Mitä ihmettä, sain naapurilta valituskirjeen
Sain kirjeen, että taloyhtiön pihalla on kiellettyä ulkoiluttaa koiraa?? Omistan siis pienen koiran ja kuljemme lenkille normaalisti ulko-ovesta ja jatkamme matkaa tietä pitkin. En siis lenkkeilytä koiraani pihalla, vaan kävelemme sen läpi ehkä minuutissa. Taloyhtiön alueella tarkoittaa siis ilmeisesti sitä 20metrin matkaa minkä kävelemme lähtiessämme lenkille ja takaisin sisään? Mitä ihmettä??? Eihän tällaisesta voi mitenkään valittaa!
Kommentit (53)
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 16:00"]
Ei yksittäinen naapuri voi päättää, mikä on taloyhtiössä sallittua ja mikä kiellettyä. Sinuna kävisin jututtamassa tätä naapuria ja kysyisin, että mikä häntä asiassa oikein nyppii. [/quote]
Noi jos haluaa nähdä vaivaa turhan vuoksi...
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 17:02"]
Vie se lappu ilmoitustaululle! Ja ilmoita isännöitsijälle myös. Meillä loppui naapuriahdistelu, kun otettiin yhteyttä isännöitsijään.
[/quote]
Heippalappujen kirjoittaminen on hyvä harrastus, siinä oppii sarkastiseksi.
No en kyllä ole koskaan kuullut, että järjestyssäännöissä olisi koiran kävelykin kielletty! Pulkassako se koira sitten pitäisi vetää? Eli hullu mikä hullu.
Ap täällä! Kiitos teille kommentoijat vastauksista :)
Kävin tänään juttelemassa kyseisen ihmisen kanssa ihan asiallisesti. Kyseessä n viisikymppinen nainen joka sanoi ihan suoraan että koiran KÄVELY haittaa häntä, koska se on järjestyssäännöissä kielletty. Mä en oikeen tiennyt mitä sanoa siinä kohtaa :D kysyin miten mun pitäis koira viedä ulos johon hän vastasi että ei ole hänen ongelmansa, mutta hän ei halua koiria pihapiiriin.
No juttelusta nyt ei tullut mitään, toivotin hyvät illanjatkot ja tää pamautti ovensa kiinni. Koirani ei siis ikinä ole pissannut/kakannut alueelle vaan tosiaan koiran olemassaolo on se ongelma.
Annan asian olla ja vien kyllä koiraa jatkossakin lenkille :) harmittaa vaan että tollanen hullu asuu samassa rapussa.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 15:13"]Sain kirjeen, että taloyhtiön pihalla on kiellettyä ulkoiluttaa koiraa?? Omistan siis pienen koiran ja kuljemme lenkille normaalisti ulko-ovesta ja jatkamme matkaa tietä pitkin. En siis lenkkeilytä koiraani pihalla, vaan kävelemme sen läpi ehkä minuutissa. Taloyhtiön alueella tarkoittaa siis ilmeisesti sitä 20metrin matkaa minkä kävelemme lähtiessämme lenkille ja takaisin sisään? Mitä ihmettä??? Eihän tällaisesta voi mitenkään valittaa!
[/quote]
pyydä naapurilta opettelemaan sua lentämään näin ei tarvi kävellä pihaan halki
OT, olin kerran ulkoiluttamassa koiraani ja se kakkasi jalkakäytävälle (ei siis kenenkään pihaan tai piha-alueelle yms.) ja minä nostin kakan pussiin, niinkuin teen aina. Mitä tekee ohi kävelevä mies? Alkaa huutaa ja raivota minulle, että minun täytyy puhdistaa jalkakäytävä siitä kohtaa, mihin koirani paskasi. Nostin siis jo kakan pussiin, eikä se ollut mitään ripulia, eli mitään näkyvää jälkeä ei edes jäänyt.
Täällä yksi joka sai valituksen tultuani lentokentältä kolmen maissa kotiin. Kaikkia hulluja sitä on, kannattaa jättää omaan arvoonsa :)
Vie se lappu ilmoitustaululle! Ja ilmoita isännöitsijälle myös. Meillä loppui naapuriahdistelu, kun otettiin yhteyttä isännöitsijään.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 15:48"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 15:22"]Kaksikymmentä metriä minuutissa merkinnee sitä, että koirasi jättää piha-alueelle muutakin kuin tassunjälkiä. Koira ei asiaa tietysti ymmärrä, mutta osaa kyllä pidätellä, jos kannat sen kainalossasi taisteluvyöhykkeen toiselle puolelle. [/quote] Kyllä koira osaa pidätellä, vaikka matka olisi 100 m ja kolme minuuttia. Oletko sinäkin niitä, joiden mielestä jokainen haistelu on sama kuin merkkaus?
[/quote]
Hienosti olen saanut miinuksia. Ollaanpä täällä kärttyisiä tänään.
On sillä eronsa, kulkeeko koira pihan läpi viisi kertaa päivässä pelkästään nuuskien vai nostaen koipeaan joka toisen puunrungon kohdalla joka reissulla ja jättäen läjän kerran pari päivässä. Ei auta, vaikka koira olisi pienikin. Kun aloittaja ei anna enempää informaatiota kuin antaa, naapurin valituksen syytä voi vain arvailla.
Minulla on silloin tällöin hoidossa iso koira, jonka kanssa yritän ehtiä portin ulkopuolelle ennen ensimmäistä koivennostoa. Minusta nyt vain on asiatonta käytöstä antaa koiran merkkailla kukkaistutuksia, seinää naapurin ikkunan alla tai portinpylväitä. Jos koira olisi pieni, kantaisin sen pihan poikki. Kaikilla ei tapoja kuitenkaan ole, ja sen kyllä huomaa. Tässä talossa ei ole eläimiä minun satunnaista hoitokoiraani lukuunottamatta, mutta jätöksiä kyllä pihalle ilmestyy siitä huolimatta, että alue on aidattu.
Miettikää muuten joskus asiaa kahdelta eri taholta ennen kuin alatte raivota. Asiat eivät aina ole sitä, miltä ne ensin kuulostavat.
Minä heittäisin lapun vain roskiin. Ja menisin ovelle kyselemään valittajalta asiasta, jos kirjoittajalla on ollut edes pokkaa laittaa nimeään tuommoiseen. Jokseekin epäilen.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 15:22"]Hyvä kuulla, taidan heittää ton kirjeen suoraan roskiin. Kylläpä löytyy omituista väkeä :D
[/quote]
Älä laita roskiin, vaan kiinnitä se ilmoitustaululle.
Jollain taas jäänyt lääkkeet ottamatta.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 15:24"]
Minulla oli joskus naapuri joka valitti kaikesta.Yksi päivä kännissä paskansin löysää ripulia postiluukusta sisään.Sen jälkeen ei naapuri ainakaan minua enää häirinnyt. T. Mies 30
[/quote]
Enpä usko. Kun oikeasti on valituksen aihetta = taloyhtiön sääntöjä rikottu, silloin valitus on validi. Tietysti valitukset pitää tehdä isännöitsijälle tai hallituksen jäsenelle, joka sitten ryhtyy tarvittaviin toimenpiteisiin.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 15:22"]Kaksikymmentä metriä minuutissa merkinnee sitä, että koirasi jättää piha-alueelle muutakin kuin tassunjälkiä. Koira ei asiaa tietysti ymmärrä, mutta osaa kyllä pidätellä, jos kannat sen kainalossasi taisteluvyöhykkeen toiselle puolelle.
[/quote]
Kyllä koira osaa pidätellä, vaikka matka olisi 100 m ja kolme minuuttia. Oletko sinäkin niitä, joiden mielestä jokainen haistelu on sama kuin merkkaus?
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 15:22"]Kaksikymmentä metriä minuutissa merkinnee sitä, että koirasi jättää piha-alueelle muutakin kuin tassunjälkiä. Koira ei asiaa tietysti ymmärrä, mutta osaa kyllä pidätellä, jos kannat sen kainalossasi taisteluvyöhykkeen toiselle puolelle.
[/quote]
:D
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 15:45"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 15:24"]
Minulla oli joskus naapuri joka valitti kaikesta.Yksi päivä kännissä paskansin löysää ripulia postiluukusta sisään.Sen jälkeen ei naapuri ainakaan minua enää häirinnyt. T. Mies 30
[/quote]
Enpä usko. Kun oikeasti on valituksen aihetta = taloyhtiön sääntöjä rikottu, silloin valitus on validi. Tietysti valitukset pitää tehdä isännöitsijälle tai hallituksen jäsenelle, joka sitten ryhtyy tarvittaviin toimenpiteisiin.
[/quote]
Niinpä. Silloin kun on todellista aihetta, isännöitsijä käy paskomassa postiluukusta.
Koira ei siis pissaa taloyhtiön alueelle, joka on asfalttia, vaan pidättää aina nurmikolle saakka. Jätökset kerään aina kaikkialta. Koira on muutenkin pieni ja kiltti, ei joten en ymmärrä miten sen kävely voi ketään häiritä.
Hyvä idea toi lapun ilmoitustaululle vienti :D
ap
Ei yksittäinen naapuri voi päättää, mikä on taloyhtiössä sallittua ja mikä kiellettyä. Sinuna kävisin jututtamassa tätä naapuria ja kysyisin, että mikä häntä asiassa oikein nyppii.
Älä anna pissata yhtiön pensaisiin tai nurmelle niin pidät idiootit loitolla.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 15:24"]
[/quote]
Miten oikein onnistuit tähtäämisen kanssa?