Mikä on ollut elämäsi rankin kokemus, josta luulit ettet selviä mutta selvisit sittenkin?
Omani:
Lapsen kuolema (Tai eihän siitä koskaan pääse yli mutta oppii elämään asian kanssa)
Kommentit (62)
Manipuloivasta ihmisestä eroon pääseminen ja sen tosi asian hyväksyminen, että tulin huijatuksi ja olin helppo kohde narrata myös taloudellisesti. Sydämessä tiesin kyllä että kaikki ei ole kohdallaan.Tässä prosessissa meni vuosia.
Ikinä ei pidä antaa itseään vietäväksi, vaan täytyy pitää narut käsissä. Koskaan ei voi tietää kuka on kateellinen tai huijari.
Ymmärrän, moni ei tätä hyväksy, ja se on ok, mutta vaikka olen menettänyt työpaikkani, monta läheistä ihmistä, terveyteni jne. niin kyllä koirani kuolema oli pahinta. Ehdottomasti.
Poikani äkillinen kuolema.
Oli 45v kuollessaan.
munan meneminen kuolioon ja sen poistaminen.
Narsistisen puolison uhrina melkein 20 vuotta. Meni mielenterveys, rahat ja melkein fyysinen terveyskin. Mietin itsemurhaa, no nyt päivä päivältä parempaa. Uskomaton on se pimeys, se verkko mihin ihminen väkivallan, mitätöinnin, valehtelun ja manipuloinnin takia hukkuu. Kaikki ei pelastu, minä pelastuin. Onneksi.
Pahin: ensimmäinen kumppanini äkillinen psyykkinen sairastuminen, josta seurasi samana vuonna liikenneitsemurha.
Toiseksi pahin: kun kävin lähellä syrjäytymistä pari vuotta tämän jälkeen. Vyyhtiin liittyi omaa ja läheisten sairautta, köyhyyttä, yksinäisyyttä, opintojen takkuamista ja vielä kesken oleva suruprosessi.
Parhaan ystävän äkillinen kuolema. Sen kanssa olen oppinut elämään, mutta yli en siitä ikinä pääse.
Uskonnollisessa yhteisössä varttuminen. 15-vuotiaana uskalsin sanoa, etten mene kasteelle ja 21-vuotiaana erosin kirkosta. Siinä vaiheessa seurustelin miehen kanssa, josta luulin, että hän haluaa auttaa minua. Hän olikin väkivaltainen ja manipuloiva. Psykoterapiakäynnit, joiden aikana selvisi, mikä minua vaiva ja mistä johtuu, etten uskalla puhua ihmisille. Nykyään on jo helpompaa.
Aiemmin lapsen vakava sairaus.
Nyt oman lapsen itsemurha, kaksi viikkoa sitten. Siunaus oli juuri. Selviämisestä en osaa vielä sanoa. Nyt tunti kerrallaan eteenpäin.
äitini hylkäsi minut ja isäni kohteli sen jälkeen vuosia kaltoin kaikin tavoin, ja lopuksi hylkäsi hänkin. olen ainut lapsi. käyn terapiassa ja hyvä niin <3 pikkulapsilapsuuteni oli normaali ja hyvä, Luojan kiitos. olen miettinyt että onneksi ihmisellä on vain kaksi "vanhempaa" sillä en olisi enää kestänyt lisää sellaisia vanhempia mitkä Luoja minulle soi. Näillä mennään, joka päivä mietin heitä mutta onneksi on muutakin elämää jopa näin pandemian ja talven keskellä. Kuten pyykinpesua!
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin lapsen vakava sairaus.
Nyt oman lapsen itsemurha, kaksi viikkoa sitten. Siunaus oli juuri. Selviämisestä en osaa vielä sanoa. Nyt tunti kerrallaan eteenpäin.
Voimia Sinulle ja osanottoni suureen suruusi <3
Vierailija kirjoitti:
Narsistisen puolison uhrina melkein 20 vuotta. Meni mielenterveys, rahat ja melkein fyysinen terveyskin. Mietin itsemurhaa, no nyt päivä päivältä parempaa. Uskomaton on se pimeys, se verkko mihin ihminen väkivallan, mitätöinnin, valehtelun ja manipuloinnin takia hukkuu. Kaikki ei pelastu, minä pelastuin. Onneksi.
Onneksi pelastuit. elin itse narsisti-isän kanssa kahdestaan 10vuotta ja se suo oli syvä ja upottava. myös inhimillinen mikä tekee kaikesta vielä surullisempaa ja jotekin traagisempaa.
Rikkaus on miesten rikkautta; Raamattu avaa tästä sanasta todellan näköalan. Silloin olet puhdas, Jumala parantaa sinut, sinä parannat ja parannat henkilösi. Mitä käsivarsi oikein tarkoittaa? Monille on viisas mies, joten kukaan ei voi tehdä sellaista ihmisen elämässä. Panssari tulee tyhjästä, kuten Herra tekee. Presidentti lähetti armeijan armeijaan ja kansan istumaan, ja kansa oli valmis menemään armeijaan. Mutta sinulla ei ole kättä. Jokainen, joka on epäoikeudenmukainen, on myös epäoikeudenmukainen. ARMO ON itse tuomioista suurin. Katso silmäsi kulmia. Varo, ettet anna Jumalan auttaa sinua. Olemme aina olleet ystävällisiä ja luotettavia. Meillä on vain yksi elämä ja yksi laki. Lopulta armo on se, jota eniten inhoamme. Emme halua olla avun tarpeessa. Olemme valmistautuneet Kanaanin maan laitumelle. Emme on hylke, joka ei koske siihen. Mutta käsivarsi ei meitä häiritse.
Syöpä vei 5-vuotiaan tyttäreni. Onneksi ehdimme sentään tehdä hänen toivomansa asiat hänen kuntonsa mukaan tietty, ennen kun oli liian myöhäistä. Särkänniemi, muumimaailma, eläinpuisto, eväsretki tiettyyn rakkaaseen paikkaan järven rantaan. Sinne rantaan veimme hänen tuhkat.
Olin pelkkä zombie seuraavat 2 vuotta. Mies syötti minua lusikalla ja pesi minut. En muista tuosta ajasta juuri mitään ja varmaan parempi niin. En muista hautajaisia, olin niin vahvoissa rauhoittavissa, että kuulemma meinasin nukahtaa penkkiin. Jälkeenpäin kuulin vielä, että eräät sukulaiset olivat haukkuneet minua nark kariksi. Oikein kiva tuossa tilanteessa.
Karsee kankkunen ja talossa ei tippaakaan kirkasta.
Mutta niin vaan siitäkin päivästä selvittiin!172
Raiskattiin. Käytettiin seksileluna. Vangittiin moneksi päiväksi huitsin helvettiin tarkoituksena tappaa. Yritettiin lopuksi tappaa. Olin alle kouluikäinen.
Yleisö voi tehdä muutoksia tulevaisuudessa. Tahdomme saarnattakoon evankeliumia kaikessa maailmassa maailman kautta. Uskomme on maailmassa. Alati muu maailma tulee meille samalla tavalla. Vuonna 2024 sepelvaltimotauti ottaa vallan muutoksen aivan uudella tavalla. Oppikaamme käsien työstä ja eläkäämme rauhassa. Osa tarinasta menee temppeliin, mutta suuri osa on piilotettu ihmisten käsien työtä. Muu maailma tuhoutuu. Kasvokan koulutusseminaarit, luennot ja työpajat tarjoavat opiskelijoille loistavan mahdollisuuden työskennellä yhdessä. Kaikki nämä asiat ovat tulleet mieleemme. Minulla on hyvä työ elantoni, ja hyvä työ on tehtävä. Näin työntekijämme ovat tehneet meille. Päivän päätteeksi syntyi suuri meteli. Lisäksi annamme ihmisten lukea viinikellarin vettä. Nyt loistava tuotteen myynti täydellisen tuotteen tuotteesta. Jumalan johdatuksessa olemme jon edelleen ajan suunnanneet resursseja peräpäällikkö huolehtii siitä, ja hän huolehtii siitä. Emme tiedä sitä onneksi voineet ottaa suuria askelia
Koko elämä tänne lähemmäs kolmekymppiseksi asti... Täysin sekopäinen isä, kotona paljon seksuaalista ja henkistä väkivaltaa. Ei yhtäkään luotettavaa aikuista, joka olisi auttanut. Koulussa olin enimmäkseen yksinäinen ja ajoittain kiusattu. Teini-ikäisenä jouduin raiskatuksi ja useiden keski-ikäisten miesten hyväksikäyttämäksi. Alkoholisoiduin. Syrjäydyin. En saanut töitä, opinnot eivät sujuneet. Vaan niinpä vain olen tässä, uudet yliopisto-opinnot aloittaneena, hyvä parisuhde, vähän jo oman alan työkokemustakin... Olen työkokemuksen, ihmissuhdetaitojen ja itseluottamuksen kanssa siinä pisteessä missä ihmiset yleensä kymmenen vuotta tai enemmänkin nuorempina kuin minä nyt, mutta olen kiitollinen, että edes nyt asiat ovat menneet ja menossa parempaan.
Mulle on käynyt vähän samoin ja uhkaaja oli vielä oma (hullu) isä.