Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 4200€ käteen kuussa hyvin vai huonosti?

Vierailija
02.06.2015 |

Meitä on neljä, loppuvuodesta viisi. Minä saan käteen n. 1400€ (mukaan lukien lapsilisät) kuussa ja mies n. 2800€. Meillä on asuntolainaa rivitaloasunnosta ja kohta lainaa sijoitusasunnosta. Auto on velaton ja muita lainoja tai luottoja ei ole. 

Omasta mielestä meillä menee ihan hyvin. Emme ole tuhlaavaisia ihmisiä, mutta esim. lomalle mennään koko perhe kerran vuodessa ja kahdestaan miehen kanssa kerran vuodessa. Minä ostan osan vaatteista kirppareilta ja mitä ei löydy/viitsi sieltä ostaa, niin uutena ja niin edelleen. Mutta tiedän, että paljon isotuloisempiakin perheitä on, joten mietin että miten meidät nähdään? 

Isoimmat pk-maksut maksamme, ja tulevat leikkaukset kohdistuu meidän asuntolainoihin, kilometrikorvauksiin, kenties vielä nouseviin pk-maksuihin, kelakorvauksiin ... suututtaa. 

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallinen perhe. Juuri se keskituloinen, jota nämä leikkaukset kurittaa eniten. Kuten on aina Suomessa ollut

Vierailija
2/27 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittää tuollaiset köyhät. T: Kokoomuslainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläs hyvä palkka

Vierailija
4/27 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä tulikaan äänestettyä? Jos äänestit jotain hallituspuolueen ehdokasta, niin sitä saat mitä tilasit.

Onhan se väärin, että suurinta haittaa tulee juuri niille nuorille perheille, joiden tulot ylittävät kaikki tulorajat ja joutuvat maksamaan korkeampia maksuja, ehkä sairastavat ja maksavat asuntolainaa, kulkevat pitkää työmatkaa jota ei voi kulkea ilman omaa autoa.

Vierailija
5/27 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai teideät perheenä voi laskea keskituloisiksi, mies tienaa vähän yli keskitulon ja sinä vähän alle.

Vierailija
6/27 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
7/27 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs äänestitte persut, kokoomuksen ja keskustan hallitukseen. Kyllähän tämä oli tiedossa, ei toinna nyt itkeä.

Vierailija
8/27 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä merkitystä sillä on, ketä äänesti? Neljä isoa puoluetta joista jokainen mieli päästä vallankahvaan kiinni ja joista jokainen tiesi että muutoksia pitää tehdä. Kristillisetkö sitten olisivat paremmin hoitaneet leikkaukset? Tai Vasemmisto? Mikä olisi ollut SE OIKEA puolue? 

Itse olen niitä, jotka ovat ponnistaneet ruohonjuuritasoakin alemmalta, edes tähän missä nyt olen. Se suuttuttaa, koska juuri kun pääsen johonkin kiinni, siitä otetaan pois. Ap

Vierailija
9/27 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä "itse ne sinne äänestitte", entä jos ei äänestetty? Jokuhan ne toki sinne äänesti, mutta en usko, että jokainen jostain asiasta eri mieltä oleva juuri näitä sinne eduskuntaan äänestänyt.

Vierailija
10/27 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinulle on niin tärkeää, mitä muut teidän elämästä ja taloudesta ajattelevat? Eikös teillä riitä leipää ja lämmintä jokaiselle päivällä? Onhan teillä varaa kahteen lomaankin vuodessa. Ainut mikä minua ihmetyttää, miksi on hankittava sijoitusasunto, vai oletteko saaneet perintöjä? Eikö yksi asuntolaine kerrallaan ole lapsiperheelle ihan riittävä? Onko sinulla ja miehelläsi yhtä korkea elintaso? Kerrot ostavasi kirpputoreilta tavaraa. Entäs miehesi? Käyttääkö myös kirpparivermeitä, vai onko kaikki uutta?

Vierailija
11/27 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 10:31"]Mutta tiedän, että paljon isotuloisempiakin perheitä on, joten mietin että miten meidät nähdään? 

[/quote]

Aina tulee olemaan teitä isotuloisempia perheitä, ellette jostain kumman syystä saa yhtäkkiä miljardeja ja nouse koko maailman tietoisuuteen maailman rikkaimpina.

Mitä järkeä uhrata sekuntiakaan ajatukselle siitä, että jollain jossain on enemmän rahaa kuin teillä?

Vierailija
12/27 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

57% suomalaisista äänestäjistä äänesti hallituspuolueita. 90% suomalaisista valittaa lopputulosta. Sitä saa mitä tilaa. Miksi tuli yllätyksenä, että oikeistokonservatiivit eivät pidä pientuloisten, lapsiperheisen, työttömien, vanhusten tai sairaisen puolta? Miksi se yllätti?

Vierailija
13/27 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 11:18"]

Miksi sinulle on niin tärkeää, mitä muut teidän elämästä ja taloudesta ajattelevat? Eikös teillä riitä leipää ja lämmintä jokaiselle päivällä? Onhan teillä varaa kahteen lomaankin vuodessa. Ainut mikä minua ihmetyttää, miksi on hankittava sijoitusasunto, vai oletteko saaneet perintöjä? Eikö yksi asuntolaine kerrallaan ole lapsiperheelle ihan riittävä? Onko sinulla ja miehelläsi yhtä korkea elintaso? Kerrot ostavasi kirpputoreilta tavaraa. Entäs miehesi? Käyttääkö myös kirpparivermeitä, vai onko kaikki uutta?

[/quote]

Mies ei tykkää ostella vaatteita ollenkaan. Ostaa, jos on pakko, yleensä yhdestä ja samasta paikasta kerran vuodessa. Minun opinahjoni on kolmen kirpputorin vieressä, joten minun on helppo piipahtaa niissä. Mies pukeutuu myös minun hänelle ostamiin kirpputorivaatteisiin. Minulle se on enemmänkin sitä, että tulee hyvä mieli kun löytää jotain hyvää käytettynä. 

Meillä on sama elintaso molemmilla. 

Kysyin, koska asia kiinnostaa. Ajattelin, ettei se ole kattava vertailu jos vertaan asuinalueen ihmisiin ja ystäviimme, vaan jos kysyn laajemmalta piiriltä. Mietin, että kuinka monella on sama tilanne kuin meillä. Ap

Vierailija
14/27 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja kysyin koska en osaa puhua rahasta muiden kanssa. En ole kysynyt muiden palkoista, en menoista enkä esim. tiedä kuinka paljon kuka maksaa mistäkin, vaikka autoistaan. Ap

Vierailija
15/27 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 11:13"]

Mitä merkitystä sillä on, ketä äänesti? Neljä isoa puoluetta joista jokainen mieli päästä vallankahvaan kiinni ja joista jokainen tiesi että muutoksia pitää tehdä. Kristillisetkö sitten olisivat paremmin hoitaneet leikkaukset? Tai Vasemmisto? Mikä olisi ollut SE OIKEA puolue? 

Itse olen niitä, jotka ovat ponnistaneet ruohonjuuritasoakin alemmalta, edes tähän missä nyt olen. Se suuttuttaa, koska juuri kun pääsen johonkin kiinni, siitä otetaan pois. Ap

[/quote]

Vihreitä kun olisi äänestänyt, olisi tullut perustulo ja köyhimmiltä ei olisi leikattu.

Vierailija
16/27 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 11:33"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 11:13"]

[/quote]

Vihreitä kun olisi äänestänyt, olisi tullut perustulo ja köyhimmiltä ei olisi leikattu.

[/quote]

Joo, ja kaupan päälle vararikko. Jee jee Jerry Cotton. Kyllä se housuun pissaaminen vähän aikaa lämmittää kunnes tulee kylmä. Kreikassa onkin nykyään niin hyvät etuudet.

Vierailija
17/27 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetin hyvin jos tollasen kasan rahaa saa käteen joka kuukausi.

Ylempää keskiluokkaa. Nauttikaa.

Vierailija
18/27 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 11:13"]Mitä merkitystä sillä on, ketä äänesti? Neljä isoa puoluetta joista jokainen mieli päästä vallankahvaan kiinni ja joista jokainen tiesi että muutoksia pitää tehdä. Kristillisetkö sitten olisivat paremmin hoitaneet leikkaukset? Tai Vasemmisto? Mikä olisi ollut SE OIKEA puolue?
[/quote]

No, vasemmisto olisi tehnyt kuten talousasiantuntijat neuvovat.

Vierailija
19/27 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 10:31"]

Meitä on neljä, loppuvuodesta viisi. Minä saan käteen n. 1400€ (mukaan lukien lapsilisät) kuussa ja mies n. 2800€. Meillä on asuntolainaa rivitaloasunnosta ja kohta lainaa sijoitusasunnosta. Auto on velaton ja muita lainoja tai luottoja ei ole. 

Omasta mielestä meillä menee ihan hyvin. Emme ole tuhlaavaisia ihmisiä, mutta esim. lomalle mennään koko perhe kerran vuodessa ja kahdestaan miehen kanssa kerran vuodessa. Minä ostan osan vaatteista kirppareilta ja mitä ei löydy/viitsi sieltä ostaa, niin uutena ja niin edelleen. Mutta tiedän, että paljon isotuloisempiakin perheitä on, joten mietin että miten meidät nähdään? 

Isoimmat pk-maksut maksamme, ja tulevat leikkaukset kohdistuu meidän asuntolainoihin, kilometrikorvauksiin, kenties vielä nouseviin pk-maksuihin, kelakorvauksiin ... suututtaa. 

[/quote]

Eli elätte miehen tuloilla. En välttämättä itse kehuskelisi tuolla, mutta meillä taitaa olla hieman eri standartit :-).

Vierailija
20/27 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 11:18"]

Ainut mikä minua ihmetyttää, miksi on hankittava sijoitusasunto, vai oletteko saaneet perintöjä? Eikö yksi asuntolaine kerrallaan ole lapsiperheelle ihan riittävä?

[/quote] 

Mikä siinä lainassa niin pelottaa? Vuokralainehan sen sijoitus asunnon kulut maksaa.

Kymmenisen vuotta niin itelläkin olisi vuokralaisena maksamaa omaisuutta yhden kaksion verran :)