Lääkäri määräs pakkohoitoon. Mitä teen?
Kommentit (55)
Jos ei kiire pois, tee mitä tykkäät!
Otat ihan rauhallisesti. Ei siellä tarvitse olla kovin montaa päivää, jos ajatuksesi selkeentyvät nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Olet siellä ja otat hoidon/lääkkeet vastaan. Kyllä se siitä. Vielä parempi jos luovutat puhelimesi, näistä palstoista kun ei ole mitään hyötyä toipumisesi kannalta.
Miksi luovuttaisin?
Lainaa kirjastosta kirja "Tuhat ja yksi keinoa karata pakkopaidasta".
Hommaa kännykkään netflix niin saat ajan kulumaan. Äläkä lue tai puhu mitään salaliittojuttuja.
Vierailija kirjoitti:
Hommaa kännykkään netflix niin saat ajan kulumaan. Äläkä lue tai puhu mitään salaliittojuttuja.
En usko salaliittoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet siellä ja otat hoidon/lääkkeet vastaan. Kyllä se siitä. Vielä parempi jos luovutat puhelimesi, näistä palstoista kun ei ole mitään hyötyä toipumisesi kannalta.
Miksi luovuttaisin?
Siksi koska täällä netissä hengailu ja näiden paskapalstojen lukeminen ei sinun psykoosiasi paranna. Päinvastoin. Toki se puhelin voidaan ottaa sinulta ilman suostumustasikin, jos siitä on hoidon kannalta haittaa.
Mitä yritän sanoa on, että älä surffaa näillä sivuilla.
Itse piilotin lääkkeen aina kielen alle aamupalalla ja syljin sen roskakoriin. Aika nopeasti pääsin pois, kun kättäydyin korrektisti ja sairauteni näytti hyvin reagoineen lääkitykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi luovuttaisin?
Siksi koska täällä netissä hengailu ja näiden paskapalstojen lukeminen ei sinun psykoosiasi paranna. Päinvastoin. Toki se puhelin voidaan ottaa sinulta ilman suostumustasikin, jos siitä on hoidon kannalta haittaa.
ei mulla ole psykoosia.
Vierailija kirjoitti:
Itse piilotin lääkkeen aina kielen alle aamupalalla ja syljin sen roskakoriin. Aika nopeasti pääsin pois, kun kättäydyin korrektisti ja sairauteni näytti hyvin reagoineen lääkitykseen.
Vois
En usko että lääkäri ilman syytä määrää pakkohoitoon. Kyllä siellä osastolla hoitajat ja lääkäri huomaisi todella nopeasti että potilas onkin täysin terve.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi luovuttaisin?
ei mulla ole psykoosia.
Eipä tietenkään. Vankilassa kaikki on syyttömiä ja mielisairaalassa terveitä..
Vierailija kirjoitti:
En usko että lääkäri ilman syytä määrää pakkohoitoon. Kyllä siellä osastolla hoitajat ja lääkäri huomaisi todella nopeasti että potilas onkin täysin terve.
Näin on. Hoitoon pääsy on nykyään lähes mahdotonta ja suoraan sanottuna pitää olla täysin hullu että osastolle pääsee/joutuu. Sori vaan ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Hoitoon pääsy on nykyään lähes mahdotonta ja suoraan sanottuna pitää olla täysin hullu että osastolle pääsee/joutuu. Sori vaan ap.
Alaikäisenä pääsee helpommin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on autismi joka usein sekoitetaan psykoosiin t: ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi luovuttaisin?
ei mulla ole psykoosia.
Eipä tietenkään. Vankilassa kaikki on syyttömiä ja mielisairaalassa terveitä..
En terve olekkaan. Psykoosi on vain väite.
Vierailija kirjoitti:
Otat avun vastaan. Etenkin terapian ja keskusteluavun. Lääkkeiden kanssa pidä oma järki päässä. Mielellään määräävät vahvoja psykoosilääkkeitä kohtuuttoman suurella annoksella. Sivuvaikutuksena painon nousua ja riippuvuutta...
Jos ihminen on siinä kunnossa, että määrätään pakkohoitoon, niin se painonnousu on siihen verrattuna pieni paha. Ja esim. skitsofrenialääkitystä ei voi lopettaa, tai menee takaisin psykoosiin, joten "riippuvuus" ei ole mikään ongelma.
Lääkkeet määrää lääkäri, eikä potilas itse. Psyykenlääkkeiden pelkääminen ja välttäminen on monella ihmisellä johtanut itsemurhiin ja muihin vakaviin tilanteisiin. Psykoosissa oleva henkilö ei voi käyttää omaa järkeään lääkkeiden suhteen.
Nopeiten pääset pois sieltä kun esität normaalia ja et puhu omituisia ja noudatat sääntöjä pilkulleen. Kotiutuminen kannattaa ottaa puheeksi heti kun lääkärin tapaat jos olet siinä kunnossa että olet siellä turhaan. Eri asia tietenkin jos olet oikeasti sekaisin tai jos haluat viettää vähän aikaa "lomaillen".
Riippuen paikasta saattaa onnistua lääkkeen piilottaminen kielen alle, mutta joissain paikoissa valitettavasti vaativat avaamaan suun mikä on kyllä vähintäänkin todella nöyryyttävää ja holhoavaa.
Itse olen kahteen otteeseen ollut pakkohoidossa. En kyllä mitään hoitoa siellä saanut, kallis säilytyspaikka se oli.
Jos haluat nopeasti pois, neuvoni on:
1) pidä suusi kiinni, ellei kyse ole välttämättömästä tarpeesta.
2) älä ryhdy lääkekokeiluihin - ne kestävät viikkoja, ja menet niistä sekaisin.