Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monet häät kuuluu vanhempien maksaa ja muuta asiaan liittyvää

Vierailija
01.06.2015 |

Nykyisin kun mennään useampaan kertaan naimisiin, niin kuuluuko vanhempien aina maksaa perheen tyttöjen häät? Perinteen mukaanhan morsiaimen vanhemmat maksavat tyttärensä häät. Entäs jos toinen sisko menee naimisiin useamman kerran ja toinen ei kertaakaan, miten olisi oikein menetellä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai nykyään enää kuulu vanhempien maksaa yksiäkään häitä,mutta jos maksavat niin varmaan vain ensimmäiset.Eikös seuraavilla kierroksilla yleensä pidetä tyyliin maistraattivihkiminen tai muuta pienimuotoisempaa.

Vierailija
2/13 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteen mukaa pariskunnat menevät vain kerran naimisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein jokin aika sitten aloituksen, kun siskon elitistisen miehen vanhemmat ovat maksaneet tyttöjensä kalliit häät, ja siskon häistä myöntyivät maksamaan puolet jos minun vanhemmat maksaisivat puolet. Viesti leimattiin provoksi mutta ei ole. Tasan eivät vanhemmat häitä maksa, jotenkin tuntuu että eliitti pyrkii vain pitämään yllä ikivanhoja perinteitä. Häät maksetaan itse, se ei kkuulu vvanhempien tai vieraiden maksettavaksi.

Vierailija
4/13 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 17:07"]

Tein jokin aika sitten aloituksen, kun siskon elitistisen miehen vanhemmat ovat maksaneet tyttöjensä kalliit häät, ja siskon häistä myöntyivät maksamaan puolet jos minun vanhemmat maksaisivat puolet. Viesti leimattiin provoksi mutta ei ole. Tasan eivät vanhemmat häitä maksa, jotenkin tuntuu että eliitti pyrkii vain pitämään yllä ikivanhoja perinteitä. Häät maksetaan itse, se ei kkuulu vvanhempien tai vieraiden maksettavaksi.

[/quote]

Eliitti? Meillä vanhemmat maksoivat kokonaan häätarjoilut ja ihan omasta tahdostaan, en kysynyt heiltä siihen rahaa. Häävieraita oli n. 150, eikä ollut elitistiset häät :)

Vierailija
5/13 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ennen vanhaanhan morsiamen vanhemmat maksoivat häät,ja pariskunta sai häälahjaksi kodinkoneita ensimmäiseen yhteiseen kotiin.Nykyään kun mennään naimisiin vanhempana ja on jo asuttu yhdessä,ne häät voi maksaa ihan itse.Hassu ajatus,että joku pitää monet häät(siis oikein juhlat valkoisine mekkoineen ja kakkuineen) ja vielä maksattaisi ne muilla.

Vierailija
6/13 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aikuiset menee naimisiin niin kustantavat juhlat itse. Jos vanhemmat haluaa auttaa kuluissa niin sehän on ihan jokaisella kerralla heidän oma päätöksensä.

Vierailija
7/13 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinne ei ole sääntö tai laki. Itsenäinen ihminen voi maksaa omat menonsa.

Vierailija
8/13 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteen mukaan häät ovat ainutkertainen tapahtuma. Jos haluaa maksaa niin tasan kerram maksaisin.

Vierailija
9/13 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvussa ei ole tapana ollut koskaan maksella toistennjuhlia. Kuulostaa oudolta että nimenomaan tyttärien häät maksetaan? Ihme sovinismia; poikien häitä ei maksella mutta tyttärien maksetaan ( että rsukat sentään pääsivät kunniallisesti naimisiin)

Vierailija
10/13 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteen mukaan vanhemmat eivät maksa tyttären häitä. Perinteen mukaan vanhemmat järjestävät tyttären häät.

Vierailija
11/13 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vanhemmilta voi kukin tarvittaessa pyytää apua, mutta vanhemmilla ei ole mitään VELVOLLISUUTTA kustantaa aikuisen lapsen kemuja.

Mutta enemmän minua hämmentää tuo, että ap kadehtii noin sitä, että sisarus saisi usemmat häät. Mitä hittoa? Jos joku menee moneen kertaan naimisiin, hän on myös rassukka joutunut kokemaan monen avioeron surut....

Vierailija
12/13 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 20:13"]

Nykyisin kun mennään useampaan kertaan naimisiin, niin kuuluuko vanhempien aina maksaa perheen tyttöjen häät? Perinteen mukaanhan morsiaimen vanhemmat maksavat tyttärensä häät. Entäs jos toinen sisko menee naimisiin useamman kerran ja toinen ei kertaakaan, miten olisi oikein menetellä?

[/quote]

Suomessa ei ole nykyisin tapana, että vanhemmat maksavat häät. Se, ettei hääpari itse maksa, on vallitseva tapa.

Vierailija
13/13 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 20:13"]

[/quote]

Ensimmäiset häät vanhemmat kuittaa, ei muita. Jos toinen tytär ei mene naimisiin niin sitten ei mene ja häitä ei tule.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi