Parvekkeella tupakointi - valitus
Lauantaina illalla ystäväni poltti parvekkeellani tupakkaa ja yläkerran naapuri huusi että säästäkää parveketupakointi juhannukseksi kun ei ole muita ihmisiä talossa. Voiko tälläisestä valittaa? Ei ole kiellettyä taloyhtiössämme polttaa parvekkeella ja minun parvekkeeni se on, kai vieraani voivat siinä ne harvat kerrat käydä savuttelemassa. Vai?
Kommentit (50)
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 11:49"]
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 09:36"]
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 09:28"]
Käytännössä siis kävitte polttamassa naapurinne olohuoneessa ja jätitte hajun pitkäksi aikaa jälkeenne. Tuleeko siitä mitään ajatuksia mieleen?
[/quote]
Joo, toki. Samalla tavalla jätät saasteet perääsi kun ajat autolla keskustassa, vielä monen asunnon olohuoneeseen. Sehän olisi sama kuin kävisit kaasuttamassa autolla eteisen ovelta, vai olisiko?
Niin joo, en itse edes polta.
[/quote]
Jos hankkii asunnon vilkasliikenteiseltä alueelta, tietää asuvansa pakokaasujen keskellä. Naapureitaan taas ei voi valita millään. Et selvästi ymmärrä tuota eroa, mutta yritä edes.
[/quote]
Jos hankkii asunnon kerrostalosta, tietää asuvansa naapureiden keskellä. Naapurit saavat tehdä parvekkeellaan asioita mistä sinä ei pidä. Et selvästi ymmärrä tätä, mutta yritä edes. Ja muuta pois kerrostalosta jos on ylistepääsemätöntä.
Aika säälittävää vai voisiko sanoa onnellista elämää jos suurin murhe on naapurin tupakointi parvekkeellaan? Ehkä rakennetaan taloja niille jotka ei siedä hetkellisiä savuja/tupakan- tai grillin tuoksuja tai viinilasien kilahtelua ja iloista puheensorinaa!
Kannattaisi hieman laajentaa näkemystään ja matkustella kaukaisiin maihin, nähdä miten ihmiset nauttivat elämästään, viettävät iltaa yhdessä, pihoilla ja parvekkeilla, vaikka talo voi olla vanha ja laastit tippuu.. he nauravat ja laulavat, syövät ja juovat, musiikki soi ja röökikin palaa ja se parfyymin vahva tuoksu niin naisilla kuin miehilläkin. He osaavat nauttia elämästä, eikä kukaan örvellä täyskännissä eikä kukaan valita, elä ja anna toisten elää, nautitaan yhdessä, opetellaan niin kaikilla on mukavampaa!
Kanankakkaa vaan parvekekukille ja reippaasti. Tai vaikka pelkkää kanankakkaa parvekelaatikoihin ja se aurinkoon pariksi viikkoa muhimaan. Muista kastella. Pieni toivo, että pari viikkoa käyneenä haju alkaa olla sen verran tanakka, että se tupakoitsijakin haistaisi sen, mutta ei välttämättä.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 12:28"]
Aika säälittävää vai voisiko sanoa onnellista elämää jos suurin murhe on naapurin tupakointi parvekkeellaan? Ehkä rakennetaan taloja niille jotka ei siedä hetkellisiä savuja/tupakan- tai grillin tuoksuja tai viinilasien kilahtelua ja iloista puheensorinaa!
Kannattaisi hieman laajentaa näkemystään ja matkustella kaukaisiin maihin, nähdä miten ihmiset nauttivat elämästään, viettävät iltaa yhdessä, pihoilla ja parvekkeilla, vaikka talo voi olla vanha ja laastit tippuu.. he nauravat ja laulavat, syövät ja juovat, musiikki soi ja röökikin palaa ja se parfyymin vahva tuoksu niin naisilla kuin miehilläkin. He osaavat nauttia elämästä, eikä kukaan örvellä täyskännissä eikä kukaan valita, elä ja anna toisten elää, nautitaan yhdessä, opetellaan niin kaikilla on mukavampaa!
[/quote]
Siellä kaukaisissa maissa huomioidaan savuttomat ihan eri tavalla kuin Suomessa. Ketään tuskin haittaa puheensorina ja grillistä kantautuva ruuan tuoksu, mutta kun se suomalainen tapa on vetää perskännit, melskata tuhannen kännissä parvekkeella, ketjupolttaa, polttaa oman nahkansa lisäksi ne kärkkäritkin ja lopulta parvekekin. Siinä on vertailukohtaa keskieurooppalaiselle illanistujaiselle, kalpenee kyllä fransmannit ja sukulaiskansat kertaheitolla.
Suomalainen ei toista huomioi, sillä jokainen julistaa sitä samaa mantraa: "Minä olen tästä maksanut, tämä on minun oikeuteni, muista viis." Ihastuttavaa tässä on se, että tämä sukupolvi (suuri ikäluokka) on törsännyt kaiken varallisuuden, joten nyt mennään säästökuurille. Sitten kun ne elintasosairaudet iskevät dementian ja muun lisäksi, voitte sitten omia nekin. Sullotaan teidät tupakoimaan johonkin täyteenahdettuun vanhainkotiin, jossa hoitaja tyrkkää tupakan huuleen aamulla, toisen lounaalla ja kolmannen illalla. Hyvällä tuurilla kuolo korjaa ennen kuin dementia iskee.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 12:29"]
Kanankakkaa vaan parvekekukille ja reippaasti. Tai vaikka pelkkää kanankakkaa parvekelaatikoihin ja se aurinkoon pariksi viikkoa muhimaan. Muista kastella. Pieni toivo, että pari viikkoa käyneenä haju alkaa olla sen verran tanakka, että se tupakoitsijakin haistaisi sen, mutta ei välttämättä.
[/quote]
Alapeukkua tälle? :D Miksi ihmeessä? Tupakansavu aiheuttaa syöpää, kanankakan käry tietääkseni ei. Kumpikin haisee yhtä pahalle. Jollakinhan ne kesäkukatkin pitää lannoittaa, varsinkin jos nikotiinilla niitä jatkuvasti kiusataan, eikös vain? :D
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 12:44"]
[/quote]
Alapeukkua tälle? :D Miksi ihmeessä? Tupakansavu aiheuttaa syöpää, kanankakan käry tietääkseni ei. Kumpikin haisee yhtä pahalle. Jollakinhan ne kesäkukatkin pitää lannoittaa, varsinkin jos nikotiinilla niitä jatkuvasti kiusataan, eikös vain? :D
[/quote]
Kiva kiusata myös muita naapureita tuollaisella.
Idiootti.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 11:55"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 10:47"]
Pakko sanoa että minua inhottaa se, että koska olen nuori 23-vuotias nainen (kunnollinen, hyvästä perheestä ja opiskelen korkeakoulussa) ja kun muutin tähän asuntoon kuukausi sitten (Töölöön), ensimmäinen asia mitä naapurini sanoi minun hänet tavatessaan oli että "ole sitten rauhallisesti täällä". Kiva... Inhottaa kun minusta ajatellaan heti noin vain sen takia koska satun olemaan nuori ja minua poljetaan sen takia tässä talossa. Ei tuota tupakkavalitustakaan olisi varmaan tullut jos en olisi NUORI..... Ap
[/quote]
Tottahan sinä ilmoitit ennen muuttoasi, että olet kunnollinen, hyvästä perheestä ja opiskelet korkeakoulussa? Vai olisiko se pitänyt jotenkin lukea sinun naamastasi?
Älä nyt rupea marttyyriksi, jos "polkeminen" tarkoittaa sitä, että sinua on kehotettu olemaan kunnolla ja olemaan savustamatta naapurin kotia. Tuo edellinen huomautus on kyllä aika omituinen, mutta usko pois, kyllä sitä vanhemmillekin ihmisille huomautellaan outoja. Ja aiheesta huomautellaan myös, esimerkiksi sitä tupakasta.
[/quote]
Vaikka näyttäisin joltain bilettävältä bimbolta se ei silti mielestäni oikeuttaisi uusia naapureita heti sanomaan ensisanoikseen minulle että ole sitten kunnolla. Minusta se oli todella loukkaavaa ja epäkohteliasta.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 12:44"]
[/quote]
[/quote] En edes tajuaisi tuota kostoksi :D T: tupakoitsija ja kukkien lannoittaja
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 21:11"]
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 20:24"]
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 09:27"]
No voi valittaa, mutta mitään perustetta sille ei ole. Jokainen saa parvekkeellaan tupakoida.
[/quote]
Kuvittelepas tällainen tilanne: olet jo vuosia asunut nautinnollisesti asunnossasi ilman tupakoivia naapureita, ja olet voinut käydä parvekkeellasi ja tuulettaa helteillä ilman tupakanhajua, ja sitten yhtäkkiä naapuriin muuttaakin tupakoitsija, ja sinun pitäisi vaan hyväksyä että jahas.....nyt sitten joko totuttelen siihen että tupakanhaju valtaa parvekkeeni jos olen siellä, ja asuntoni jos tuuletan kuumalla säällä....tai sitten saan luvan muuttaa pois. ONKO TÄMÄ SINUSTA REILUA?????????????????????????????????
[/quote]
Yksikään vauva-sivuston parveketupakoitsijoista ei ole keksinyt mitä vastata tähän :)
[/quote]
Minäkin odottelen tupakoitsijoiden mielipiteitä kirjoitukseeni numero 31. Eipä näy yhtään.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 12:30"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 11:37"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 11:31"] [quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 20:24"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 09:27"] No voi valittaa, mutta mitään perustetta sille ei ole. Jokainen saa parvekkeellaan tupakoida. [/quote] Kuvittelepas tällainen tilanne: olet jo vuosia asunut nautinnollisesti asunnossasi ilman tupakoivia naapureita, ja olet voinut käydä parvekkeellasi ja tuulettaa helteillä ilman tupakanhajua, ja sitten yhtäkkiä naapuriin muuttaakin tupakoitsija, ja sinun pitäisi vaan hyväksyä että jahas.....nyt sitten joko totuttelen siihen että tupakanhaju valtaa parvekkeeni jos olen siellä, ja asuntoni jos tuuletan kuumalla säällä....tai sitten saan luvan muuttaa pois. ONKO TÄMÄ SINUSTA REILUA????????????????????????????????? [/quote] Kyse on nyt siitä että kun minun parvekkeellani ei polteta päivittäin eikä viikoittain. Jatkuvaa käryä ei ole. Jos ystäviä jotka polttavat tulee kylään, he käyvät ehkä 2 kertaa tuossa jos ovat lasillisilla luonani. Eli tämä vie n. 10 minuuttia aikaa kahdessa viikossa. Kai sen aikaa naapuri voisi pitää vaikka ovea kiinni.. Ap [/quote] Mistä sinun naapurisi tietää sen, että sinun parvekkeellasi tupakoidaan? Juuri siitä, että se löyhkä on jo hänen olohuoneessaan, eikä siinä tilanteessa oven sulkeminen auta enää yhtään. Mihin korkeakouluun sinä oikein olet päässyt, kun ajatuksenjuoksusi on noin yksioikoista? [/quote] He olivat parvekkeellaan silloin. Mistä sinä anonyymi tiedät minun ajatuksenjuoksustani, taidat itse olla elämänkoululainen :) Ja as said, minä en ole tupakoinut vaan ystäväni. Joten en minä kai tässä ole se tarinan pahis, turhaan hyökkäät minua vastaan :D ap
[/quote]
Ai että olivat parvekkeellaan? Ja koska sinä kavereinesi halusit ruveta haisemaan, naapurisi olisi pitänyt mennä sisätiloihin, sulkea luukut ja olla varuillaan koko ilta ja loppuyö?
Sinä olet tarinan pahis, koska sinun vuoksesi naapurisi olohuoneessa haisee tupakka. Älyllä sinua ei tosiaan ole pilattu, mutta siksihän sinä noin typerän aloituksenkin tulit kirjoittamaan.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 20:24"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 09:27"]
No voi valittaa, mutta mitään perustetta sille ei ole. Jokainen saa parvekkeellaan tupakoida.
[/quote]
Kuvittelepas tällainen tilanne: olet jo vuosia asunut nautinnollisesti asunnossasi ilman tupakoivia naapureita, ja olet voinut käydä parvekkeellasi ja tuulettaa helteillä ilman tupakanhajua, ja sitten yhtäkkiä naapuriin muuttaakin tupakoitsija, ja sinun pitäisi vaan hyväksyä että jahas.....nyt sitten joko totuttelen siihen että tupakanhaju valtaa parvekkeeni jos olen siellä, ja asuntoni jos tuuletan kuumalla säällä....tai sitten saan luvan muuttaa pois. ONKO TÄMÄ SINUSTA REILUA?????????????????????????????????
[/quote]
Kyse on nyt siitä että kun minun parvekkeellani ei polteta päivittäin eikä viikoittain. Jatkuvaa käryä ei ole.
Jos ystäviä jotka polttavat tulee kylään, he käyvät ehkä 2 kertaa tuossa jos ovat lasillisilla luonani. Eli tämä vie n. 10 minuuttia aikaa kahdessa viikossa. Kai sen aikaa naapuri voisi pitää vaikka ovea kiinni.. Ap
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 11:31"]
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 20:24"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 09:27"] No voi valittaa, mutta mitään perustetta sille ei ole. Jokainen saa parvekkeellaan tupakoida. [/quote] Kuvittelepas tällainen tilanne: olet jo vuosia asunut nautinnollisesti asunnossasi ilman tupakoivia naapureita, ja olet voinut käydä parvekkeellasi ja tuulettaa helteillä ilman tupakanhajua, ja sitten yhtäkkiä naapuriin muuttaakin tupakoitsija, ja sinun pitäisi vaan hyväksyä että jahas.....nyt sitten joko totuttelen siihen että tupakanhaju valtaa parvekkeeni jos olen siellä, ja asuntoni jos tuuletan kuumalla säällä....tai sitten saan luvan muuttaa pois. ONKO TÄMÄ SINUSTA REILUA????????????????????????????????? [/quote] Kyse on nyt siitä että kun minun parvekkeellani ei polteta päivittäin eikä viikoittain. Jatkuvaa käryä ei ole. Jos ystäviä jotka polttavat tulee kylään, he käyvät ehkä 2 kertaa tuossa jos ovat lasillisilla luonani. Eli tämä vie n. 10 minuuttia aikaa kahdessa viikossa. Kai sen aikaa naapuri voisi pitää vaikka ovea kiinni.. Ap
[/quote]
Mistä sinun naapurisi tietää sen, että sinun parvekkeellasi tupakoidaan? Juuri siitä, että se löyhkä on jo hänen olohuoneessaan, eikä siinä tilanteessa oven sulkeminen auta enää yhtään. Mihin korkeakouluun sinä oikein olet päässyt, kun ajatuksenjuoksusi on noin yksioikoista?
Jopas ovat tupakanvihaajat herkkänahkaista sakkia! Ei ihme, että joka asiasta valittavat, nuo mimosanhipiäiset pikku lumihiutaleet. Onneksi ystävissäni ei ole ketään kaltaistanne.
Terveisin savuton, normaaliälyinen ja empaattinen yksilö.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 20:24"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 09:27"]
[/quote]
[/quote]
Lähdetään nyt siitä, että kerrostaloissa on hyvin usein koneellinen ilmastointi ja ovien ja ikkunoiden kautta tuulettaminen on näin ollen typerää ja jossakin myös kiellettyä.
Helteellä ei muutenkaan ole mitään järkeä tuulettaa kuumaa ilmaa sisälle, vaan silloin pidetään ovet ja ikkunat kiinni ja verhot/kaihtimet kiinni, ettei asunto lämpene.
Se on kummallinen juttu, että nykyään taloihin on tullut jokin vika ja kaikkialla ilmastointi imee tupakansavua, joka haisee ikuisesti asunnossa sitten.
Kun tuuletetaan ohjeiden mukaisesti niin aniharvassa talossa se haju mistään ilmastointiputkien ja suodattimien läpi asuntoon asti pääsee.
N.80% näistä "haisee tupakka" tyypeistä menee siihen psykosomaattisen oireiden ryhmään. Kuvitellaan hajua/sitä oikein lähdetään nuuskimaan ja haistelemaan, jotta joku häivähdys nenään saadaan, jotta voidaan taas raivota.
Minä asuin raskausaikana kerrostalossa. Alakerrassa poltettiin. Jos jostakin syystä oli parvekkeen ovi hetken auki, kun siellä tupakoitiin, niin savun haju saattoi tulla sisälle, mutta se haju kesti tasan sen aikaa, että kerkesi havannoida, että tupakka haisee.
Kun talossa on toimiva ilmanvaihto, niin ei asuntoon mikään jää haisemaan.
Eli jos koko ajan tupakka haisee, niin se on ilmastointivika, ja asia kuuluu isännöitsijälle.
jos ei kestä tupakanhajun häivähdystä elämässä, niin ei ole elämänarvot kohdillaan.
Me taistellaan päivittäin kaikkian epäterveellisiä asioita. On kumma, että tupakkavihaajat kuolee tupakansavuun, mutta uskaltavat pyöriä kaupungeissa, jossa ilma on sakeana pakokaasuista ja muista saasteista.
Seisotaan tyhjäkäynnillä olevan auton vieressä porisemassa naapurin irmelin kanssa, ja samalla kirotaan kilometrin päässä polttelevaa tupkaoitsijaa, ja ruvetaan köhimään, kun varmasti se savu tulee sieltä keuhkoihin.
Oikeasti. Hankkikaa se ihan ikioma elämä.
Tupakansavu aiheuttaa joillekin migreeniä. Jos siitä minuutin haistelusta seuraa tuntien invalidisoiva päänsärkykohtaus, ei ole hauskaa. En voi myöskään käydä nuotiolla ja takkasavut ovat ahdistavia, jos poltetaan haisevaa puuta.
Niinhän asian kuuluisi olla, että isännöitsijä puuttuu häiritsevään tupakointiin, mutta ainakin aiemmassa taloyhtiössä isännöitsijä oli munaton hiirulainen, joka ei saanut mitään aikaiseksi. Alakerran asukas poltti siis sisällä huoneistossaan, josta se tuli läpivientien kautta asuntooni. Vasta kun aloin tömistelemään ja hyppimään tasajalkaa yläkerrassa joka kerta kun alakerran tervakeuhko pisti tupakaksi, alkoi tapahtumaan.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 11:37"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 11:31"]
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 20:24"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 09:27"] No voi valittaa, mutta mitään perustetta sille ei ole. Jokainen saa parvekkeellaan tupakoida. [/quote] Kuvittelepas tällainen tilanne: olet jo vuosia asunut nautinnollisesti asunnossasi ilman tupakoivia naapureita, ja olet voinut käydä parvekkeellasi ja tuulettaa helteillä ilman tupakanhajua, ja sitten yhtäkkiä naapuriin muuttaakin tupakoitsija, ja sinun pitäisi vaan hyväksyä että jahas.....nyt sitten joko totuttelen siihen että tupakanhaju valtaa parvekkeeni jos olen siellä, ja asuntoni jos tuuletan kuumalla säällä....tai sitten saan luvan muuttaa pois. ONKO TÄMÄ SINUSTA REILUA????????????????????????????????? [/quote] Kyse on nyt siitä että kun minun parvekkeellani ei polteta päivittäin eikä viikoittain. Jatkuvaa käryä ei ole. Jos ystäviä jotka polttavat tulee kylään, he käyvät ehkä 2 kertaa tuossa jos ovat lasillisilla luonani. Eli tämä vie n. 10 minuuttia aikaa kahdessa viikossa. Kai sen aikaa naapuri voisi pitää vaikka ovea kiinni.. Ap
[/quote]
Mistä sinun naapurisi tietää sen, että sinun parvekkeellasi tupakoidaan? Juuri siitä, että se löyhkä on jo hänen olohuoneessaan, eikä siinä tilanteessa oven sulkeminen auta enää yhtään. Mihin korkeakouluun sinä oikein olet päässyt, kun ajatuksenjuoksusi on noin yksioikoista?
[/quote]
He olivat parvekkeellaan silloin. Mistä sinä anonyymi tiedät minun ajatuksenjuoksustani, taidat itse olla elämänkoululainen :) Ja as said, minä en ole tupakoinut vaan ystäväni. Joten en minä kai tässä ole se tarinan pahis, turhaan hyökkäät minua vastaan :D ap
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:02"]Tupakansavu aiheuttaa joillekin migreeniä. Jos siitä minuutin haistelusta seuraa tuntien invalidisoiva päänsärkykohtaus, ei ole hauskaa. En voi myöskään käydä nuotiolla ja takkasavut ovat ahdistavia, jos poltetaan haisevaa puuta.
[/quote]
Migreenikin on lisääntynyt räjähdysmäisesti.. Tuntuu, että kun on muut perustelut loppu, niin kaikille tulee migreeni.
Mitenkään siis väheksymättä tätä tautia.
Miten muuten, jos migreeni laukeaa päälle hetkellisestä tupakanhajusta, niin tälläiselle ihmiselle luonnistuu esim.kaupungissa käynti?. Oikeasti siis kysyn.
Pakokaasut, ruuankäryt, tupakansavut, hajusteet, tehdaspäästöt jne. Niitähän ei kukaan voi välttää.
Vai iskeekö migreeni vain kotona tupakansavusta?.
On ikävää, että meitä ihmisiä on monenlaisia. Joudumme sietämään toinen toisiamme, ja kestämään omat sairautemme syyttämättä siitä muita.
Ehdottaisin kyllä tupakoimattomien ja tupakoijien taloja. Eli joissakin taloissa yksiselitteisesti saisi polttaa ja sitten toisissa hymistelijät voisivat tuuletella saasteet sisään ovista, vaikka se olisi kuinka kiellettyä ja ilmastoinnille haitallista.
Tosin eiköhän siinä talossa nyt sitten joku vaikka erehtyisi pieraisemaan parvekkeella ja johan olisi taas sota pystyssä.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 11:58"]
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 11:55"]
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 10:47"]
Pakko sanoa että minua inhottaa se, että koska olen nuori 23-vuotias nainen (kunnollinen, hyvästä perheestä ja opiskelen korkeakoulussa) ja kun muutin tähän asuntoon kuukausi sitten (Töölöön), ensimmäinen asia mitä naapurini sanoi minun hänet tavatessaan oli että "ole sitten rauhallisesti täällä". Kiva... Inhottaa kun minusta ajatellaan heti noin vain sen takia koska satun olemaan nuori ja minua poljetaan sen takia tässä talossa. Ei tuota tupakkavalitustakaan olisi varmaan tullut jos en olisi NUORI..... Ap
[/quote]
Tottahan sinä ilmoitit ennen muuttoasi, että olet kunnollinen, hyvästä perheestä ja opiskelet korkeakoulussa? Vai olisiko se pitänyt jotenkin lukea sinun naamastasi?
Älä nyt rupea marttyyriksi, jos "polkeminen" tarkoittaa sitä, että sinua on kehotettu olemaan kunnolla ja olemaan savustamatta naapurin kotia. Tuo edellinen huomautus on kyllä aika omituinen, mutta usko pois, kyllä sitä vanhemmillekin ihmisille huomautellaan outoja. Ja aiheesta huomautellaan myös, esimerkiksi sitä tupakasta.
[/quote]
Tupakointi parvekkeilla on toistaiseksi täysin sallittua, joten huomauttaminen siitä nimenomaan ei ole asiallista. Asiasta voisi toki ystävällisesti kysyä, mutta tuollainen huomauttelu on turhaa.
[/quote]
Minun mielestäni tupakoinnista ja naapureiden aktiivisesta häiritsemisestä nimenomaan on sallittua ja suotavaa huomauttaa. Tupakoijan on sitten vain kestettävä se häiritseminen, jonka saa vastaansa, kun hänen uhreiltaan loppuu kärsivällisyys. Meteli ja haiseminen ovat yksi hyvä vastaisku, kunhan vain varmistaa sen, että tupakoitsija tietää sen olevan nimenomaan vastaisku. Ja sittenhän tupakoija kiltisti ostaa omakotitalon ja menee sinne polttelemaan, eikö?