Mistä johtuu että mies aina ajaa jokaisella moottoriajoneuvolla ja nainen istuu vieressä tai takana?
Mies ajaa aina autolla, mönkijässä, moottoripyörässä ja moottorikelkassa nainen istuu takana, jos pitäisi traktoria ajaa niin se on aina mies, moottorivenettä ajaa mies ja nainen istuu vain kyydissä, eikö naisten taitoihin luoteta ja eikö naiset osaa?
Kommentit (50)
Teen ihan hitokseen kaikkea kotona, en todellakaan vielä ajakin, jos ei ole pakko.
Jos ollaan yhdessä liikkeellä, pistän miehen ajamaan kun en enää jaksa kuunnella sen neuvoja! Yksinään kun olen niin ei mitään ongelmia traktorin, pyöräkuormaajan, mönkijän, veneen, kelkan saati sitten auton kanssa.
Täällä Espoossan ollut jo pitkään nin että päivällä on liikenteessä eniten naiskuskeja, ja sitten viikoloppuisin on miehiä enemmän ajamassa. Täällä perheenäidit liikkuvat omilla autoilla yleisesti.
Nykyään istun takapenkillä vauvan kanssa, jotta voin tarvittaessa imettää kopassa olevaa vauvaa. (Hankalaa mutta onnistuu)
Ennen istuin edessä koska en välitä ajamisesta ja miehelle se on mieluista puuhaa.
Mönkijällä ajan mielelläni itse
Ajan lähes joka päivä töihin säässä kuin säässä. En jaksa ajaa yhtään enempää kuin on pakko. Siksi mies ajaa kun tykkää siitä enemmän.
Eikös tämä ole ihan selvä asia. Rohkeampi istuu pelkääjän paikalla.
Molemmat ajaa ja istuu vieressä autossa.Moottorivenettä olen ajanut ja mies kyydissä. Kelkkaa,mönkkäriä ja traktoria sekään ei ole ajanut. Että kyllä tosiaan aina mies ajaa juu.
Jos mies ei aja niin se on miesoletettu.
Vierailija kirjoitti:
Nainen joutuu käymään kaksi autokoulua. Ensin normaalin ja sitten miehen pitämän joka kestää lopun ikää.
Tämä. Isäni oli juuri tuollainen, vaikka äiti oli häntä parempi kuski oikeasti. Isä istutti minuunkin pelon ajamista kohtaan, mutta pääsin siitä sentään eroon, kun olin muuttanut pois vanhempien luota ja alkanut ajaa omalla autolla.
Koska ei tarvitse mennä, kuin omiin isovanhempiin, niin ei ollut puhettakaan, että nainen ajaisi ajoneuvoa. Tavat ja kulttuuri istuvat sitkeässä hyvin pitkään. Nettikeskustelut tai mikään woke eivät muuta asioita mitenkään nopeassa aikataulussa.