Oman hiusvärin takaisin kasvatus. Mistä saisin kärsivällisyyttä tähän :-D
mieli tekee värjätä ja ajatusten taisto käy päässä. Pitää kädet sitoa kiinni tai muuta. Argh, menispä kuukaudet nopeasti... Onko muilla tällä hetkellä samanlaista projektia meneillään? :-)
Kommentit (25)
Onpas kauniit hiukset Sabinalla!!! Tuo kuva antaa kyllä inspiraatiota oman hiusvärin kasvatukseen.
Pelkistävä värinpoisto, esim. Color B4. Jos lopputulos ei suoraan miellytä (=ole sama kuin luonnollinen hiusväri), niin siihen sitten päälle vielä omaa väriä vastaava kevytsävyte. Eikä tarvi vuosia kasvatella...
Itse aloitin urakan vaalentamalla tumman tukkani vaaleaksi kesää vasten ja sitten syksymmällä sävytin koko pään omalla maantienharmaalla värillä. Sitten vaan odottelin... Talvella käytin välillä värishampoota tms. tasoittamaan värieroja, mutta pahalta ei näyttänyt missään vaiheessa. Seuraavana kesänä oli mun häätkin ja niihinkin maltoin olla värjäämättä, kun tukka alkoikin näyttää tosi hyvältä. Ei mun luonnollinnen sävy sit ollutkaan loppujen lopuksi maantieharmaa, vaan kupariiin taittuva vaaleanruskea. ...Noh, sit taas häiden jälkeen otin vähän vaaleita raitoja ja sen jälkeen olenkin taas antanut olla kohta 2v. luonnontilassa. Latvoissa vielä vähän vaaleaa raitaa jäljellä, mutta muuten 100% oma väri. Nyt alkaa aurinko taas vaalentamaan kivasti ja tukka muuttuu entistä kuparisemmaksi. En ikimaailmassa värjäisi enää! Haluan nauttia omasta väristäni siihen asti kun harmaannun. Tällainen omanvärinen auringon raidoittama, hyväkuntoinen "hippitukka" on mielestäni kaikkein kaunein ja miehenikin kehuu kovasti tukkaani :).
.
Niin ja tukka tuntuu värjäämättömänä ihan erilaiselta kuin värjättynä. Nyt on paljon tuuheampi, kun värjättynä nuoli päätä elottoman oloisena. Hiuksen pinta on nyt siis karheampi, mutta samalla kiiltävä, hyväkuntoinen ja paksunoloinen. Näyttää hyvältä aina.
Minä herkistyin hiusväreille ja oli pakko kasvattaa oma väri. Tyvi näytti hirveältä mutta nyt oma hiusväri on jo leukaan asti ja näyttää hyvältä. Älä luovuta!
Luonnollinen vaaleus on HYVIN harvinaista tällä maapallolla, vaikka siihen ehkä suomessa törmääkin enemmän. Mutta miks ei oltais ylpeitä siitä..! Ulkomaalaiset usein ihmettelee miksi suomalainen värjää vaalean tukkansa tummaksi ja varsinkin mustaksi. Kamalan näkönen se vaalea juurikasvu.
Ja se "maantien harmaa" mikä ensin kasvaa tyvestä ei ole sen värinen sitten koko tukassa kun on koko pituuden saavuttanut. Hiusväri muuttuu kun saa aurinkoa yms. Hyvä esimerkki on Sabina Särkkä, hän ei ole koskaan värjännyt hiuksia! https://instagram.com/p/0r9c-3MWr7/