Auttakaa! Mies pitää yhteyttä exäänsä.
Poikaystäväni pitää säännöllisesti yhteyttä exäänsä ja he näkevät viikoittain kahdestaan. Miehen exä petti kun olivat suhteessa ja erosivat siksi. Koen tilanteen todella epämiellyttävänä ja outona. Ylireagoinko ja mitä itse tekisit tilanteessa?
Kommentit (33)
Ei se ole niin vakavaa, nehän vaan panee ja siinä se... Ei se ole sinulta pois...
Minusta tuntuu ettei tilanteessa voi kuin epäonnistua. Jos rupeat uhkailemaan, näkevät salaa. Eksiin ei kuulu pitää yhteyttä.
Ylireagoit. Jokaisella on oikeus pitää niitä ihmissuhteita yllä, jotka näkee ja kokee tärkeeiksi.
On aikamoista kontrollointia, jollei aikuinen ihminen saa itse päättää kenen kanssa käy kahvilla.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti haikailee exänsä perään. Tee homma selväksi ja sano, että sä et tommosta exien kanssa kaveraamista siedä yhtään, eli joko se loppuu tai sä lähdet. Eiköhän se totuus siinä sitten selviä.
Onko naiset oikeasti noin mustasukkasia?
Varmaan vähän riippuu tilanteesta aina nämä exien näkemiset. Meillä ei ollut exän kanssa pettämistä, oltiin vaan eri mieltä lastenhankinnasta (mies halusi lapsia, nainen ei). Tavataan yhä satunnaisesti, myös kahdestaan, tai siis kahvilassa tai syömässä käydessä. Tavataan yleensä kerran 1-2 kk, vähän riippuen myös kaveripiirin tapahtumista, esim molemmat saavat kutsun tahollaan yhteisten kavereiden häihin.
Vierailija kirjoitti:
Ylireagoit. Jokaisella on oikeus pitää niitä ihmissuhteita yllä, jotka näkee ja kokee tärkeeiksi.
On aikamoista kontrollointia, jollei aikuinen ihminen saa itse päättää kenen kanssa käy kahvilla.
Kaikista maailman ihmisistä pitää olla kaveri entisen kanssa? Miehet on palikoita.
Käytä suutas muuhunkin kuin syömiseen ja puhumiseen niin pysyy miehes kotona.
Hänellä on ollut elämää ennen suakin. Ei se mihinkään häviä. Kyllä sä tulet huomaamaan, jos exä on sille tärkeämpi kuin sä. Ei ihmiset kuitenkaan koskaan mihinkään häviä. Ei edes kuolleet.
Viikoittaiset tapaamiset exän kanssa? Kuka tuollaista katselee? Ihan järkkyä.
Minä olen hyvissä väleissä exäni kanssa. Hän on mukava ihminen, vaikkei seurustelusta mitään tullutkaan. Erosimme jo neljännesvuosisata sitten ja olen ollut nykyisessä liitossani yli 20 vuotta. On minulla tosin muitakin naispuolisia ystäviä. Jos puoliso olisi alunperin ollut asiasta mustasukkainen, olisin ottanut hatkat saman tien.
Uskollinen. kirjoitti:
Minä olen hyvissä väleissä exäni kanssa. Hän on mukava ihminen, vaikkei seurustelusta mitään tullutkaan. Erosimme jo neljännesvuosisata sitten ja olen ollut nykyisessä liitossani yli 20 vuotta. On minulla tosin muitakin naispuolisia ystäviä. Jos puoliso olisi alunperin ollut asiasta mustasukkainen, olisin ottanut hatkat saman tien.
Tapaatteko viikoittain kahdestaan?
Vierailija kirjoitti:
Hänellä on ollut elämää ennen suakin. Ei se mihinkään häviä. Kyllä sä tulet huomaamaan, jos exä on sille tärkeämpi kuin sä. Ei ihmiset kuitenkaan koskaan mihinkään häviä. Ei edes kuolleet.
On minullakin exiä ja en ole tekemisissä. Toki voisin ottaa heihin yhteyttä ja alkaa taas hengailemaan. Taidan erota suosiolla ja etsiä kumppanin joka on käsitellyt menneisyytensä ettei tarvitse roikuttaa exää perässä.
Vierailija kirjoitti:
Uskollinen. kirjoitti:
Tapaatteko viikoittain kahdestaan?
Voimme tavata kahdestaan, mutta emme viikottain. Muutaman kerran vuodessa ehkä. Yleensä näemme, kun on vanhan kaveripiirimme juhlia.
Me ollaa entisen kans kavereita ja sillä ollu jo pitkään uus. Pari kertaa on päädytty sänkyyn ja haluisin hänet kyl takas
Toi että näkevät viikottain menee jo yli. Itsekin pidän yhteyttä eksääni ehkä kerran pari vuodessa, mutta ei tulisi mieleenkään joka viikko hengata hänen kanssaan. Olemme molemmat omilla tahoillamme naimisissa.
Saako miehesi kieltää sinulta toisten miesten tapaamisen vai tapaatko itse ketä haluat ja siihen ei miehellä ole mitää sanottavaa?
Vierailija kirjoitti:
Saako miehesi kieltää sinulta toisten miesten tapaamisen vai tapaatko itse ketä haluat ja siihen ei miehellä ole mitää sanottavaa?
Kyllä olen kunnioittanut mieheni toiveita aina, koska haluan että hänellä on hyvä olla.
Todennäköisesti haikailee exänsä perään. Tee homma selväksi ja sano, että sä et tommosta exien kanssa kaveraamista siedä yhtään, eli joko se loppuu tai sä lähdet. Eiköhän se totuus siinä sitten selviä.