En uskalla sanoa poikaystävälle syömishäiriöstä
Tai siis uudelleen alkavasta syömishäiriöstä.
Oon kertonut hänelle, et mulla on oööut syömishäiriö, mut ei puhuttu siitä sen syvällisemmin. Ja aina jos mainitsen painon/kalorit/läskit niin poikaystävä melkein suuttuu ja korottaa ääntään. En uskalla sanoa että oon nyt jo pari kuukautta oksennellut säännöllisen epäsäännöllisesti. Ei siis asuta yhdessä.
Kommentit (9)
voi rakas :( voitko sanoa kellekään muulle? toi on kamalaa, itsellä oli taukoa monta vuotta ja sitten alkoi taas puolen vuoden päivittäinen oksentelu ja nyt taas pari kk kuivilla :( kamalasti voimia että saisit lopetettua
Sinuna kertoisin miehellesi. Nimittäin saman itse kokeneena. Kertomisen jälkeen pystyin ottamaan tiukan paikan tullen yhteyttä mieheeni, jolloin vältin "pakon omaisen" oksentamisen. Toivotan sulle tsemppiä, syömishäiriöt on sellaisia, mitä kaikki ei ymmärrä. Sen jälkeen kun jouduin pakosta kertomaan vanhemmilleni (nyt 23v) pari vuotta sitten, auttoi todella tajuamaan että tarvitsen apua. Syömishäiriö on niin paha piru, jota ei tajua muuta kun sen itse kokeneet. Joten toivon sydämeni pohjasta, että kerrot miehellesi ja vieläpä vaikka vanhemmillesi. He vain haluavat auttaa sinua :) Usko pois, näin se asia on :)
6 txt kirjoittaja jatkaa.. Kun näin anonyymina kaikki kirjoitellaan, voisitko kertoa ikä/paino/pituus?
23v, 177cm/68kg. Ahmin ihan holtittomasti pahaan oloon ja sit oksennan, en kumminkaan aina, esim äsken söin pringlesspurkillisen, 150g suklaata ja paketin suolakeksejä. Pian alkaa varmaan painossakin näkymään. Yleensä pienemmästäkin määrästä oksennan.
Vain yksi kaveri tietää että mulla on ollut sh, en tosin oo varma muistaako hän, ja kynnys asian esille ottamiseen on korkea. En myöskään oo yhtään läheinen vanhenpien kanssa :/enkä jotenkin "kehtaa"/"uskalla" kertoa poikaystävälle...
Sinä oot normaalin kokoinen, älä stressaa painosta! Heitä vaaka roskiin ja katso peilikuvaa :) itselläni oli kanssa niin, että peilikuva miellytti silmää, että olempa hoikkanja hyvännäkönen. Mutta kun kävin vaaalla, niin sen jälkeen oli myös pelikuva muka lihava. Itse olin pahimmillaan 47kg ja pituutta 164cm. Vaikkakin näytin hyvältä jo ollessani esim 55kg, mutta vaa'an lukeman jälkeen näkyikin peilistä lihava. Joten tuo on pelkkää mielen harhaa! Olen tukenasi jos moista tarvit, jos haluat niin voidaan kaksinkin jossain jutella :) -kuudennen viestin kirjoittaja
Tähän on saattanut vaikuttaa se, et poikaystävä petti mua, tai sit ihan järkyttävän stressaava elämäntilanne. Tai ne kumpikin yhdessä.