Missä vaiheessa huomasit kaveristasi, että tää tyyppi ei ole kaverisi ensinkään?
Kommentit (70)
Kaveripariskunta pyytää milloin mitäkin apua: rahallista lainaa, palveluksia, tavaroita lainaan ja palauttavat ne sitten huonokuntoisina takaisin, osaa ei palauttanut ikinä. Keskellä yötäkin pitää lähteä autoa hinaamaan ojasta tai antamaan apuvirtaa että pääsevät 24/7 abc:lle ruokailemaan hampurilaisia. Me työssäkäyvät nukumme silloin, apuvirtaa tulisimme antamaan mieluusti päiväsaikaan.
No, kun whatsapissa oli viimeiset kymmenen viestiä "voisitteko, tulisitteko, voisimmeko lainata" alkuisia viestejä, jätimme vastaamatta. Ei se ole kaveruutta, jos pyydetään pelkkiä palveluksia mutta ei edes muuten vietetä aikaa esimerkiksi kahvikupin äärellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tukenut tätä kaveria vuosien ajan ties missä ojakoissa, ja sen kerran, kun halusin avautua omista huolistani, sain aivan pöyristyttävän reaktion. Sen sijaan, että hän olisi lohduttanut minua tai yrittänyt puhua järkeä aivan absurdien kauhuskenaarioitteni suhteen, hän alkoikin lietsoa pelkojani myötäilemällä niitä. Ja kun itse yritin pohtia syitä, miksi pahin ei olisi tapahtumassa, hän alkoi ampua alas vasta-argumenttejani. Olin lopulta aivan hysteerinen, onneksi toinen ystävä sitten sai minut rauhoittumaan. Pelkoni olivat aiheettomia, minkä sitten tajusin itsekin.
Mutta eihän kukaan ystävä toimi noin. Pelkkää henkistä väkivaltaa.
Itsellä myös samanlainen tapaus ja entinen ystävä. Ei vain myötäillyit kauhuskenaarioita, vaan alkoi värittämällä pahentamaan niitä.
Tuollaisessa hetkessä paljastuu karmealla tavalla se, että eihän se koskaan mikään ystävä ole ollutkaan. Ystävä tukee, ei pelottele.
Ystävä teki elämänmuutoksen ja alkoi elää kiiltokuvaelämää sekä hankki uusia kavereita joita kehui meille "vanhoille" kavereille. Aitous hävisi siitä ihmisestä. Silmät myös aukeni kuinka itsekäs hän on ollut ja kaikki pitäisi liittyä häneen ja hänen uuteen minään. Apu on kyllä kelvannut silloin jos siihen on ollut tarvetta. Lisäksi hän on tehnyt ikäviä asioita selän takana, en voi luottaa enää.
Yli 20 vuotta tuntemani ihan syntyperäinen suomalainen ystävä laittoi välit poikki, koska olin minun omalla seinälläni fb:ssä julkaissut kuulemma "rasistisia vitsejä". Hänen selitys ei suinkaan ollut että olisi itse niistä loukkaantunut. Vaan, että koska hän on "kansainvälisessä työpaikassa", jossa on ulkomaalaisia henkilöitä, nämä työkaverit saattavat loukkaantua. Ei auttanut selitys, että julkaisuni näkevät vain kaverini (eli hän), eivätkä hänen työkaverinsa, ellei hän vartavasten niitä työpaikallaan näytä.
Jos joku ystäväni alkaisi julkaista rasistisia vitsejä niin ajattelisin että on seonnut. Miksi kirjoitat sellaisia?
Vierailija kirjoitti:
Yli 20 vuotta tuntemani ihan syntyperäinen suomalainen ystävä laittoi välit poikki, koska olin minun omalla seinälläni fb:ssä julkaissut kuulemma "rasistisia vitsejä". Hänen selitys ei suinkaan ollut että olisi itse niistä loukkaantunut. Vaan, että koska hän on "kansainvälisessä työpaikassa", jossa on ulkomaalaisia henkilöitä, nämä työkaverit saattavat loukkaantua. Ei auttanut selitys, että julkaisuni näkevät vain kaverini (eli hän), eivätkä hänen työkaverinsa, ellei hän vartavasten niitä työpaikallaan näytä.
Vierailija kirjoitti:
No tuota. Jos minä tekisin tuon, niin tietäisin jo etukäteen että väki vähenisi fb-kavereissani. Ja mulla on kuitenkin Asperger 😅
On niin paljon itsekkäitä ihmisiä. Näitä kun lukee niin tulee mieleen että ehkä oon säästynyt paljolta kun mulla on ollut niin vähän kaveruus/ystävyyssuhteita elämäni aikana. Oli aika että annoin kohdella itseäni kaltoin. Se opetti ajattelemaan että on välttämätöntä omalle hyvinvoinnille pitää kiinni omista rajoista.
Se on hirveän surullista että yksinäiset ihmiset saattaa pitää ne sairaat "kaverit" lähipiirissään sen takia ettei tuntisi olevansa ihan yksin. Jos on huono itsetunto kuten mulla niin se kyllä huomataan ja sitä käytetään hyväksi. Monet ihmiset on ihan hirviöitä, hyötyy heikommistaan.
Enää en edes kaipaa kavereita. Mun niin sanottu eksä oli muuten sellainen jolla oli paljon kavereita. Oli hirveä kusipää. Parhaasta kaveristaan kertoi mulle arkaluontoisia asioita, tää kaveri olis varmasti järkyttynyt kuullessaan että hänen asioita juorutaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku ystäväni alkaisi julkaista rasistisia vitsejä niin ajattelisin että on seonnut. Miksi kirjoitat sellaisia?
Vierailija kirjoitti:
Tässä tapauksessani oli siis kyse siitä, että vain tämä entinen ystäväni koki nämä vitsit rasistisiksi, kukaan muu ei. Ja olisin vielä ymmärtänyt, että hän olisi niistä loukkaantunut! Mutta kun selitys oli juuri noin kökkö; ulkolaiset työkaverit saattavat nähdä. Miten olisivat edes voineet nähdä minun "yksityiselle" seinälle kirjoittamia juttuja?
entinen kaveri jakoi yhteystietoni entiselle koulukiusaajalleni joka yritti udella kaikenlaisia asioita, teki paljon muutakin mm. vietti aikaa useissa eri miesporukoissa vaikka esitti muille seurustelevansa vain yhden kanssa ja haukkui ystäviään selän takana, nyt vaihtaa ystäviä kuin sukkia. Ensin "otti etäisyyttä" ja yritti syyttää minua siitä että hänellä oli hankaluuksia suhteessa, vaikka tosiasiassa petti koko ajan ja mies kyllästyi häneen koska petti.