Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itkettää, kun en taaskaan päässyt opiskelemaan!

Vierailija
01.06.2015 |

Kyllä itsetunto koki kovan kolauksen jälleen, kun sain tietää, että en tänäkään vuonna pääse opiskelemaan, ellei peruutuspaikkoja tule. Mitäköhän sitä jatkossa elämällä tekisi? Nyt ole töissä siivoojana, kun muualle en päässyt ja olo on todella turhauttava. Alan pikkuhiljaa vaipumaan epätoivoon ja väkisin tuli mieleettä mitä teen elämällä mikä ei ole elämisen arvoista? Mitä te muut meinasitte elämällänne tehdä, jos ette pääse opiskelemaan tai ette päässeet?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoin yo ja avoin amk on ihan hyviä vaihtoehtoja välivaiheisiin. Tosin opinnot maksavat, mutta niiden avulla voi päästä eteenpäin.

Vierailija
42/45 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 16:25"]

Avoin yo ja avoin amk on ihan hyviä vaihtoehtoja välivaiheisiin. Tosin opinnot maksavat, mutta niiden avulla voi päästä eteenpäin.

[/quote]

Jep. Tosin myös yliopistolla on se, että jos isompia kokonaisuuksia aikoo suorittaa ja on työtön, niin saa olla tarkkana ettei opiskelua katsota kuitenkin päätoimiseksi ja saa sit työkkäreitä katkolle.. Mikä on sinänsä ihan hölmöä, monet opinnot ovat sellaisia etteivät ne estä työn vastaanottamista. Sit on toki eriasia jos päiväopiskelijaksi alkaa, silloin tottakai tulee tarkemmin pohtia onko opiskelut todella työllistymistä edistäviä ja onko oikein niitä työkkäreillä opiskella.

Mutta siis se on hölmöä, että aika pienikin kokonaisuus joka ei todellakaan ole täyspäivästä voidaan sellaiseksi kuitenkin tulkita. Kun oikeasti fiksusti järjestellen ehtii paljonkin opiskelemaan myös työn ohella,itsekin teen tällä hetkellä täyttä työviikkoa ja samalla suoritan uutta amk-tutkintoa. Jos jäisin työttömäksi niin yhtä helposti minä uuttakin työtä tekisin tässä rinnalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 20:24"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 19:43"]Itse unohin yhteishaun tänä vuonna muuton takia. Ahdistaa, töitäkään en saa, edes siivoojana. Eli taas lienee edessä vuosi työttömänä, josko sitä sit menis vaikka työkokeiluun että pysyisin jotenkin edes arjessa kiinni.

Mun on pakko sanoa, että jos unohtaa noin tärkeän asian (ja yhteishaku kestääkin useamman viikon) jonkun muuton takia niin joko ei ole halunnutkaan sisään tai sitten elämänhallinnassa on jotain häikkää...

No siinähän sitten sanot, näin siinä kuitenkin kävi sekä minulla että avomiehelläni. Luin pääsykokeisiin jo ennen yhteishaun alkua ja haun alettua en sitten tyhmänä laittanut sitä heti menemään, kun en ollut vielä varma toissijaisista hakuvalinnoistani. Huhtikuun alussa muutettiin ja kun muutamaksi päiväksi unohdettiin haku, saimmekin havahtua siihen, että se loppui jo. Kyllä tässä on monet itkut itketty, avokilla on onneksi edes töitä mutta itse olen nyt tyhjän päällä.

Vierailija
44/45 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia jämäihmisiä sitä piisaakin. Itse suoritin amispaperit nuorempana tekniseltä alalta ja tein vuosia duunaritöitä. Teknilliseen yliopistoon pääsin ekalla hakukerralla ja vielä kaikista suosituimpaan eli Aaltoon. Nyt valmis DI ja veroprosentti nousee yli 30%. 

M32

Vierailija
45/45 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlaisia jämäihmisiä sitä piisaakin. Itse suoritin amispaperit nuorempana tekniseltä alalta ja tein vuosia duunaritöitä. Teknilliseen yliopistoon pääsin ekalla hakukerralla ja vielä kaikista suosituimpaan eli Aaltoon. Nyt valmis DI ja veroprosentti nousee yli 30%. 

M32

Olipa inhottavasti sanottu. Annoit tosi ikävän kuvan itsestäsi. :( Äitiäisi hävettäisi, jos tietäisi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi