Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuiinka moni teidän suvussa on käynyt yliopiston? Meidän suvusssa ainakin 20.

Vierailija
29.01.2022 |

.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos mietitään, että suku on vaikka isovanhemmat, vanhemmat, tädit, sedät, serkut ja sisarukset niin 5. Neljästä isovanhemmasta 1, heidän 4 lapsestaan 3, ja heidän 6 täysi-ikäisestä lapsestaan vain 1. Eli 5/14.

Vierailija
22/47 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos mietitään, että suku on vaikka isovanhemmat, vanhemmat, tädit, sedät, serkut ja sisarukset niin 5. Neljästä isovanhemmasta 1, heidän 4 lapsestaan 3, ja heidän 6 täysi-ikäisestä lapsestaan vain 1. Eli 5/14.

Ja me 5 muuta ollaan AMK:n/YAMK:n käyneitä, eli korkeakoulutettuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja toinen isoisä suoraan ylenevässä polvessa. Suvussa on ollut rahaa, mutta ne on juotu tai muuten tuhlattu.

Vierailija
24/47 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, veljeni ja 2 setääni eli yhteensä 4. Yksi serkuista on nyt yliopistossa eli kohta 5. Ihan hyvin ottaen huomioon, että meillä on pieni suku ja isän puolelta kaikki ovat maanviljelijöitä ties monnennessako polvessa.

Vierailija
25/47 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan oltu maanviljelijöitä ts talollisia 1600-luvulta saakka. Suvun ensimmäinen oppinut taisi olla papan setä, filosofian tohtori. Enot siltä puolelta 2/5 yliopistosta valmistuneita. Siskoni oli toisen puolen suvun eka yo ja maisteri, minä ensimmäinen tri. Nyt mol puolin suvuissa useampia serkkuja valmistunut yliopistosta (noin puolet ja toinen puoli amk tai amis) ja 2 väitellyt, kolmas eli siskoni väittelee tänä vuonna.

Vierailija
26/47 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasan 1. Minä itse.

Vierailija
27/47 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähisuvussa (isovanhemmat, tädit, sedät, serkut) 17 / 24.

Vierailija
28/47 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki jotka ovat halunneet.

Vierailija
29/47 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

3

Vierailija
30/47 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihii! Aina jauhetaan, että käytännön tekemisestä ei yliopiston käyneet tiedä mitään. Itse olen käynyt molempia, käytännöllistä ja teoreettista.  Käytän myös molempia arkityössäni, koska en jaksa pelkästään toista. Olipa koulutus mitä tahansa, se avaa lisää maailmoja ja ymmärrystä. 

Vierailija
31/47 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain kaksi. Kouluttamaton rupusakkisuku maalta. Minä ja serkkuni ainoat akateemiset. Ja se suku nyt inhoaa ja vihaa meitä - vaikka emme asiasta puhu ja varomme tarkoin mitä sanomme (ettei vaan vaikuta ylpeältä)

Suvussa hirveä herraviha, ja vihataan ”herroja”. Luullaan että kaikki akateemiset on ”herroja” jotka saa hyvää palkkaa joka riistetään duunarin selkänahasta. Asenteet kuin 70-luvun kansallisdemareilla.

Vierailija
32/47 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Setä, sedän vaimo ja siskoni ovat käyneet. Lisäksi isäni on suorittanut yliopisto-opintoja, mutta ei koskaan valmistunut. Itse olen käynyt vain amk:n ja opiskellut valtiotieteitä avoimessa yliopistossa. Olen toki myös pyrkinyt valtiotieteelliseen, mutta en päässyt.

Suoritin siis avoimessa mm. valtio-opin perusopinnot ja sain niistä parhaan arvosanan 5. Tuolloin avoimessa yliopistossa oli myös valtio-opin aineopintoja. Harmittaa kun en jatkanut opintoja ja suorittanut niitäkin.

Vierailija
33/47 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko te olevinaan paljonkin parempia kuin muut kun teoriassa tiedätte kaiken mutta käytännön tekemisestä ette juurikaan?

Miksi joku provosoitui tuosta kysymyksestä? :DD

Vierailija
34/47 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko te olevinaan paljonkin parempia kuin muut kun teoriassa tiedätte kaiken mutta käytännön tekemisestä ette juurikaan?

Mä olen akateeminen (nainen) ja rakentanut talon. Oletko sinä? Ja tarkoitan todella rakentanut, en rakennuttanut.

Vierailija
35/47 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän suvussa ei edes ole 20 ihmistä.

Ai missä ne rajat menee? Suomalaiset ovat Euroopan sisäsiittoisin kansa.

Vierailija
36/47 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi minun lisäksi, vaikka iso suku onkin.

Vierailija
37/47 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 400. Sukuun kun kuuluvat nekin esivanhemmat, jotka kävivät yliopiston jo 1700-luvulla.

Vierailija
38/47 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin asti suku lasketaan?

Mun eri sukuhaarojen sukukirjoista kauimmas tutkitut ulottuu 1600-luvun alkuun ja "nuorimmat" 1700-luvun lopulle. 

Vierailija
39/47 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aloituksesta provosoidutaan? Täällä kuitenkin suosituimmissa ketjuissa yritetään keplotella parempaa koulumenestystä lapselle poikimalla alkuvuodesta.

Vierailija
40/47 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini puolelta ei kukaan. Äitini, serkkuni ja veljeni ovat valmistuneet amk:sta, muilla sisaruksillani ammattikoulupohja. Minä olen perheemme ainoa maisteri.

Isän puolen suku on sen verran suuri ja serkkujakin on niin monta etten todellakaan tiedä kaikkien koulutusta, mutta käsittääkseni aika monella heistä on maisterin tutkinto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi