Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäri määräs pakkohoitoon. Mitä teen?

Vierailija
28.01.2022 |

Lääkärin mielestä olen psykoottinen.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siellä ja otat hoidon/lääkkeet vastaan. Kyllä se siitä. Vielä parempi jos luovutat puhelimesi, näistä palstoista kun ei ole mitään hyötyä toipumisesi kannalta.

Miksi luovuttaisin?

Siksi koska täällä netissä hengailu ja näiden paskapalstojen lukeminen ei sinun psykoosiasi paranna. Päinvastoin. Toki se puhelin voidaan ottaa sinulta ilman suostumustasikin, jos siitä on hoidon kannalta haittaa. 

Mitä yritän sanoa on, että älä surffaa näillä sivuilla. 

ei mulla ole psykoosia.

Eipä tietenkään. Vankilassa kaikki on syyttömiä ja mielisairaalassa terveitä..

https://blogbook.fi/juhakurvinen/tositarinoita-hullujenhuoneelta/

Vierailija
42/55 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nopeiten pääset pois sieltä kun esität normaalia ja et puhu omituisia ja noudatat sääntöjä pilkulleen. Kotiutuminen kannattaa ottaa puheeksi heti kun lääkärin tapaat jos olet siinä kunnossa että olet siellä turhaan. Eri asia tietenkin jos olet oikeasti sekaisin tai jos haluat viettää vähän aikaa "lomaillen".

Riippuen paikasta saattaa onnistua lääkkeen piilottaminen kielen alle, mutta joissain paikoissa valitettavasti vaativat avaamaan suun mikä on kyllä vähintäänkin todella nöyryyttävää ja holhoavaa.

Itse olen kahteen otteeseen ollut pakkohoidossa. En kyllä mitään hoitoa siellä saanut, kallis säilytyspaikka se oli.

Teen noin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siellä ja otat hoidon/lääkkeet vastaan. Kyllä se siitä. Vielä parempi jos luovutat puhelimesi, näistä palstoista kun ei ole mitään hyötyä toipumisesi kannalta.

Miksi luovuttaisin?

Siksi koska täällä netissä hengailu ja näiden paskapalstojen lukeminen ei sinun psykoosiasi paranna. Päinvastoin. Toki se puhelin voidaan ottaa sinulta ilman suostumustasikin, jos siitä on hoidon kannalta haittaa. 

Mitä yritän sanoa on, että älä surffaa näillä sivuilla. 

ei mulla ole psykoosia.

Eipä tietenkään. Vankilassa kaikki on syyttömiä ja mielisairaalassa terveitä..

https://blogbook.fi/juhakurvinen/tositarinoita-hullujenhuoneelta/

Tämä

Vierailija
44/55 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista, mutta psykoosiin joutunut ei kyllä itse tiedosta olevansa psykoosissa vaan kuvittelee olevansa kaikin puolin loistavassa kunnossa.

Vierailija
45/55 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista, mutta psykoosiin joutunut ei kyllä itse tiedosta olevansa psykoosissa vaan kuvittelee olevansa kaikin puolin loistavassa kunnossa.

Kertoisitko mitä harhoja mulla sitten on?

Vierailija
46/55 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki uskovaiset on psykologian määritelmän mukaan psykoosissa, mutta määritelmään on lisätty porsaanreikä, jos psykoosi on sosiaalisesti hyväksyttävä niin se ei ole psykoosi.

Olkaa siis sosiaalisesti hyväksyttäviä, niin ette voi olla psykoosissa.

Vierailija
47/55 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otat avun vastaan. Etenkin terapian ja keskusteluavun. Lääkkeiden kanssa pidä oma järki päässä. Mielellään määräävät vahvoja psykoosilääkkeitä kohtuuttoman suurella annoksella. Sivuvaikutuksena painon nousua ja riippuvuutta...

Jos ihminen on siinä kunnossa, että määrätään pakkohoitoon, niin se painonnousu on siihen verrattuna pieni paha. Ja esim. skitsofrenialääkitystä ei voi lopettaa, tai menee takaisin psykoosiin, joten "riippuvuus" ei ole mikään ongelma. 

Lääkkeet määrää lääkäri, eikä potilas itse. Psyykenlääkkeiden pelkääminen ja välttäminen on monella ihmisellä johtanut itsemurhiin ja muihin vakaviin tilanteisiin. Psykoosissa oleva henkilö ei voi käyttää omaa järkeään lääkkeiden suhteen. 

Itse lopetin molemmilla kerroilla psykoosilääkityksen saman tien kun pakkohoidosta pääsin pois. Minä määrään itse mitä suuhuni laitan, ei lääkäri.

Toki jokainen vastaa itse seurauksista jos lähtee sooloilemaan, eli kannattaa miettiä itse mitä haluaa ja kuinka suurta psyykkistä kipua on valmis kestämään.

Pakkohoidossa ihmisoikeudet eivät ainakaan toteudu, se on ihan selvä juttu kun tarkastelee sitä toimintaa yhtään kriittisesti.

Vierailija
48/55 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet terve niin ei tarvitse täällä palstalla kirjoittaa ja kysellä mitä tehdä.

Kerro vaan hoitajalle miten jouduit syyttä pakkohoitoon ja pääset aika nopeasti pois kun hoitaja huomaa että et ole psykoosiin joutunut.

Vierailija
49/55 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi kirjoitella palstalla, jos olet saanut M1 lähetteen. Silloin sinut viedään suoraan hoitoon. Osastolla on tietty aika, kun saa käyttää nettiä. T. Psykiatrinen SH.

Vierailija
50/55 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otat avun vastaan. Etenkin terapian ja keskusteluavun. Lääkkeiden kanssa pidä oma järki päässä. Mielellään määräävät vahvoja psykoosilääkkeitä kohtuuttoman suurella annoksella. Sivuvaikutuksena painon nousua ja riippuvuutta...

Jos ihminen on siinä kunnossa, että määrätään pakkohoitoon, niin se painonnousu on siihen verrattuna pieni paha. Ja esim. skitsofrenialääkitystä ei voi lopettaa, tai menee takaisin psykoosiin, joten "riippuvuus" ei ole mikään ongelma. 

Lääkkeet määrää lääkäri, eikä potilas itse. Psyykenlääkkeiden pelkääminen ja välttäminen on monella ihmisellä johtanut itsemurhiin ja muihin vakaviin tilanteisiin. Psykoosissa oleva henkilö ei voi käyttää omaa järkeään lääkkeiden suhteen. 

Itse lopetin molemmilla kerroilla psykoosilääkityksen saman tien kun pakkohoidosta pääsin pois. Minä määrään itse mitä suuhuni laitan, ei lääkäri.

Toki jokainen vastaa itse seurauksista jos lähtee sooloilemaan, eli kannattaa miettiä itse mitä haluaa ja kuinka suurta psyykkistä kipua on valmis kestämään.

Pakkohoidossa ihmisoikeudet eivät ainakaan toteudu, se on ihan selvä juttu kun tarkastelee sitä toimintaa yhtään kriittisesti.

Alkaa olla jo aika paha tapaus, kun joutuu useamman kerran pakkohoitoon.

Vierailija
51/55 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi kirjoitella palstalla, jos olet saanut M1 lähetteen. Silloin sinut viedään suoraan hoitoon. Osastolla on tietty aika, kun saa käyttää nettiä. T. Psykiatrinen SH.

Olen tällä hetkellä osastolla.

Vierailija
52/55 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin 2011 hakemaan työterveydestä labralähetettä kontrollia varten. Olin hämmentynyt poistuessani. Vasta parkkihallissa katsoin reseptiä ja papereita: 2 vk lomaa ja 6 kk citalopram-kuuri.diagnoosi stressihäiriö.

Lääkäri oli ollut psykiatri.

Kontrollia tarvitsin koska urologi oli kehoittanut siihen muutama kuukausi aiemmin kun oli sairaalassa myyräkuumeen takia.

Tästä on seurannut kaikenlaista. Kerran hakeutuessani neurologille adhd tutkimuksiin ja kerran lapsen asioista tuli erään virkamiehen kanssa kiistaa,on väläytetty onkohan minulla hoidon tarvetta.

Vierailija
53/55 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoisitko mitä harhoja mulla sitten on?

Enpä tiiä. Mutta ehkä liittyy jotenkin siihen että ajauduit lääkäriin ja lääkärin näkemys oli että kyseessä on psykoosi.

Vaatii jo jotain että joutuu lääkärille, jolla on oikeus määrätä pakkohoitoon.

Vierailija
54/55 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohoitoon mennään tarkkailun kautta. Kenenkään, jolla ei ole hoitavaa lääkäriä, ei tarvitse tollaseen lähteä.

Muuten on suuri vaara väärinkäytöksiin.

Vierailija
55/55 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mulla on autismi joka usein sekoitetaan psykoosiin t: ap"

Olisit kertonut tämän jo heti aloituksessa ja muutenkin olisit voinut pikkasen avata mitä tapahtui pakkohoitomääräyksen tekemistä. Luulisi, että lääkärit tietävät autismistasi. Täällä on aloituksen perusteella annettu epämääräisiä pako-ohjeita...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän