Jonottaako lääkäritkin 3 kk lääkäriin?
Jos lääkäri haluaa mennä lääkärin vastaanotolle, tai jatkotutkimuksiin , niin sairaanhoitaja, laitako hänet jonon jatkoksi vai onko hänelle etuilukaista teidän terveysasemalla? kerro kokemuksia? Vai miten ne käytännössä tekee, koputtaa naapurilääkärin oveen ja sanoo tutkitko mut nyt? (esim. peräsuolen tähtystyksen, tms. mitä itse ei voi tehdä)?
Kommentit (23)
Eivät jonota, eivätkä myöskään leikkauksiin. Eivätkä todellakaan käytä mitään kämäsiä buranoita ja panadoleja vaan kunnon kipulääkkeitä.
Ihan saman jonon kautta jos kunnallisia palveluja käytetään. Tietty tavallisimmat vaivat hoidetaan itse ja tavallisiin verikokeisiin voi pyytää työkaverilta lähetteen.
Joo yksityinen tai työterveyshuolto (eli käytännössä työnantajan maksama yksityinen). Kunnallisissa terveysasemissa on kaikille samat säännöt riippumatta siitä, missä asemassa on. Potilaat saa ajan lääketieteellisen kiireellisyysluokan mukaan.
Eiköhän niillä ole varaa käydä yksityisellä :)
Meillä on lääkäreiden ja työterveyshuollon henkilökunnan työterveyshuolto erillisellä lääkäriasemalla. Kun on vaikka korva tukkoinen, pyydän oman terveysaseman kollegaa katsomaan sen, mutta en pyydä häntä katsomaan peräreikääni. Gynen tarkastukset käyn yksityisellä. Myöskään psykiatrisia vaivojani en hoidata itselläni.
Kyllä me lapsettomuushoitoihin jonotettiin poliklinikkakäynnille ½ vuotta, ja sen jälkeen vasta alkoi jonotus hoitoihin. Lääkärit ei päässeet edelle. Tosin eivät julkisella saaneet ainuttakaan munasolua kypsymään, ja valittelivat, että te ette tule koskaan saamaan lasta. Mentiin yksityiselle, ensimmäisellä hoitokertaa punktoitiin lähes 20 munasolua, ja nyt meillä on 4 lasta.
lääkäri, joka ei koskaan suosittele julkista terveydenhoitoa lapsettomuusasiassa.
"Meillä on lääkäreiden ja työterveyshuollon henkilökunnan työterveyshuolto erillisellä lääkäriasemalla. Kun on vaikka korva tukkoinen, pyydän oman terveysaseman kollegaa katsomaan sen, mutta en pyydä häntä katsomaan peräreikääni. Gynen tarkastukset käyn yksityisellä. Myöskään psykiatrisia vaivojani en hoidata itselläni. "
Miksi erillisellä asemalla, ette siis luota omaan pätevyyteenne? Aika paljastava seikka. Tiijätte että ootte pätemättömiä hoitamaan edes itseänne? Törkeetä! Minusta pitäisi lailla kieltää!
eli kuitenkin siis joku etuilukaista?
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 18:03"]"Meillä on lääkäreiden ja työterveyshuollon henkilökunnan työterveyshuolto erillisellä lääkäriasemalla. Kun on vaikka korva tukkoinen, pyydän oman terveysaseman kollegaa katsomaan sen, mutta en pyydä häntä katsomaan peräreikääni. Gynen tarkastukset käyn yksityisellä. Myöskään psykiatrisia vaivojani en hoidata itselläni. "
Miksi erillisellä asemalla, ette siis luota omaan pätevyyteenne? Aika paljastava seikka. Tiijätte että ootte pätemättömiä hoitamaan edes itseänne? Törkeetä! Minusta pitäisi lailla kieltää!
[/quote]
Hm, ainakin isoissa kaupungeissa on yleensä aina kaupungin (kunnan) työntekijöiden työterveyshuolto järjestetty erillisellä lääkäriasemalla, yksityisellä usein. Koskee muitakin kuin lääkäreitä ja hoitajia, ihan ns. lapiomiehistä alkaen.
Et sinäkään joudu jonottamaan jos menet aamulla
lapiomies voi luottaa omaan työnsä jälkeen ja jos osaa homman, varmasti rakentaa oman talonkin itselleen,eikä palkkaa toista tekemään. Se olisi hulluutta.
lääkärit sen sijaan hutiloivat eivätkä hoida tavallisia ihmisiä, ja siksi tietäävät ettei kunnallinen terveydenhuolto pelitä,joten menevät muualle saamaan hoitoa! kukaan heistä ei jonota 3 kk kolleegalle koska tietää ettei tule saamaan mitään apoua, tutkimuksia, eikä hoitoa ainakaan oikeaan aikaan. Tämä paljasti terveyskeskuslääkärieden työetiikan! Muille paskat niskaan, mutta oma perse kyllä pelastetaan omilta mokilta ja hoitovirheiltä,, tahallisilta vitkutteluilta ja jonottamiselta!
Tämä on verrattavissa siihe nettä leipuri tilaisi lapselleen hänen juhliin tai häihin kaupungin toiselta kilpailevalta leipurilta kakun tai pappi pyyytäisi kolleegaa kastamaan lapsenlapsensa,tai vihkimään poikansa, mitä yleensä ei tapahdu. tai tv-korjaaja veisi telkkarinsa korjattavaksi kilpailevaan yritykseen!
Paskat teille!!
Haistakaa van kaikki paskapuoskarit paskat minun puolestani!
Viettekö lapsennekin yksityiselle ettekä itse tutki tai vie kolleegalle hoitoon? Arvasin. Kun on oma perse kyseessä totus tulee julki!!!!
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 17:55"]
Eiköhän niillä ole varaa käydä yksityisellä :)
[/quote]
Sitten pitäisi olla paperimiehilläkin. Yhteiskunnan herrakastia. Paperimiehet - eivät lääkärit.
Jonotetaan jos ei ole kiireellinen asia. Mennään päivystykseen jos on hätä.
Lääkärit eivät tutki itse itseään, lapsiaan tai muita läheisiä, eikä yleensä lääkärien läheiset lääkäriystävätkään, koska ovat kaikki jäävejä. Toisinsanoen henkilökohtainen lataus tekee lääkärin työstä "epäammattimaista". Miettikää nyt jos pitäisi omalta lapselta alkaa tutkia, onko sillä vaikka syöpää? Puolet lääkäreistä löytäisi paniikissa omalta lapselta syöpään viittaavia asioita vaikka syöpää ei olisi, ja toinen puoli pistäisi laput silmille eikä todellakaan hyväksyisi löytämiään solumuutoksia todeksi. Samoin, jos kyseessä on läheinen tuttu, vaikuttaa ystävyyssuhde liikaa siihen, että voisi täysin puolueettomasti ja järkeä käyttäen tutkia. Yleensähän lääkäriin ei mennä, ellei joku ole vialla.
Toki yleensä perus korvatulehdukset sun muut hoidetaan itse toteamalla ja määräämällä resepti. Mutta jos tulehdukset alkavat toistua, viedään yleensä muualle.
Sama koskee sitä, miksi lääkärit eivät käy työterveyshuollossa "omassa paikassaan". Lisäksi, jos kaikki lääkärit sun muut kävisivät omalla työpaikallaan kollegalla työterveyshuollossa, eihän heillä olisi aikaa enää muita hoitaakaan! Ja vielä sen lisäksi, yleensä työterveyshuollossa on työterveyteen erikoistuneet lääkärit, ja monesti esim kunnallisella puolella työterveyshuoltoon erikoistuneita ei ole kuin yksi ja se on aivan kädet töitä täynnä kunnalliselle puolelle työterveyshuoltoon tulevia.
Monet paikat ostavat työterveyshuollon yksityiseltä palveluntarjoajalta, eli esimerkiksi Terveystalolta.
Niin tietty kun myönnätte itekkin ettette saa mitään aikaan. Ootte aisankannattajina paikassa johon ette omaa henkeännekään laskisi sen varaan. Kusetusta koko porukka!
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 18:47"]lapiomies voi luottaa omaan työnsä jälkeen ja jos osaa homman, varmasti rakentaa oman talonkin itselleen,eikä palkkaa toista tekemään. Se olisi hulluutta.
lääkärit sen sijaan hutiloivat eivätkä hoida tavallisia ihmisiä, ja siksi tietäävät ettei kunnallinen terveydenhuolto pelitä,joten menevät muualle saamaan hoitoa! kukaan heistä ei jonota 3 kk kolleegalle koska tietää ettei tule saamaan mitään apoua, tutkimuksia, eikä hoitoa ainakaan oikeaan aikaan. Tämä paljasti terveyskeskuslääkärieden työetiikan! Muille paskat niskaan, mutta oma perse kyllä pelastetaan omilta mokilta ja hoitovirheiltä,, tahallisilta vitkutteluilta ja jonottamiselta!
Tämä on verrattavissa siihe nettä leipuri tilaisi lapselleen hänen juhliin tai häihin kaupungin toiselta kilpailevalta leipurilta kakun tai pappi pyyytäisi kolleegaa kastamaan lapsenlapsensa,tai vihkimään poikansa, mitä yleensä ei tapahdu. tai tv-korjaaja veisi telkkarinsa korjattavaksi kilpailevaan yritykseen!
Paskat teille!!
[/quote]
Minä en hoidata itseäni omalla työpaikallani, koska mun terveys ei kuulu mun työkavereille pätkääkään. Varsinkin isommat jutut AINA jossakin muualla. Luotannkyllä, että työkaverit on vähintään päteviä, mutta minun terveys, minun elämä, minun asia.