Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En antaisi poikani pukeuta mekkoon

Vierailija
02.06.2015 |

Näemmä tuo eilinen hype vielä jatkuu.. Nyt kaikki mekkopoikailun ja helloukittypoikailun ylimmät ystävät hoi! Kysykää mieheltänne sallisiko hän poikansa pukeutua mekkoon, edes 4 vuotiaana. Te joilla on ulkomaalainen mies, kysypääpä tekin! Voin taata että tulee vieläkin jyrkempi EI. 

Kuinka vaikeaa on ymmärtää arvon äidit ja neidit, että te ette koskaan ole olleet poikia. Miehet taas ovat olleet ja he tietävät millainen poikien maailma sisältäpäin on.. Kuinka vaikeaa suominaisen on ymmärtää että Suomessa ollaan tässä sukupuolineutraaliudessa jo huomattavasti edellä muuta maailmaa (poislukien ehkäpä Ruotsin) jo ilman tyttöpoikiakin. 

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 11:36"]

Näin viime kesänä lapsen, jolla oli pitkät vaaleat kiharat ja valkoinen, pitsein somistettu mekko yllään. Kuulin hänen äitinsä huutavan lasta, lapsen nimi oli Olivia. Oikein soma tyttö. Tai niin minä luulin ensin. Myöhemmin kuulin äidin huutavan lastaan toistamiseen ja nimi olikin Oliver.

Onneksi minun poikani ei ole koskaan edes halunnut pukeutua mekkoon. Jotenkin se oli ristiriitainen näky. Ja kyllä, olen mielestävi suvaitsevainen. Paras ystäväni on homo. Mutta kyllä hänkin mieltää olevansa mies. Toinen hyvä ystäväni on vaihtanut sukupuolta. Sukupuoli-identiteetti on hänelläkin ollut jo lapsesta asti selvä asia. Mutta entä nämä, jotka eivät edes lapsena osaa hahmottaa mitä ovat...?

[/quote]

Miksi se jaottelu on niin hirvittävän tärkeää? Miksi sinun pitäisi tietää, mitä sukupuolta vastaantulija edustaa? Kohteletko häntä eri tavoin sen perusteella?

Vierailija
22/34 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikkoosi: en minäkään. Mutta itse asiayhteteen, en pidä hyvänä ja sivistyneenä käytöksenä aikuisen naljailua asiasta varsinkaan lapsen kuullen. En minä antaisi poikani käyttää mekkoa, mutten tee numeroa jos jonkun muun lapsi käyttää, ei ole minulta pois vaikka sukupuolinormeista poikkeavana itse henk.koht pidänkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 11:52"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 11:36"]

Näin viime kesänä lapsen, jolla oli pitkät vaaleat kiharat ja valkoinen, pitsein somistettu mekko yllään. Kuulin hänen äitinsä huutavan lasta, lapsen nimi oli Olivia. Oikein soma tyttö. Tai niin minä luulin ensin. Myöhemmin kuulin äidin huutavan lastaan toistamiseen ja nimi olikin Oliver.

Onneksi minun poikani ei ole koskaan edes halunnut pukeutua mekkoon. Jotenkin se oli ristiriitainen näky. Ja kyllä, olen mielestävi suvaitsevainen. Paras ystäväni on homo. Mutta kyllä hänkin mieltää olevansa mies. Toinen hyvä ystäväni on vaihtanut sukupuolta. Sukupuoli-identiteetti on hänelläkin ollut jo lapsesta asti selvä asia. Mutta entä nämä, jotka eivät edes lapsena osaa hahmottaa mitä ovat...?

[/quote]

Miksi se jaottelu on niin hirvittävän tärkeää? Miksi sinun pitäisi tietää, mitä sukupuolta vastaantulija edustaa? Kohteletko häntä eri tavoin sen perusteella?

[/quote]

Samaa mietin. Sanon usein leikkipuistossa vieraille lapsille että "oletpas sinä suloinen pieni", en poika tai tyttö. Oikeasti kaikki pikkuiset näyttävät sukupuolettomilta niin kauan kun on vaipat päällä :)

Vierailija
24/34 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 11:40"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 11:30"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 10:55"]

Näemmä tuo eilinen hype vielä jatkuu.. Nyt kaikki mekkopoikailun ja helloukittypoikailun ylimmät ystävät hoi! Kysykää mieheltänne sallisiko hän poikansa pukeutua mekkoon, edes 4 vuotiaana. Te joilla on ulkomaalainen mies, kysypääpä tekin! Voin taata että tulee vieläkin jyrkempi EI. 

Kuinka vaikeaa on ymmärtää arvon äidit ja neidit, että te ette koskaan ole olleet poikia. Miehet taas ovat olleet ja he tietävät millainen poikien maailma sisältäpäin on.. Kuinka vaikeaa suominaisen on ymmärtää että Suomessa ollaan tässä sukupuolineutraaliudessa jo huomattavasti edellä muuta maailmaa (poislukien ehkäpä Ruotsin) jo ilman tyttöpoikiakin. 

[/quote]

Asun monikulttuurillisessa lähiössä. Pihani poikki marssii päivittäin somalimiehiä 'mekoissaan'. Taitavat jopa kannustaa poikiaan pukeutumaan siten, vähintäänkin uskonnollisiin tapahtumiinsa.

[/quote]

No kysypä niiltä somalimiehiltä että haluaisvatko he tai heidän poikansa pukeutua joku kaunis päivä BURKHAAN (muslimimaiden vastine mekolle, v***n idiootti)! 

[/quote]

ohis mutta burkhaa en ostaisi tytölleni tai pojallenikaan. Ihan sen epäkäytännöllisyyden vuoksi.

Vierailija
25/34 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tyttöni pukeutuu moottoripyöräjengiläisten nahkapukuun. Onhan se aika raa'an näköinen kun 4 vuotiaalla on nahkaliivit :) ja buutsit jalassa, mutta kun itse haluaa.

Vierailija
26/34 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikien mekkoon pukeutumista vastustetaan tasan yhdestä syystä - siksi, että koetaan pojan maskuliinisuuden jotenkin vähentyvän se mekko päällä. Yhteiskunta kokee tyttömäisyyden pojilla hirveän huonona ja nolona asiana, ja monille pojille on jo lapsesta asti opetettu ajattelutapa siitä, että on jotenkin VÄÄRIN käyttäytyä tavoilla, jotka koetaan traditionaalisesti feminiinisinä. Ainoa tapa päästä eroon tästä ajattelutavasta on siis opettaa kaikille lapsille, että ei se ole mitenkään väärin käyttää mekkoa, vaikka poika oletkin, ja muutenkin päästä eroon 'poikien ja tyttöjen jutuista'.

Vierailija
27/34 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homo siitä tulee kumminkin

Vierailija
28/34 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 11:30"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 10:55"]

[/quote]

Asun monikulttuurillisessa lähiössä. Pihani poikki marssii päivittäin somalimiehiä 'mekoissaan'. Taitavat jopa kannustaa poikiaan pukeutumaan siten, vähintäänkin uskonnollisiin tapahtumiinsa.

[/quote]

ovat juuri matkalla kivittämään siskoaan.

Vierailija
29/34 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 12:12"]

Oma tyttöni pukeutuu moottoripyöräjengiläisten nahkapukuun. Onhan se aika raa'an näköinen kun 4 vuotiaalla on nahkaliivit :) ja buutsit jalassa, mutta kun itse haluaa.

[/quote]

Ihan vaan ohiksena että eipä tyttösi kuitenkaan pukeudu kuin jengiläinen..... Ellei sitten nahkaliiveissä ole jengin tunnuksia ja myös vanhemmat kuulu samaan porukkaan...

Että jep jep, hyvä yritys...

Vierailija
30/34 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homo siitä tulee kumminkin

[/quote]

Eli jos joku on aikuisena homo hänelle on pienenä puettu mekko? Muuten ei voi olla homo? Hetero miehillä ei ole koskaan ollut mekkoa päällä? Aika jännä taikavaate tuo mekko jos se määrittää aikuisena seksuaalisen suuntautumisen.

Mikä vaate on vastine naisilla? Pitkät kalsarit? Jos on käyttänyt lapsena pitkiä kalsareita niin aikuisena on lesbo?

Vierailija
31/34 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöni luokkakaveri pukeutuu naistenvaatteisiin vaikka on miespuolinen. Kyse aikuisesta ihmisestä.

Transulta näyttää ei naiselta vaikka niin luulee, on meikattu, käyttää aina korkokenkiä. Kertoo että hänellä on kuukautiset hmmm....

Välillä on tekotissit ja sitten toisinaan taas ei. Haluaisi olla missi.

Herättää hilpeyttä tahtomattaan. Kukaan ei kiusaa saa olla mitä on. Maailmaan mahtuu monenlaista tallaajaa.

Vierailija
32/34 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä yhtäkään mekkoa käyttävää miestä joka ei haluaisi olla nainen. Yksikään hetero miespuolinen ei pukeudu mekkoon, pitää olla valtavirrasta poikkeava.

Nämä on näitä joille hymyillään selän takana, ei pidetä vakavasti otettavana miehenä.

Ainoa työ missä näitä voisi kuvitella olevan on homo- tai transuhenkinen baari.

Poikien mekkoon pukeutumista vastustetaan tasan yhdestä syystä - siksi, että koetaan pojan maskuliinisuuden jotenkin vähentyvän se mekko päällä. Yhteiskunta kokee tyttömäisyyden pojilla hirveän huonona ja nolona asiana, ja monille pojille on jo lapsesta asti opetettu ajattelutapa siitä, että on jotenkin VÄÄRIN käyttäytyä tavoilla, jotka koetaan traditionaalisesti feminiinisinä. Ainoa tapa päästä eroon tästä ajattelutavasta on siis opettaa kaikille lapsille, että ei se ole mitenkään väärin käyttää mekkoa, vaikka poika oletkin, ja muutenkin päästä eroon 'poikien ja tyttöjen jutuista'.

[/quote]

Vierailija
33/34 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavoin, kuin opetan pojalleni, ettei nenää kaiveta julkisella paikalla, opetan myös, ettei pojat käytä mekkoja julkisesti. Kotona poika on kokeillut siskonsa mekkoja tai hameita ja todennut, että hassulta näyttää. Ovat jokus leikkineet siskon kanssa pukemalla toistensa vaatteita ja se on mun mielestä ihan ok. Ihmisten ilmoille en päästäisi, eikä onneksi ole tullut tarvetta estellä eli ei oo edes halunnut.

Pojalla on ollut pinkkejä paitoja ja saa mun mielestä käyttää ihan mitä värejä haluaa, mutta ei mitään "tyttövaatteita" - ei tosin haluakaan.

Mun mielestä pieni lapsi ei tajua sitä, että valitsemalla sukupuolinormeista poikkeavan tyylin, joutuu silmätikuksi ja valinnalla on kauaskantoiset seuraukset. Sitä ei voi estää. Vaikka aikuiset ei asiaa kommentoisi, lapset tekee sen. Pieni lapsi ei voi tehdä valintaa, jota ei ymmärrä. Siksihän me vanhemmat lapsia opastamme ja kasvatamme.

Jos lapseni haluavat vanhempina tehdä moisia valintoja, asia on eri, kunhan ovat sen ikäisiä, että tajuavat, mitä tekevät. Mä en halua käyttää lasta oman ideologiani pönkittämiseen. Kasvatan lapset yhteiskunnan vallitsevien normien mukaisesti. Nyt, pikkuisen vanhempina lapset jo tietää, että on monia erilaisia tapoja ja meillä toimitaan näin. 

Vierailija
34/34 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 11:09"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 11:06"]

Poikani on kahdeksan vuotias ja en olisi antanut hänen mekkoon pukeutua, pitää mitään söpöläisiä pinkkejä vaatteita tai käsilaukkuja. Kotona juuri ja juuri ihan pienenä, mutta en muualla. En tunne myöskään yhtään toista äitiä, joka niin olisi antanut tehdä ja vielä mennyt näyttelemään poikaansa niissä vaatteissa. Onneksi tällaisia tapauksia ei ole päiväkodeissa tai koulussakaan ollut. Mutta tehkää mammat ihan miten haluatte omien Nico-Liisojenne kanssa, en heitä kuitenkaan hauku naaman edessä, takana ehkä saatan hymähtää. :)

[/quote]

Onneksi osaat sitten kasvattaa ennakkoluuloisen lapsen! Sehän se vissiin onkin hyvä asia, vai?

Mä olen kasvattanut lapseni HYVÄKSYMÄÄN erilaisuuden niin kauan kun se ei mene laittomuuksiin. Tietääklseni crossdressing ei ole ainakaan Suomessa laitonta....

[/quote]Lapseni ovat erittäin hyvin käyttäytyviä niin kotona, koulussa kuin missä tahansa muuallakin. Heillä on ystävinään eri kulttuureista tulevia lapsia. Olemme asuneet myös ulkomailla useita vuosia ja valkoihoisina olimme siellä vähemmistöä. Lapset hyväksyvät siis hyvin paljon erilaisia asioita ja ihmisiä, mutta siltikään en anna poikani pukeutua tytöksi tai teinieni pukeutua liian avonaisiin vaatteisiin. Eivätkä he edes halua. Ehkä tämä on joillekin ylivoimaisen hankala tajuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi