Paljonko opettajat kuittasivat tänä vuonna lahjoja?
Muhkean lahjapotin lisäksi saavat vielä neljännesvuoden mittaisen kesäloman. Kyllä kelpaa.
Kommentit (31)
Harvempi mitään kovin isoa saa. Kun kadehditte näitä lahjoja, niin miettikääpä sitä, että monet opettajat laittavat hyvää hyvyyttään omia rahojaan opetusmateriaaleihin ja tarvikkeisiin, koska nykyään säästetään niin paljossa. Meidän koulussa monet opet kustansi esim. pääsiäisenä rairuohot omasta pussista, kun koulu ei hanki. Pientähän se oli, mutta näitä pikku juttuja on paljon. Itse en siis ole opettaja, vaan muissa töissä ja sivusta oon seurannut.
Meillä keskimmäisen lapsen luokka antoi 180€ lahjakortin hierontaan, tietävät, että tulee käyttöön, olen itsekkin nähnyt useasti hierojalta tullessa kyseisen open.
Olen yksi yläkoulun pidetyimmistä aineenopettajista. Lahjoja täysi 0, kortteja täysi 0.
Hieno, että vanhemmat opettavat lapsiaan tavoille! Meillä lahjukset on joskus annettu nivelvaiheissa ja opettajan vaihtuessa. Onneksi, toisinaan joku ystävällisesti kokoaa joukot ja tekeen yhteiskeräyksen. Sitten on vielä erikseen luistelun-, soiton- ja jumppakerhonopettajat. Uusi ilmiö on se, että opettajat lahjovat lapsia. Olen itsekin opettaja, ja olen saanut krääsää kerran ja kerran asiallista. Mielestäni saa, mutta ei tarvitse. Kaurakeksit olen lähettänyt joskus opettajielle kesken lukukauden, sitä ei ehkä lahjuksen veroiseksi lasketa.
Kesälomat on kesäkeskeytys. Esimiehen kanssa sopien saa tehdä kesälläkin töitä. Itsellä ehkä, jos opiskelijat rästejään suorittavat.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 08:36"]
Pitäisi tutkia vaikuttavatko kyseiset lahjat arvosanoihin ja onko kyseessä lahjontaan verrattava rikos.
[/quote]
Ei, kyllä ne sinun purjoliinasi ja erkkapetterisi olisivat edelleen tasoa wt vaikka sen kukkapuskan opettajalle kiikuttaisitkin.
Mun mielestä lahjojen antaminen pitäisi kieltää. Katsoin päiväkodissa kun eskariopettajille raahataan kukkapuskia ja lahjakasseja, meiltä tuli vaan lämmin kiitos ja hyvän kesän toivotukset. Oltiin melkein ainoita. Jouluna samat opettajat saivat mm.lahjakoreja! Sellaisia massiivisia. Meiltä tuli lapsen tekemä joulukortti. Ihan älytöntä menoa nykyään.
Ilmoitimme lapsemme opettajan saamista lahjoista verovoranomaiselle. Nauttikoon kesästään.
En saanut mitään lahjoja, ja hyvä niin. Olen yläkoulun ope.
Pitäisi tutkia vaikuttavatko kyseiset lahjat arvosanoihin ja onko kyseessä lahjontaan verrattava rikos.
Ap voisi varmaan tehdä asiasta rikosilmoituksen lahjuksen ottamisesta. Miten on mahdollista, että vielä nykyään voidaan tuollaista lahjontaa harjoittaa noin avoimesti. Miljoonien edestä liikkuu kukkia ja tavaraa. Ja mitä ne opettajat ovat muka tehneet?? Arkena vähän katsovat lapsien perään. Leikittävät ja opettavat vähän lukemaan. Kasvattavat ja kuuntelevat niiden huolia.
Ihan joutavaa, sanon minäkin!
Neljännen luokan päättäjäisissä ehkä 4-5 vei kukkapuketin opettajalle. Eli ei kovin runsasta ole tuo lahjojen antaminen.