Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ristiäiset lauantaina, epävarma olo nimestä.

Vierailija
01.06.2015 |

Oletteko te olleet ihan varmoja lapsen nimestä jo hyvissä ajoin vai onko nimeen tottuminen vienyt aikaa?

Meillä on ristiäiset nyt tulevana lauantaina ja noin periaatteessa nimi on päätetty jo aikaa sitten. Joku kummallinen epävarmuus kalvaa kuitenkin takaraivossa, en ole ihan sataprosenttisen varma onko se kuitenkaan ihan oikea nimi. Oikein hyvä nimi kyllä, enkä etsimälläkään ole parempaan päätynyt, mutta silti jostain syystä mietityttää.

Oletteko te olleet ihan varmoja nimestä vai kestääkö nimeen tottuminen aikansa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimetön sopisi tähän tilanteeseen

Vierailija
2/7 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on huono nimi jonka olette valinneet. Kannattaa vaihtaa. Kysykää oikea nimi anopilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on vähän kummallinen nimi.

Vierailija
4/7 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyytykää siihen, turha siitä on liian isoa numeroa tehdä. Varmasti ihan hyvä nimi.

Vierailija
5/7 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä oma aikansa meni ainakin esikoisen kanssa että nimeen tottui. Tuli sanottua lasta vaan vauvaksi ja kutsuttua hellittelynimillä pitkän aikaa, kunnes tein tietoisen päätöksen että aletaan kutsua lasta sen oikealla nimellä ettei se luule nimensäolevan joku höpönassu löpönen. Ja vieläkin miettii joskus tuliko sille sittenkään annettua se kaikkein paras nimi.

Vierailija
6/7 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoisen nimi oli varma, silti vielä joskus mietin olisiko toinen nimi parempi kutsuma nimi..

Kuopuksen nimeä pyörittelimme vielä ristiäisissäkin ja yhä mietin onko se kuitenkin liian yleinen..

On suuri asia nimetä toinen ihminen, varsinkin kun haluaa antaa sen sopivimman ja kauneimman. Annatte parhaat nimet mitkä kerkeätte ennen ristiäisiä suunnitella,  niistä voi sitten myöhemmin vaihtaa kutsumanimen jos tuntuu että nimet ovat väärässä järjestyksessä. Nimi mieltymyksetkin muuttuu ja parin vuoden päästä voitte antaa toiselle lapsellenne täysin erinlaisen nimen. Kokeile kutsua lastasi eri nimillä, miltä ne tuntuvat ja kuulostavat, älä suotta rupea mitään syvällistä siitä vääntämään.

Vierailija
7/7 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin epävarma nimestä, itse asiassa vielä pitkään ristiäisten jälkeenkin. Vauva oli ristiäisissä neliviikkoinen ja olin tottunut kutsumaan häntä vain vauvaksi - ja kutsuin pitkään ristäisten jälkeenkin vain vauvaksi. Jos joku kysyi ihan nimellä esimerkiksi "miten Vilma jakselee?", vastasin aina esimerkiksi "vauva voi tosi hyvin". Tätä jatkui jonkin aikaa ja pohdin ääneenkin, että teinkö väärän valinnan.

Vaan nyttemmin (no, jo pidempään, onhan vauva vaihtunut taaperoksi) nimi on juurtunut niin syvälle ja on ihan selkeästi juuri oikea nimi, kaikenkaikkiaan kaunis ja miellyttävä, ihan kantajansa nimi.

Uskon siis, että epävarmuus nimestä oli vain tottumiskysymys ainakin minulla :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi