Miksi nainen pelkää feministimiestä?
Pitkäaikainen parisuhde päättyi yhteisymmärryksessä ja olen ollut ns markkinoilla jonkin aikaa. Kaikkea säätöä kyllä löytyy vaikka kuinka mutta ei naista, joka haluaisi yrittää vähän vakavampaa suhdetta. Olen tullut siihen lopputulokseen, että en vain mahdu suomalaisten naisten kapeahkoon mieskuvaan. Olen suht nuori ja ihan ok-näköinen, akateeminen (gender-tutkimus, filosofia ja kasvatustiede), olen työskennellyt pitkään päiväkodeissa, nyt olen töissä määräaikaisena suunnittelijana kaupungilla ja aloittelen jatko-opintoja, harrastan liikuntaa, olen erittäin lapsi- ja eläinrakas, lisäksi olen hyvä ruoanlaittaja ja musikaalinen, pidän viinistä ja filosofisista keskusteluista. Kahden vuoden aikana olen tapaillut monia naisia 30:n molemmin puolin. Vähänkin edennyt juttu on aina tyssännyt yhteiskunnallisiin käsityksiini. Naisille tuntuu olevan aivan tabu, että mies jää mielellään hoitamaan lapsia ja kotia jotta nainen voisi käydä töissä. Tai että parisuhteen tulee perustua tasa-arvoiseen kumppanuuteen ennemmin kuin opittuihin rooleihin ja naisvihamielisiin rakenteisiin. Tai että mies halua olla perheen pää ja elättäjä, vaan haluaa tasa-arvoisen parisuhteen ja demokraattisen perheen. Naiset eivät lainkaan tunnu hyväksyvän ajatuksiani. Samoin vaikuttaa vaikealta hyväksyä sitä, että parhaat kaverini ovat lesbonaisia ja trans-ihmisiä. Ikävä sanoa, mutta tässä alkaa kyllä vähitellen katkeroitua. Opiskeluaikoina kyllä löytyi samanhenkisiä naisia, mutta kun ollaan päästy työelämään, tapahtuu jokin ihmeellinen muutos naisten ajattelussa, eikä ajatteleva ja tunteva feministimies siihen enää mahdu.
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 18:09"]Kuulostat täydelliseltä mieheltä!
Mutta yksi iso miinus on tuo lapsirakkaus, ja tiedän, että se on sitä monille muillekin naisille (poikkeuksiakin on, mutta ainakin oma kokemukseni on se, että muutkin kuin minä eivät pidä lapsirakkaista miehistä).
Se on jotenkin todella, todella vastenmielistä. Ehkä ei kannata tuoda sitä ainakaan heti niin paljon esille?
[/quote]
Miksi juuri se on vastenmielistä? Teen töitä lasten parissa, totta kai pidän lapsista. AP
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 18:17"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 18:09"]
Kuulostat täydelliseltä mieheltä!
Mutta yksi iso miinus on tuo lapsirakkaus, ja tiedän, että se on sitä monille muillekin naisille (poikkeuksiakin on, mutta ainakin oma kokemukseni on se, että muutkin kuin minä eivät pidä lapsirakkaista miehistä).
Se on jotenkin todella, todella vastenmielistä. Ehkä ei kannata tuoda sitä ainakaan heti niin paljon esille?
[/quote]
No sehän on just toisinpäin ton lapsirakkauden kanssa!
[/quote]
Ei kyllä ole :)
Paitsi varmaan jossain maaseudulla?
[/quote]
No kyllä on ihan kaikkialla, se että sä et siitä tykkää ei tee asiasta totta.
Oletko varma että et ole liian "julistava"? Minä naisena olen ihan samaa mieltä asioista kuin sinä mutta en jaksa joidenkin jatkuvaa feminististä jankutusta. Jotkut myös vääntävät kaikki asiat mies-nais-väännöksi vaikka voitaisiin keskittyä pelkästään siihen asiaan. Mieluummin itse teen mitä haluan ja luotan siihen että esimerkkini riittää, kuin jankutan päivittäin tasa-arvosta. Keskustelu on toki myös tärkeää, mutta minulla on rajani kauanko jaksan jauhaa samoista asioista.
Asun Uudellamaalla ja käyn säännöllisesti Helsingissä. Monien tuntemieni hesalaisten feministinaisten makuun olen vähän liian chill. En välitä pyöriä akateemisissa ja poliittisissa kuvioissa kovin aktiivisesti. En ole myöskään mikään uraohjus, joka kuuluu just oikeisiin porukoihin ja tuntee kaikki oikeat "naamat". En pidä niistä piireistä varsinaisesti, niissä on liikaa kyynärpäätä ja itsekeskeisyyttä. Viihdyn hyvin maalla ja omissa harrastuksissani. Pitkäaikainen naisystävä oli sairaanhoitaja ja opiskeluaikoina jo tutustuttiin. Tapailin eron jälkeen mm yhtä opettajaa ja sitten artesaaniopiskelijaa, joilla ei kai varsinaisesti ollut mitään feminismiä vastaan muttei kyllä mitään suurempaa intohimoakaan asian suhteen. Suuri haaveeni olisi lähteä töihin lasten tai nuorten pariin johonkin kehitysmaahan ja ehkä sekin vähän arveluttaa sitten että kannattaako minuun sitoutua.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 23:51"]
Suuri haaveeni olisi lähteä töihin lasten tai nuorten pariin johonkin kehitysmaahan ja ehkä sekin vähän arveluttaa sitten että kannattaako minuun sitoutua.
[/quote]
Ehkä sun kannattaisi lähteä, luulen, että saattaisit tavata tuollaisessa tilanteessa useita naisia, joiden kanssa varmasti kolahtaisi monet asiat?
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 18:09"]
Kuulostat täydelliseltä mieheltä!
[/quote]
No sehän on just toisinpäin ton lapsirakkauden kanssa!
[/quote]
Ei kyllä ole :)
Paitsi varmaan jossain maaseudulla?