Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parvekkeella tupakointi - valitus

Vierailija
01.06.2015 |

Lauantaina illalla ystäväni poltti parvekkeellani tupakkaa ja yläkerran naapuri huusi että säästäkää parveketupakointi juhannukseksi kun ei ole muita ihmisiä talossa. Voiko tälläisestä valittaa? Ei ole kiellettyä taloyhtiössämme polttaa parvekkeella ja minun parvekkeeni se on, kai vieraani voivat siinä ne harvat kerrat käydä savuttelemassa. Vai?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/50 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa palaa vaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi valittaa, mutta mitään perustetta sille ei ole. Jokainen saa parvekkeellaan tupakoida.

Vierailija
4/50 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä siis kävitte polttamassa naapurinne olohuoneessa ja jätitte hajun pitkäksi aikaa jälkeenne. Tuleeko siitä mitään ajatuksia mieleen?

Vierailija
5/50 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyse on tosiaan siitä ettei siellä vedetäkään ketjussa tupakkaa vaan ne harvat kerrat kun ystäväni ovat luonani viettämässä iltaa. Ei siis naapureiden tarvi koko ajan pelätä että milloin savut tulevat sisälle...

Vierailija
6/50 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 09:35"]kyse on tosiaan siitä ettei siellä vedetäkään ketjussa tupakkaa vaan ne harvat kerrat kun ystäväni ovat luonani viettämässä iltaa. Ei siis naapureiden tarvi koko ajan pelätä että milloin savut tulevat sisälle...
[/quote]
Ap siis

Vierailija
7/50 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 09:28"]

Käytännössä siis kävitte polttamassa naapurinne olohuoneessa ja jätitte hajun pitkäksi aikaa jälkeenne. Tuleeko siitä mitään ajatuksia mieleen?

[/quote]

Joo, toki. Samalla tavalla jätät saasteet perääsi kun ajat autolla keskustassa, vielä monen asunnon olohuoneeseen. Sehän olisi sama kuin kävisit kaasuttamassa autolla eteisen ovelta, vai olisiko?

Niin joo, en itse edes polta. 

Vierailija
8/50 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottavaa on naapurin savu kotona, mutta inhottavaa on naapurin turha naputus. Aloitus esimerkissä näkyy hyvin, että asioiden muuttuminen häiritsee ihmisiä eniten. Jos asunnossa poltettaisiin kokoajan, niin tuskin valituksia tulisi.

Vierailija
9/50 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tämä tupakkavaino menossa.
Sanotaanko, että vaikka viisi vuotta sitten hyvin harvoin tupakka oli Tälläinen puheenaihe, ja vihan kohde. Aivan rauhassa sai tupakoitsijat poltella.
Mutta tänäpäivänä. Se on oikein jo sellainen oma ihmislajinsa, jotka tuntee todennäköisesti hirveää mielihyvää ja paremmuudentunnetta räkyttäessään kaikesta mikä etäisestikkään liittyy tupakkaan. Ja he monesti kuvittelevat olevansa jotakin "aatelistoa".

Tupakka on epäterveellistä, sitä ei voi kukaan kiistää. Mutta tämä tupakkahysteriä on saanut jo aivan naurettavat mittasuhteet. Nykyään ihmiset tukehtuu ja kuolee, kun edes kuvittelee tupakansavua.
Olipa yhdessäkin kerrostalossa yksi tupakkahysteerikko. Ja se sairastui, ja poti keuhkosairauksia ja haistoi tupakansavun koko ajan sisällä, kun LUULI naapurin polttavan.. Ei siellä vaan kukaan sitten polttanutkaan, ja ihan jotenkin vähinäänin ne keuhkosairaudet parani..

Vierailija
10/50 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sanoa että minua inhottaa se, että koska olen nuori 23-vuotias nainen (kunnollinen, hyvästä perheestä ja opiskelen korkeakoulussa) ja kun muutin tähän asuntoon kuukausi sitten (Töölöön), ensimmäinen asia mitä naapurini sanoi minun hänet tavatessaan oli että "ole sitten rauhallisesti täällä". Kiva...

Inhottaa kun minusta ajatellaan heti noin vain sen takia koska satun olemaan nuori ja minua poljetaan sen takia tässä talossa. Ei tuota tupakkavalitustakaan olisi varmaan tullut jos en olisi NUORI.....

Ap

Vierailija
11/50 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano naapurillesi että saat tehdä mitä haluat.

Vierailija
12/50 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 09:35"]

kyse on tosiaan siitä ettei siellä vedetäkään ketjussa tupakkaa vaan ne harvat kerrat kun ystäväni ovat luonani viettämässä iltaa. Ei siis naapureiden tarvi koko ajan pelätä että milloin savut tulevat sisälle...

[/quote]

Jos te istutte siinä parvekkeella tuntikausia pälättämässä ja ystäväsi vetää ketjuun röökiä, ymmärrän naapurin häiriintymistä. Jos taas ystävä vetää röökin tai pari kyläilyn aikana, mikä estäisi menemästä taloyhtiön tupakkapaikalle niiden ajaksi? Tai sitten voisitte röökata sun olkkarissa, siitä naapurin on vaikeampi valittaa kuin parveketupakoinnista. 

Vierailija
13/50 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 09:36"]

[/quote]

Joo, toki. Samalla tavalla jätät saasteet perääsi kun ajat autolla keskustassa, vielä monen asunnon olohuoneeseen. Sehän olisi sama kuin kävisit kaasuttamassa autolla eteisen ovelta, vai olisiko?

[/quote]

Jos hankkii asunnon vilkasliikenteiseltä alueelta, tietää asuvansa pakokaasujen keskellä. Naapureitaan taas ei voi valita millään. Et selvästi ymmärrä tuota eroa, mutta yritä edes.

Vierailija
14/50 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 11:49"]

[/quote]

[/quote]

Jos hankkii asunnon vilkasliikenteiseltä alueelta, tietää asuvansa pakokaasujen keskellä. Naapureitaan taas ei voi valita millään. Et selvästi ymmärrä tuota eroa, mutta yritä edes.

[/quote]

Voi muuttaa muualle kuin kerrostaloon. Minäkin inhoan sitä että tupakansavu tulee olkkariin, mutta eipä sille mitään voi. Pistän parvekkeen oven kiinni ja avaan taas kun tupakointi on loppunut. Siihen ei montaa minuuttia mene.

Vierailija
15/50 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 10:47"]

Pakko sanoa että minua inhottaa se, että koska olen nuori 23-vuotias nainen (kunnollinen, hyvästä perheestä ja opiskelen korkeakoulussa) ja kun muutin tähän asuntoon kuukausi sitten (Töölöön), ensimmäinen asia mitä naapurini sanoi minun hänet tavatessaan oli että "ole sitten rauhallisesti täällä". Kiva... Inhottaa kun minusta ajatellaan heti noin vain sen takia koska satun olemaan nuori ja minua poljetaan sen takia tässä talossa. Ei tuota tupakkavalitustakaan olisi varmaan tullut jos en olisi NUORI..... Ap

[/quote]

Tottahan sinä ilmoitit ennen muuttoasi, että olet kunnollinen, hyvästä perheestä ja opiskelet korkeakoulussa? Vai olisiko se pitänyt jotenkin lukea sinun naamastasi?

Älä nyt rupea marttyyriksi, jos "polkeminen" tarkoittaa sitä, että sinua on kehotettu olemaan kunnolla ja olemaan savustamatta naapurin kotia. Tuo edellinen huomautus on kyllä aika omituinen, mutta usko pois, kyllä sitä vanhemmillekin ihmisille huomautellaan outoja. Ja aiheesta huomautellaan myös, esimerkiksi sitä tupakasta.

Vierailija
16/50 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee noin puolen tunnin välein naapurin tupakanhajua sisälle vaikka olisi ikkunat ja ovet kiinni. Mun puolesta voisi kieltää tupakoinnin kokonaan. Ei paljon sympatioita ole röökaajille.

Vierailija
17/50 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 09:35"]

[/quote]

Mutta nyt siis savut menivät naapurin kotiin, jäivät sinne haisemaan ja pilasivat naapuriltasi kesäisen lauantai-illan. Oliko sinulta ja kavereiltasi fiksusti tehty? Onko tosiaan niin, että vasta, kun sinä aiheutat jatkuvaa haittaa ja pelkoa, siitä saa huomauttaa?

Vierailija
18/50 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 11:55"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 10:47"]

Pakko sanoa että minua inhottaa se, että koska olen nuori 23-vuotias nainen (kunnollinen, hyvästä perheestä ja opiskelen korkeakoulussa) ja kun muutin tähän asuntoon kuukausi sitten (Töölöön), ensimmäinen asia mitä naapurini sanoi minun hänet tavatessaan oli että "ole sitten rauhallisesti täällä". Kiva... Inhottaa kun minusta ajatellaan heti noin vain sen takia koska satun olemaan nuori ja minua poljetaan sen takia tässä talossa. Ei tuota tupakkavalitustakaan olisi varmaan tullut jos en olisi NUORI..... Ap

[/quote]

Tottahan sinä ilmoitit ennen muuttoasi, että olet kunnollinen, hyvästä perheestä ja opiskelet korkeakoulussa? Vai olisiko se pitänyt jotenkin lukea sinun naamastasi?

Älä nyt rupea marttyyriksi, jos "polkeminen" tarkoittaa sitä, että sinua on kehotettu olemaan kunnolla ja olemaan savustamatta naapurin kotia. Tuo edellinen huomautus on kyllä aika omituinen, mutta usko pois, kyllä sitä vanhemmillekin ihmisille huomautellaan outoja. Ja aiheesta huomautellaan myös, esimerkiksi sitä tupakasta.

[/quote]

Tupakointi parvekkeilla on toistaiseksi täysin sallittua, joten huomauttaminen siitä nimenomaan ei ole asiallista. Asiasta voisi toki ystävällisesti kysyä, mutta tuollainen huomauttelu on turhaa.

Vierailija
19/50 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 11:54"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Voi muuttaa muualle kuin kerrostaloon. Minäkin inhoan sitä että tupakansavu tulee olkkariin, mutta eipä sille mitään voi. Pistän parvekkeen oven kiinni ja avaan taas kun tupakointi on loppunut. Siihen ei montaa minuuttia mene.

[/quote]

Vietätkö tosiaan kesäsi sillä tavalla, että kun haju alkaa tuntua sohvalla, käyt sulkemassa oven ja vartin kuluttua käyt avaamassa sen? Ja puolen tunnin kuluttua, kun haju on taas olohuoneessasi, käyt sulkemassa oven ja odotat taas vartin? Ja tätä sekä yöllä että päivällä?

Kerropa, millä rahalla kerrostalossa asuva ihminen ostaa samasta kaupungista omakotitalon, esimerkiksi minä täältä Helsingin Käpylästä. Ottaisin oikein mielelläni vinkin vastaan.

Vierailija
20/50 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 12:17"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 11:54"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Vietätkö tosiaan kesäsi sillä tavalla, että kun haju alkaa tuntua sohvalla, käyt sulkemassa oven ja vartin kuluttua käyt avaamassa sen? Ja puolen tunnin kuluttua, kun haju on taas olohuoneessasi, käyt sulkemassa oven ja odotat taas vartin? Ja tätä sekä yöllä että päivällä?

Kerropa, millä rahalla kerrostalossa asuva ihminen ostaa samasta kaupungista omakotitalon, esimerkiksi minä täältä Helsingin Käpylästä. Ottaisin oikein mielelläni vinkin vastaan.

[/quote]

Muuta landelle jos et naapureita kestä. Et voi määrätä mitä he tekevät parvekkeellaan, niin paljon kuin se sinua vituttaakin. He voisivat vaikka grillata siellä koko päivän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme