Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vauva poikittain mahassa

Vierailija
02.06.2015 |

jo kahdella kerralla neuvolassa vauva ollut poikittain mahassa. Viikkoja nyt 26+4. onko ihan normaalia? Olen ihan paniikissa nyt kun luin äsken netistä että kehityshäiriöiset vauvat on poikittain mahassa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kehityshäiriöinen? :D Huudan heti ekana provoa!

Vierailija
2/5 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuopus oli poikittain loppuun asti.En antanut kääntää joka osoittautui erittäin viisaaksi päätökseksi.Oli nimittäin esikoisen hätäsektion jäljiltä niin isot kiinnikkeet että vauva ei mahtunut mitenkään kääntymään.Suunniteltu sektio kesti 72 minuuttia ja vaati kahden lääkärin hikoilut ennenkuin lapsi saatiin kaivettua pihalle.Ja täysin terve lapsi tuli.Olen monesti miettinyt mitä olisi käynyt jos olisin antanut kääntää väkisin.Vauva kuollut tai ainakin saanut vammoja.Ota sektio jos yhtään siltä tuntuu.Toipuminen on hidasta mutta vauva selviää paremmin.Ja jos sinulla eka tulossa,saattaa hyvinkin kääntyä vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia, ehtii hyvin vielä hakeutua sopivaan asentoon ennen synnytystä.

Vierailija
4/5 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla kaikki lapset pyörineet loppuun asti mahassa ja aina jännännyt miten päin syntyy. Viimesin lapsi oli vielä viikko ennen syntymää välillä poikittain, välillä perätilassa ja kun lääkäri oli tulossa kääntämään vauvan niin pyörähti puolituntia ennen sitä itse pää alaspäin. :)

Keksimmäinen lapsi käännettiin synnytyksessä ennen kalvojen puhkaisua, oli poikittain vaikka monet kätilöt ja lääkäri ei sitä uskonut ensin kun sanoin, että tarkistakaa ennen vedenmenoa miten lapsi on, koska en halua sitten kiireelliseen sektioon. Jankuttivat vaan, että eilen oli pää alaspäin, sitä ei jatkuvasti aleta tarkistaa.

Jättäsin tuon poikittain olevat kehityshäiriöisiä kommentin omaan arvoonsa. Kyllä jos alat netistä kaivaa tietoja niin panikoida jatkuvasti.

Vierailija
5/5 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 12:19"]

Meillä kuopus oli poikittain loppuun asti.En antanut kääntää joka osoittautui erittäin viisaaksi päätökseksi.Oli nimittäin esikoisen hätäsektion jäljiltä niin isot kiinnikkeet että vauva ei mahtunut mitenkään kääntymään.Suunniteltu sektio kesti 72 minuuttia ja vaati kahden lääkärin hikoilut ennenkuin lapsi saatiin kaivettua pihalle.Ja täysin terve lapsi tuli.Olen monesti miettinyt mitä olisi käynyt jos olisin antanut kääntää väkisin.Vauva kuollut tai ainakin saanut vammoja.Ota sektio jos yhtään siltä tuntuu.Toipuminen on hidasta mutta vauva selviää paremmin.Ja jos sinulla eka tulossa,saattaa hyvinkin kääntyä vielä.

[/quote]

Ei niitä käännetä väkisin missään tapauksessa. Ensin ultrataan ja todetaan onko käännösyritys mahdollinen. Ei millään tavalla runnota eikä kääntäminen saa sattua äitiä, muutoin lopetetaan heti. Kätilö ultraa vauvaa koko toimenpiteen ajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän