Loppuuko ahdistus kun muuttaa eri paikkakunnalle?
Kommentit (39)
Riippuu siitä liittyykö ahdistus siihen paikkakuntaan, paikkoihin tai ihmisiin siis. Mä en ole muuttanut kun nyt ei pysty mutta etätöitä olen tehnyt nyt pitkään muualla ja menee henkisesti paremmin.
Todennäköisesti ei. Huolesi ja murheesi muuttavat mukanasi kumminkin.
Voi jopa pahentua tai sitten ei. Niin epävarmaa ettei siitä hoitokeinoksi ole.
jos nyt asuu jossain vihervasemmistolaisessa paikassa, niin muutto ei ainakaan lisää ahdistusta
Riippuu täysin siitä mikä aiheuttaa ahdistusta.
Vierailija kirjoitti:
se että kaikki tuntee mut täällä
Kyllä paikkakunnan vaihto yleensä piristää. Jos ei nyt ainakaan huonompaan paikkaan muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
se että kaikki tuntee mut täällä
olet siis nainen ja olet tehnyt jotain pahaa ja nyt haluat "aloittaa alusta" jossain muualla.
Itsekin mietin samaa. Mun pitäisi myydä tämä asuntoni, mutta olen takaajana lapseni lainaan enkä voi nyt tehdä mitään.
Minulla ainakin on auttanut. Kunhan ei tuo mukana vanhaa elämäänsä niin sanoisin että auttaa.
Riippuu mistä ahdistus johtuu. Jos se ahdistus esim. johtuu ahdasmielisestä pikkukylän ympäristöstä niin silloin voi olla parempi muuttaa suureen kaupunkiin.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin mietin samaa. Mun pitäisi myydä tämä asuntoni, mutta olen takaajana lapseni lainaan enkä voi nyt tehdä mitään.
Laita asuntosi vuokralle ja muuta.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mistä ahdistus johtuu. Jos se ahdistus esim. johtuu ahdasmielisestä pikkukylän ympäristöstä niin silloin voi olla parempi muuttaa suureen kaupunkiin.
olen asunut täällä koko ikäni, tutut ihmiset, en tiedä.. jotenkin ahdistaa? En osaa edes selittää. Tuntuu että kaikki tietää kuka olen ja missä olen ollut töissä, tutuista ei pääse eroon.
Vastahan sä kysyit. Ei, muutto ei poista sun ahdistuneisuutta ja pakkoajatuksia. Ne vaan saa jonkun muun muodon. Nyt sua ahdistaa että "kaikki tuntee minut", muulla paikkakunnalla todennäköisesti "kaikki tuijottaa ja pitävät outona kun oon muualta" tms. Se on sun pään sisällä, ei paikkakunnasta johtuva.
Oon muuten asunut samalla pikkupaikkakunnalla koko ikäni ja ainakaan mua ei kiinnosta muiden tekemiset juuri yhtään. Ja väitän, ettei juuri ketään muutakaan kiinnosta. No ehkä sitä tietotoimisto-Pirkkoa, mutta sen horinoista en jaksa välittää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sä voit asunnon myydä. Kun asunto on myyty niin vakuudeksi voi vaihtaa ne saamasi rahat asuntokaupoista. Ei tietysti kaikkia vaan se tarvittava lisävakuuden määrä. Ja jos ostat uuden niin sitten vaihdat talletusvakuuden tilalle sen ostettavan asunnon. Ihan normaali kuvio vakuusjärjestelyissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita asuntosi vuokralle ja muuta.
Tätäkin vaihtoehtoa olen miettinyt. Mitenkähän se onnistuisi ja mitä kaikkea pitäisi ottaa huomioon?
Jos sä haluat muuttaa niin muuta, et sä vauvapalstan mielipidettä siihen tarvitse, eikä se asia muutu sillä että kysely parin tunnin välein asiaa.
Kyllä. Rauhallisempi paikkakunta voi olla joillekin parempi, kuin levoton alue.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sä voit asunnon myydä. Kun asunto on myyty niin vakuudeksi voi vaihtaa ne saamasi rahat asuntokaupoista. Ei tietysti kaikkia vaan se tarvittava lisävakuuden määrä. Ja jos ostat uuden niin sitten vaihdat talletusvakuuden tilalle sen ostettavan asunnon. Ihan normaali kuvio vakuusjärjestelyissä.
Ei kai asuntoa voi myydä, jos osakekirjat on panttina siellä pankissa?
Voisi väittää että ei. Mutta tuttu mielenterveyseläkkeellä oleva kaveri on asunut nyt jo vuosia Pietarissa ja kertoo voivansa siellä paljon paremmin kuin Suomessa. Pystyy jopa hieman tekemän töitä siellä veljensä yrityksessä.