Aiheuttaako bulimia muutoksen kasvoissa?
Muistelen, että täällä on ollut kommentteja, että bulimia alkaisi näkyä naamassa ajan kanssa. Miltä se näyttää? koskeeko vain bulimiaa?
Kommentit (13)
Hampaaisiin ainakin tulee kiillevaurioita.
Minulla ystävä joka kertonut sairastavansa bulimiaa. En huomannut kasvoissa mitään erilaista.
Tulee ns. hamsteriposket sylkirauhasten turpoamisen takia, esim. yksi suomalainen ns. wellness bloggari on selvä bulimikko.
Tässä kuva bulimianaamasta-
http://www4.pictures.zimbio.com/gi/Gwyneth+Paltrow+Tracy+Anderson+Celebrate+Opening+ekg1xV2d109l.jpg
Toinen mistä näkee on arvet rystysissä.
Turvotusta oksentamisesta, hampaat vaurioituu, silmiin ja poskipäihin saattaa tulla verenpurkaumia...
Sellaiset pulloposket on minun tuntemillani bulimikoilla. Ei kuitenkaan tuollaiset kuin linkatussa kuvassa vaan turvonneen näköiset. Rystyset ovat myös monesti verillä kun hampaat osuu niihin oksentaessa.
Mulla oli paha bulimia ja vaikka olin normaalipainoinen, niin naama näytti aina turpealta.
Eli kai se jatkuva oksentaminen toi naamavärkkiin nesteitä. Hampaatkin kärsivät kyllä, mutteivät sillä tavoin, että ulkopuolinen olisi nähnyt haittoja.
Pahin kausi kesti kolmisen vuotta, nyttemmin olen toipunut ja kasvot tasaantuneet normaaleiksi. Olen 25-vuotias tällä hetkellä.
Turvotusta kasvoissa & ihon kuivumista nyt ainakin.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 12:19"]
Tulee ns. hamsteriposket sylkirauhasten turpoamisen takia, esim. yksi suomalainen ns. wellness bloggari on selvä bulimikko.
Tässä kuva bulimianaamasta-
http://www4.pictures.zimbio.com/gi/Gwyneth+Paltrow+Tracy+Anderson+Celebrate+Opening+ekg1xV2d109l.jpg
Toinen mistä näkee on arvet rystysissä.
[/quote]
Useat bulimikot osaavat oksentaa vain vatsalihaksia jännittämällä. Olin vertaisryhmässä, jossa oli n. 15 bulimikkoa ja vain muutama raportoi käyttävänsä käsiä.
En kuulunut heihin. En koskaan käyttänyt käsiä. Ihan vain pumpaasin vatsalihaksilla lietteet ulos.
Huh, kauheata aikaa. Onneksi olen parantunut. Voimia teille kaikille, jotka kamppailette tämän kamalan sairauden kanssa.
Se naaman leveneminen johtuu sylkirauhasten turpoamisesta (jatkuvat oksentelu).
Kasvot turposivat minullakin aina oksentelun jälkeen. Turvotus kyllä laski parissa päivässä jos en ollut oksentanut, joten mitään pysyvää se ei ollut. Hampaisiin tuli vähän kiillevaurioita, mutteivät näy ulospäin. Itse asiassa saan paljon kehuja kauniista ja vaaleista hampaistani. Yhtään reikää ei tullut. Ja bulimiani kesti yli 13 vuotta, jolloin oksentelin lähes päivittäin :/
Naama tosiaan turpoaa. Kasvojen alaosa on mulla leventynyt, kasvojen muoto on siis muuttunut entisestä.
Järkyttää kun huomaa joillakin kasvojen muuttuneen juuri tuohon tapaan eikä ole muuta selitystä oudolle turvotukselle. :(