Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaveri ehdottaa menoa lyhyellä varoitusajalla - mitä teet?

Vierailija
02.06.2015 |

Otsikko sen jo sanoikin. Eli mulla on kaveri, joka ehdottaa tapaamisia tosi lyhyellä varoitusajalla. Usein hän laittaa illalla viestin ja kysyy, pääsenkö heti tai max. tunnin päästä johonkin.

Haluaisin pystyä sanomaan hänelle, että voisiko hän viestittää jo vaikka aikaisemmin päivällä, että lähdettäiskö illalla johonkin. Siten ehtisin rukata aikataulut niin, että pääsen lähtemään. 

En tiedä olenko liian herkkänahkainen, mutta on ikävä tuottaa hänelle pettymys, kun usein mun ilta on jo täyteen buukattu, kun hän viestittää. Tämä kaveri on tosi herkkä ja pahoittaa mielensä hirmu vähästä.

Olenko tiukkis, kun ajattelen, että tapaamisen ehdottaja voisi miettiä myös sitä, että toisellakin on omat aikataulut eikä niitä ehdi välttämättä muuttaa aina hirveän lyhyellä varoitusajalla?

Miten te muut toimitte tällaisessa tilanteessa?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ketju on vanha. Mutta ap sanoi, että kaverillaan on paljon muitakin kavereita. Voi siis olla, että käyttää ap:ta vain hätävarana, kun joku muu peruu. Siksi ei ota kuuleviin korviinsakaan sitä, että pitäisi sopia aiemmin.

Vierailija
42/45 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta hitto soikoon, kun kyse ei ole siitä aina etten pääsisi vaan siitä, että inhoan lähteä jonnekin yhtäkkiä. Se on oikeasti kaltaiselleni ihmiselle erittäin stressaavaa. Pitääkö kaverille siis valehdella aina, että jotain on jo sovittu, kun en saa häntä ymmärtämään kuinka stressaavaa on se etten tiedä menojani yhtään etukäteen.

Samasta kärsin, vaikka olen sanonut etten voi lähteä ihan yllättäen niin silti samat ihmiset aina kyselevät erittäin lyhyellä varoitusajalla. Tämä onkin johtanut juuri siihen että usein valehtelen heille että on jo jotain muuta, mikä ei kyllä ole ollenkaan mieleinen ratkaisu minulle. En halua valehdella, mutta en myöskään voi suoraan sanoa etten halua juuri nyt tavata koska minua ahdistaa liika äkillisyys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun et pääse voi kertoa että harmi. Jos olisin asmulla tiennyt olisin ehtinyt järkätä illan menot uusiksi. Harmittaa kun tiesin näin myöhään

Vierailija
44/45 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tulee tällaisista henkilöistä mieleen, että kaipaavat vain seuraa kun yhtäkkiä tulee olo, että pitää päästä jonnekin eikä ole muuta seuraa. Hieman itsekeskeistä ehkä. Itselläni oli tällainen ystävä, jonka kanssa harvoin pystyi etukäteen sopimaan mitään. Esim. Voisin kysyä, että mitä vappusauunnitelma toisella on on. Sitten vastaukseksi saattoi tulla "katellaan. En tiedä jaksaako mitään..."

Sitten vappuiltana vaikka kuuden aikaan häneltä voisi tulla viestiä, että nähdäänkö. Jos itsellä oli jo muutama menoa niin sitten loukkaannuttiin. Tuli kyllä todella arvostettu olo.

Mutta toisaalta mulla on myös eräs ystävä, joka asuu lähellä ja tiedän hänen pystyvän lähtemään nopeallakin varoitusajalla. Riippuu siis myös henkilöstä.

Vierailija
45/45 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otsikko sen jo sanoikin. Eli mulla on kaveri, joka ehdottaa tapaamisia tosi lyhyellä varoitusajalla. Usein hän laittaa illalla viestin ja kysyy, pääsenkö heti tai max. tunnin päästä johonkin.

Haluaisin pystyä sanomaan hänelle, että voisiko hän viestittää jo vaikka aikaisemmin päivällä, että lähdettäiskö illalla johonkin. Siten ehtisin rukata aikataulut niin, että pääsen lähtemään.

En tiedä olenko liian herkkänahkainen, mutta on ikävä tuottaa hänelle pettymys, kun usein mun ilta on jo täyteen buukattu, kun hän viestittää. Tämä kaveri on tosi herkkä ja pahoittaa mielensä hirmu vähästä.

Olenko tiukkis, kun ajattelen, että tapaamisen ehdottaja voisi miettiä myös sitä, että toisellakin on omat aikataulut eikä niitä ehdi välttämättä muuttaa aina hirveän lyhyellä varoitusajalla?

Miten te muut toimitte tällaisessa tilanteessa?

Menisin samantien, mutta minä olenkin no-life;)