Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä, sain naapurilta valituskirjeen

Vierailija
01.06.2015 |

Sain kirjeen, että taloyhtiön pihalla on kiellettyä ulkoiluttaa koiraa?? Omistan siis pienen koiran ja kuljemme lenkille normaalisti ulko-ovesta ja jatkamme matkaa tietä pitkin. En siis lenkkeilytä koiraani pihalla, vaan kävelemme sen läpi ehkä minuutissa. Taloyhtiön alueella tarkoittaa siis ilmeisesti sitä 20metrin matkaa minkä kävelemme lähtiessämme lenkille ja takaisin sisään? Mitä ihmettä??? Eihän tällaisesta voi mitenkään valittaa!

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei voi, älä ole tuollaisesta kirjeestä moksiskaan.

Vierailija
2/53 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita valituslappu, missä kielletään rumien naamojen näyttäminen ulkona ja paperipussi silmäaukoilla mukaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sille mielenterveyspäivystyksen puhelinnumero

Vierailija
4/53 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurilla ei ole mitään sanomista asiaan. Oikeat laput tulee hallitukselta tai isännöitsijältä.

Vierailija
5/53 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kuulla, taidan heittää ton kirjeen suoraan roskiin. Kylläpä löytyy omituista väkeä :D

Vierailija
6/53 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksikymmentä metriä minuutissa merkinnee sitä, että koirasi jättää piha-alueelle muutakin kuin tassunjälkiä. Koira ei asiaa tietysti ymmärrä, mutta osaa kyllä pidätellä, jos kannat sen kainalossasi taisteluvyöhykkeen toiselle puolelle.

Vierailija
7/53 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli joskus naapuri joka valitti kaikesta.Yksi päivä kännissä paskansin löysää ripulia postiluukusta sisään.Sen jälkeen ei naapuri ainakaan minua enää häirinnyt.
T. Mies 30

Vierailija
8/53 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkat vain normaalisti, koska tuollainen ihmistyyppi vain innostuu, jos saa vähänkin periksi. Jos isännöitsijä on lapatossu, niin silloin vasta merkillisiä ilmoituksia alkaa putkahdella kuin sieniä sateella. Aina pitää koettaa.

Vierailija
9/53 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 17:02"]

Vie se lappu ilmoitustaululle! Ja ilmoita isännöitsijälle myös. Meillä loppui naapuriahdistelu, kun otettiin yhteyttä isännöitsijään. 

[/quote]Isännöitsijällä ei ole oikeutta eikä mahdollisuutta tehdä asialle yhtään mitään. Yhtiökokouksella on kaikkein eniten, ja hallituksella hieman vähemmän.

Vierailija
10/53 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki seuraavaksi lemmikiksi papukaija. Kai sen pihan läpi saa kuitenkin kulkea lentämällä?

Vierailija
11/53 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Älä nyt hermostu. Totta kai saat kulkea pihan poikki koirasi kanssa!

Jos tiedät, kuka naapureistasi on lapun laittanut, mene kohteliaasti juttelemaan. Mutta vain, jos tiedät kykeneväsi pysymään rauhallisena! Soitat ovikelloa ja kerrot, että sait häneltä lapun. Kysy, onko pihalta löytynyt koiran pissajälkiä tai kakkoja. Todennäköisesti on, ja naapuri on LUULLUT sinun koirasi olleen asialla. Voit nyt kertoa, että et koskaan anna koirasi pissiä tai kakkia pihalle. Olet huolissasi ja pahoillasiiitä, jos joku on niin moukka, että antaa koiransa sellaista tehdä... Tietenkään koiria ei koskaan kakateta pihoille, etkä sinäkään niin ole tehnyt.

En tiedä teidän taloyhtiöstänne, mutta omassani asuu 44 taloutta ja koiriakin on pitkälle toista kymmentä. Välillä pihalta löytyy kikkareita, ja aika paha on sanoa, kuka koiranomistaja on ollut huolimaton. Itse en lähtisi ketään moittimaan ilman, että olen saanut hänet ns. "kiinni itse teosta", mutta mitä ilmeisimmin naapurit luulevat, että pihan kikkareet ovat sinun koirasi jätöksiä. Naapurisovun takia voisi olla hyvä ilmaista, että niin ei ole.

Ps. Jos et tiedä, kuka naapuri on sinua lähestynyt, laita lappu ilmoitustaululle ja kirjota siihen kohtelias lause: kiitos viestistä, mutta koirani ei saa koskaan tehdä tarpeitaan pihalle,joten jos pihalta on löytynyt jätöksiä, syyllinen ei ole minun koirani. Ystävällisin terveisin Maija Meikäläinen.

Vierailija
12/53 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 20:26"]

Jos tiedät, kuka naapureistasi on lapun laittanut, mene kohteliaasti juttelemaan. Mutta vain, jos tiedät kykeneväsi pysymään rauhallisena! Soitat ovikelloa ja kerrot, että sait häneltä lapun. Kysy, onko pihalta löytynyt koiran pissajälkiä tai kakkoja. Todennäköisesti on, ja naapuri on LUULLUT sinun koirasi olleen asialla. Voit nyt kertoa, että et koskaan anna koirasi pissiä tai kakkia pihalle. Olet huolissasi ja pahoillasiiitä, jos joku on niin moukka, että antaa koiransa sellaista tehdä... Tietenkään koiria ei koskaan kakateta pihoille, etkä sinäkään niin ole tehnyt.

En tiedä teidän taloyhtiöstänne, mutta omassani asuu 44 taloutta ja koiriakin on pitkälle toista kymmentä. Välillä pihalta löytyy kikkareita, ja aika paha on sanoa, kuka koiranomistaja on ollut huolimaton. Itse en lähtisi ketään moittimaan ilman, että olen saanut hänet ns. "kiinni itse teosta", mutta mitä ilmeisimmin naapurit luulevat, että pihan kikkareet ovat sinun koirasi jätöksiä. Naapurisovun takia voisi olla hyvä ilmaista, että niin ei ole.

Ps. Jos et tiedä, kuka naapuri on sinua lähestynyt, laita lappu ilmoitustaululle ja kirjota siihen kohtelias lause: kiitos viestistä, mutta koirani ei saa koskaan tehdä tarpeitaan pihalle,joten jos pihalta on löytynyt jätöksiä, syyllinen ei ole minun koirani. Ystävällisin terveisin Maija Meikäläinen.

[/quote]

Asuin nuorena kerrostalossa koiran kanssa. Eräs mummeli tuli valittamaan että olen paskattanut koirani pihaan. Tietenkin menin katsomaan jätöstä, se oli pikkiriikkinen pipana ja mulla oli rottweiler. Toki siivosin kuivan pipanan pois mutta kävin myös ilmoittamassa mammalle ettei se ollut minun koirani kakka, en anna sen sontia pihaan.

Vierailija
13/53 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 16:07"]Jos koira tekee tarpeensa pihalle, naapuri tarkoittaa tätä. Hän ei tiedä, minne menet koirasi kanssa, vaan näkee vain sen, mitä tapahtuu piha-alueella ja kokee, että käytät sitä ulkoiluttamista varten. Siitä tässä varmaan on kyse.

Jos ulkoiluttaminen on taloyhtiön järjestyssäännöissä kielletty, on tulkinnanvarainen asia, onko tuo piha-alueen läpi kuljettaminen ulkoiluttamista vai ei, ja jollain muotoa ilmeisesti on, jos koira tekee tarpeitaan pihalle, viet sen sen jälkeen nyt vaikka tuntien lenkille tai et. Pääasia on, että MYÖS piha-alueella tehdään tarpeita. Piha-alueen ulkopuolinen toimintasi koirasi kanssa ei tässä kiinnostakaan vaan sen sisällä tapahtuva.
[/quote]
Kerro ihmeessä millä koiran saa sallitulle alueelle, jos sitä ei saa siitä läpi viedä? Parvekkeelta singolla metsään laskuvarjon kanssa? Jos koiraa saa taloyhtiössä pitää, niin sen kanssa tasan saa siitä pihan läpi lenkille lähteä.

Vierailija
14/53 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 15:37"]

Jollain taas jäänyt lääkkeet ottamatta.

[/quote] Aijaa. Sinullako? Jäikö ottamatta kolesterolilääke vai mikä?

Vierailija
15/53 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 16:09"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 16:07"]

Jos koira tekee tarpeensa pihalle, naapuri tarkoittaa tätä. Hän ei tiedä, minne menet koirasi kanssa, vaan näkee vain sen, mitä tapahtuu piha-alueella ja kokee, että käytät sitä ulkoiluttamista varten. Siitä tässä varmaan on kyse.

Jos ulkoiluttaminen on taloyhtiön järjestyssäännöissä kielletty, on tulkinnanvarainen asia, onko tuo piha-alueen läpi kuljettaminen ulkoiluttamista vai ei, ja jollain muotoa ilmeisesti on, jos koira tekee tarpeitaan pihalle, viet sen sen jälkeen nyt vaikka tuntien lenkille tai et. Pääasia on, että MYÖS piha-alueella tehdään tarpeita. Piha-alueen ulkopuolinen toimintasi koirasi kanssa ei tässä kiinnostakaan vaan sen sisällä tapahtuva.

[/quote]

Lisään vielä: en lähtisi kiinnittämään lappua ylimielisesti yhtään minnekään ennenkuin selvittäisin asian järjestyssäännöistä. Parhaassa tapauksessa saat todella monen vihat niskaasi jos alat nyt ylimielisesti kiinnitellä lappuja seinille tai muualle, etkä edes tutki onko tässä ehkä sittenkin ollut ihan aihetta huomautukseen.
[/quote]

Löytyi se lääkkeensä unohtanut.

Vierailija
16/53 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se naapuri on nähnyt pihalla jonkun muun koiran jätöksiä. Ja koska hän ei tunne naapureista, kuin yhden koiranomistajan eli ap:n, niin päättää syyttää tätä, vaikka syyllinen ei olisikaan ap:n koira vaan joku muu.

Vierailija
17/53 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 20:34"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 20:26"]

[/quote]

Asuin nuorena kerrostalossa koiran kanssa. Eräs mummeli tuli valittamaan että olen paskattanut koirani pihaan. Tietenkin menin katsomaan jätöstä, se oli pikkiriikkinen pipana ja mulla oli rottweiler. Toki siivosin kuivan pipanan pois mutta kävin myös ilmoittamassa mammalle ettei se ollut minun koirani kakka, en anna sen sontia pihaan.

[/quote]

Joo. Minusta toimit oikein.

Kuten sanoin, aina pitäisi ollavarma, ennen kuin alkaa moittia naapuria. Mutta tosiaan tuossa ap:n saamassa lippusessa on varmasti taustalla tuollainen väärinkäsitys. Ap voi ny miettiä, mikä suhtautumistapa on paras, jos haluaa pysyä hyvissä väleissä naapureihin: alkaa kiukutella vai hieroa sovintoa. Minä valitsisin tuon jälkimmäisen, eiköhän se naapurikin opi jotain, jos ap osaa suhtautua asiallisesti ja rauhallisesti. 

40

Vierailija
18/53 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku on kakattanut koiransa pihaan ja naapurit olettavat sen olevan teidän koira. Näin kävi meillä. Aina kakat kerrotalon sisäpihalla. Tottakai sitä epäiltiin talossa asuvien koiria. Kerran selvisi, että ihan muualta tuli tyyppi joka koiransa kakat pihaat jätti.

Vierailija
19/53 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 15:13"]

Sain kirjeen, että taloyhtiön pihalla on kiellettyä ulkoiluttaa koiraa?? Omistan siis pienen koiran ja kuljemme lenkille normaalisti ulko-ovesta ja jatkamme matkaa tietä pitkin. En siis lenkkeilytä koiraani pihalla, vaan kävelemme sen läpi ehkä minuutissa. Taloyhtiön alueella tarkoittaa siis ilmeisesti sitä 20metrin matkaa minkä kävelemme lähtiessämme lenkille ja takaisin sisään? Mitä ihmettä??? Eihän tällaisesta voi mitenkään valittaa!

[/quote]

Hyvä, että on pieni koira, voit kantaa sen kainalossa taloyhtiön tontin rajalle :)

Joo, ei voi estää tai kieltää koiran kävelytystä ulko-ovelta yleiselle tielle. Mikään ei estä hulluja lähettelemästä ties mitä heippa-lappuja... Ota yhteys isännöitsijään, jos selventäisi sääntöjä naapurillesi.

Vierailija
20/53 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talon säännöissä voi olla kielto koirista lasten leikkipaikalla. Jos kuljet keinujen/hiekkalaatikon vierestä koirasi kanssa, niin sitten rikot sääntöjä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi