Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pukeutuisit taidenäyttelyn avajaisiin?

Vierailija
01.06.2015 |

Miten pukeutuisit taidenäyttelyn avajaisiin? Sain tuttavalta kutsun, ja aloin miettiä pukeutumista, kun en ole koskaan avajaisissa käynyt. En halua pukeutua tilanteeseen sopimattomasti.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita vaatteet.

Vierailija
2/32 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 16:47"]

Laita vaatteet.

[/quote]

Oli suunnitelmissa, mutta vähän tarkempaa mielipidettä, kiitti ;) -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi joku kotelomekko ja koru?

Vierailija
4/32 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 16:50"]

[/quote]

vai mummot puketuu näin

Vierailija
5/32 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauluspaita ja tummat housut?

Vierailija
6/32 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siistit ns. paremmat arkivaatteet tulee laitettua itse, terveisin kuvanveistäjä. Korkoilla ja meikillä juhlavuutta voi teitenkin nostaa niin halutessaan. Oma univormu avajaisista toiseen on mustat farkut, valkoinen pellavakauluspaita ja musta bleiseri. Punainen huulipuna (jos sitä käyttää) koruineen nostaa hässäkän juhlavuutta helposti ja vaivaa näkemättä. Parempi kun pitäytyy vaatteissa joissa tuntee olonsa kotoisaksi, ei me taiteilijat purra ;) 

Vierailija
7/32 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 16:50"]

[/quote]

Hmnn...mietin, että ovatko liian hienoja tilaisuuteen. -ap

Vierailija
8/32 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotelomekko tai joku muu ns. luottovaate ei ole huono vaihtoehto ollenkaan - se kuvanveistäjä. 

Vierailija
9/32 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 16:53"]

Siistit ns. paremmat arkivaatteet tulee laitettua itse, terveisin kuvanveistäjä. Korkoilla ja meikillä juhlavuutta voi teitenkin nostaa niin halutessaan. Oma univormu avajaisista toiseen on mustat farkut, valkoinen pellavakauluspaita ja musta bleiseri. Punainen huulipuna (jos sitä käyttää) koruineen nostaa hässäkän juhlavuutta helposti ja vaivaa näkemättä. Parempi kun pitäytyy vaatteissa joissa tuntee olonsa kotoisaksi, ei me taiteilijat purra ;) 

[/quote]

Kiitos vastauksesta kuvanveistäjä :) Käyn näyttelyissä usein, mutta avajaisissa ei ole tullut käytyä aikaisemmin. Jotenkin vain on tullut käsitys, että siellä pukeuduttaisiin tavallista paremmin. Lisäksi tuttava on suht uusi ja siksi mietinkin pukeutumista tavallista tarkemmin. -ap

Vierailija
10/32 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 16:55"]

Kotelomekko tai joku muu ns. luottovaate ei ole huono vaihtoehto ollenkaan - se kuvanveistäjä. 

[/quote]

Luulen, että taivun sitten tälle linjalle. En ole oikein housutyyppiä -ap

Vierailija
11/32 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudu pikkumustaan. Iso, värikäs huivi rennosti tai näyttävä, etninen koru kaulalla. Imago on silloin siisti ja tiedostava, mutta ei liian porvarillinen tai konservatiivinen.

Vierailija
12/32 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Housut ja kauluspaita tai musta kotelomekko. Niin mä itse teen. Olisi kivaa, jos olisi joku näyttävä design kaulakoru mutta mun budjetilla ei onnistu

Vierailija
13/32 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeutuisin tavanomaiseen asuuni, siis hameeseen tai mekkoon ja pikkukenkiin, mutta lisäisin näyttävämmät korvakorut tai huivin, jotain erityisempää ja sellaista mistä tulee itsevarma olo.

Vierailija
14/32 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 16:53"]Siistit ns. paremmat arkivaatteet tulee laitettua itse, terveisin kuvanveistäjä. Korkoilla ja meikillä juhlavuutta voi teitenkin nostaa niin halutessaan. Oma univormu avajaisista toiseen on mustat farkut, valkoinen pellavakauluspaita ja musta bleiseri. Punainen huulipuna (jos sitä käyttää) koruineen nostaa hässäkän juhlavuutta helposti ja vaivaa näkemättä. Parempi kun pitäytyy vaatteissa joissa tuntee olonsa kotoisaksi, ei me taiteilijat purra ;) 
[/quote]

Korkoilla?

Vierailija
15/32 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avajaisissa näkee monenlaista pukeutumista, farkuista pukuihin. Monet kuvataiteilijat pukeutuu tosi rennosti myös avajaisissa.

Siisti ja asiallinen pukeutuminen, ei kannata ylipukeutua.

Vierailija
16/32 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.teja.fi/pukeutuminen/30.html

Tällä etiketillä olen itse käynyt mm. äitini näyttelyn avajaisissa. Hän on taidemaalari ja runoilija.

Vierailija
17/32 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset oikein hyvistä vastauksista kaikille, näiden pohjalta saa koostettua varmasti hienon asun :) -ap

Vierailija
18/32 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin päälle hyvin istuvan punaisen kesämekon, jossa kaikki kaareni näkyvät, sekä vaaleanvihreät sandaalit timantti- ja kukkakoristeilla. Käsilaukuksi ottaisin beigen värisen nahkalaukkuni. T. Henna

Vierailija
19/32 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avajaisväkeä on moneen menoon. Helpommalla pääsee kun pukeutuu "turvallisen muodollisesti". (Tilaisuudet vaihtelevat, mutta uudessa jännittävässä tilanteessa on aina hyvä tuntea olonsa mukavaksi omassa vaatetuksessaan). Kulttuuriväestä osa suosii muodollisempaa asustusta, joo, mutta itse en katso kieroon suoraan töistä kävelleitä. Ja miksi katsoisin? Taiteilijana olen iloinen kun ihmiset ottavat illan vapaata nähdäkseen avajaiseni. 

Ehkä helpoin neuvo olisi pukeutua kuten olisit menossa vaikkapa ravintolaillallisella uuden tuttavuutesi kanssa: Siististi, arkipäivää juhlavammin jos se on oma tapa, ja niin että vaatetus ei estä hyvää illanviettoa 'tönkköydellään'. 

KV

Vierailija
20/32 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan mitään kotelomekko-koru -yhdistelmää! Liian juhlava ja tönkkö. Kyse ei ole oopperasta tms.