi salibandyssa, taas ollaan kuukausi pois töistä... Kunnon kontakteja sisältävä joukkuelaji niin eräillä kavereilla on koko ajan joku paikka rikki. Olen vähän sitä mieltä, että oman elämän Jari Litmasille pitäisi laittaa joku katto työterveyskustannuksiin....

Ja sitten huudellaan että 50-60 v ylipainoiset naiset olisi se pahin riskiryhmä....

Vierailija
28/66 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen saikulla loppuvuoteen asti ja mä käyn baareissa ja tapaan ystäviä..

sulle ei kuulu muiden menot tai sairaudet..

jos käräytät niin teet sitten itsellesikin mahdollisesti halla, siis kuset omille kintuille.. 

Vierailija
29/66 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 22:03"]

...mutta lisäilee FBhen kuvia kesämenoista kavereiden kanssa. Kertoisitko esimiehelle? Mulla ei ole pokkaa käräyttää kollegaa, vaikka vähän ärsyttääkin kun tilanne on kaoottinen töissä ja seinät kaatuu meidän muiden niskaan.

[/quote]

Käräyttää? Tottakai voit kertoa kuvista ja päivityksistä jos niin haluat, mutta ei siinä välttämättä ole mitään ongelmaa. Ethän sinä tiedä sairasloman syytä.

Vierailija
30/66 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa olla 3 päivää omalla ilmoituksella poissa. Eli keskiviikkona toimiston blondi-tyhjäpää ja turha-panos-koko-työelämälle-ilmoittaa ettei voi tulla töihn kun on niin paha mahatauti. Täytyy siis tosiaan olettaa, että jos aikuisella ihmisellä on mahatauti joka estää töihin tulon, niin sen täytyy olla jotain trooppista ripulia vastaavaa. Ja että semmoinen tosiaan kestää 3 päivää. Juuei. 

Näinhän ei ole. Ko ripulipotilas postaa kuvia kesämökiltään, usean tunnin automatkan päästä: maisemakuvia, nuotiota, kynttilöitä ja auringonlaskua viinilasit kaiteella.. Maanantaina tuo kahvipöytään marjapiirakan omalta mökiltä poimituista marjoista. Mitä v-ua? Eikö tästä tosiaan voi esimies huomauttaa jo?? Että jos sulla on työkyvyttömyyttä aiheuttava mahatauti, niin miten sä voit siemailla vinkkua jossain laiturilla samana iltana. Stna. 

Ja kyllä; aion kysyä itse esimiehelt tänä vuonna, kun sama näytelmä alkaa näin mökkikauden alkaessa. Ja kyllä kärytän ja käryttäisin aina. Meillä ei sijaisia oteta. "Mahatautisen" puhelinpäivystys klo 16 saakka siis napsahtaa jollekin toiselle. Samoin kaikki asiakkaat, joilla uusintapäivä siinä pitkän viikonlopun aikana ke-pe. Muut ne tekee, ei se jolle ne kuuluis. Esimies ei missään nimessä osallistu mihinkään ylimääräisiin ruuhkanpurkuihin, nehän ei hänelle vissiin kuulu. Se lähtee perjantaisin liukumaa kirskuttaen erittäin ajoissa, kaljakoppa takakontissa ajeleen.

Vierailija
31/66 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse henkilöstöhallinnossa töissä ja selvillä sairaslomien syistä ja ihan jo sen jo sen takia en lähtisi käräyttelemään. Taustalla voi oikeasti olla aika arkoja ja vaikeita syitä. Ja kyllähän näitä saikuttelujoita riittää vähän joka työpaikkaan mutta mutu-tuntumalla ei toista voi mistään syyttää. Sinuna ap hoitaisin omat hommat kunnialla ja olisin hiljaa asiasta.

Vierailija
32/66 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttäisin päivitykset esimiehelle.

Vierailija
33/66 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käräytät? Tuo verbi kertoo jo sinusta paljon. Toki voit kertoa pomollesi siitä, että olet kytännyt työkaverisi postauksia. :)

Vierailija
34/66 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 22:08"]Käräytät? Tuo verbi kertoo jo sinusta paljon. Toki voit kertoa pomollesi siitä, että olet kytännyt työkaverisi postauksia. :)
[/quote]

Sairausloma on muuten henkilökohtainen asia.

Sinuna keskittyisin vain niihin omiin asioihin ja töihin. Veikkaan että siinäkin riittää tekemistä. :)

Vierailija
35/66 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olet "käräyttämässä" kaveriasi, varmaan sitten tiedät myös miksi hänelle on määrätty sairaslomaa? Ja että lääkäri olisi ehdottomasti kieltänyt "kesämenot ystävien kanssa" toipumista estävänä asiana ja määräännyt pysymään neljän seinän sisällä?

Vierailija
36/66 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 22:11"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 22:08"]Käräytät? Tuo verbi kertoo jo sinusta paljon. Toki voit kertoa pomollesi siitä, että olet kytännyt työkaverisi postauksia. :)
[/quote]

Sairausloma on muuten henkilökohtainen asia.

Sinuna keskittyisin vain niihin omiin asioihin ja töihin. Veikkaan että siinäkin riittää tekemistä. :)
[/quote]
APn työkaveri langoilla :D

Vierailija
37/66 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
38/66 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työkaveri oli saikulla, koska oli niin hankala iho-oirehdinta, joka piti saada rauhoittumaan. Ei tullut mieleenkään, ettei hän olisi saanut mennä kahville kavereiden kanssa tai käydä kaupassa....

Vierailija
39/66 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iho-oirehdinta, joka piti saada rauhoittumaan... Heheh.

Vierailija
40/66 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti hallitus pistää saikuttelijat kuriin terveydenhuollon ohjauksella. Säästyisi PALJON rahaa yhteiskunnalta ja työnantajilta sekä tulisi lisää työpaikkoja yritysten tuottavuuden kasvaessa.