Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi suuttui meille, koska annoimme lapselle "väärän" nimen!

Vierailija
01.06.2015 |

Toisen lapsemme ristijäiset olivat eilen, anopit, mummot, papat sun muut toki kutsuttuna. Ongelma oli siinä, että anoppi jankutti koko ajan ristijäisissä lapsen nimestä (siis ennen kastetta) ja kyseli kaikilta muka tuttavallisesti: "minkähän nimen he oikein antavat, jännää!"
-
Kun pappi sitten lausui tyttäremme nimen (Ella Sofia Pauliina) anopin leuka suorastaan loksahti auki. Lopun aikaa hän istui nurkassa kädet puuskassa appeni kanssa, joka yritti puhua tälle. Anoppi söi palan kakkua ja lähti ovet paukkuen pois paikalta.
-
Nyt anoppi on vastannut yhteen mieheni puheluun, ja kuulemma sanoi, että on äärimmäisen epäreilua, että emme antaneet hänen osallistua nimen valitsemiseen (Sofia-nimi oli hänen ideansa) ja että voisimme kunnioittaa häntä sen verran, että annamme tytölle vaikkapa jonkun hänen nimensä (jotka ovat erittäin mummomaisia, ei kiitos).
-
Nyt hän mököttää eikä vastaa puheluihin tai viesteihin. Mitä teen, että voisin lepyttää hänet? Hän varmaan nyt vihaa tyttäremme nimeä. :(

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksihän sinun pitäisi lepyttää anoppi? Oletko tosissasi?

Anna mököttää, jos on noin typerä, aikuinen ihminen.

Vierailija
42/52 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näin siinä käy: äitini anoppi aikoinaan vaati, että minut kastetaan tietyllä etunimellä. Toinen nimeni oli vanhempien valitsema. Vanhempani olivat liian kilttejä anopin edessä ja halusivat häntä miellyttää. Anoppi ei välittänyt vanhemmistani, eikä niin minustakaan, mutta välitti muista lapsistaan, heitä suosi. Välit menivätä kylmäksi. Isoäitiin tutustuin vanhempana ja hänestä pidin. Etunimeni oli ongelma minulle ollut aina, kun kutsumanimenä käytettiin toista nimeäni, se on jokseenkin "kauniimpikin". Kun isoäiti kuoli vaihdoin viralliseksi etunimekseni toisen nimeni, helpotti itseäni. Isäni suuttui minulle ja muistutti aikansa, että olen nimeltäni se, minkä nimen äitinsä valitsi. Suuttunut on varmaan hautaansa asti, olkoot.

Tukekaa molemmat vanhemmat lapsenne ristimänimeä anopin edessä, niin ettei kumpikaan anna senttiäkään köydestä myöden anopille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun oma äiti totesi esikoisen nimestä, että ei kai sentään "Jussi". Ja mun siskon lasten nimistä antoi myös palautetta. Eipä vaikuttanut lasten nimiin nuo kommentit.

Vierailija
44/52 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 12:33"]MInä en ole mennyt poikien lasten ristiäisiin. Jos ei ole DNA-testiä tehty, niin isästä ei ole mitään varmuutta. Antakoot mitä nimiä antavat, minä en niistä lapsista viitsi välittää. Koulussa ne ei menesty, mikä jo kertoo siitä, että ei ne poikieni lapsia ole. Tytön lapset sen sijaan on saaneet kunniamainintoja päiväkodista asti ja menestyneet monissa erilaisissa kilpailuissa. Heistä on mummille paljon iloa.
[/quote] Jos tämä teksti on totta niin oletpahan susi ihmiseksi!

Vierailija
45/52 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 12:42"]

Miten niin? Eipä ole tarvetta kummallakaan miniällä itkeä miehelleen, että anoppi katsoi oudosti ja anoppi ei ottanut pullaa tai anoppi sanoi sitä ja tätä. Kun napanuora on katkaistu, ei ole tarvetta roikkua pojan perheessä. Ja pojat on aina tervetulleita meille, kunhan jättävät perheensä kotiin. Kerran tai kahdesti viikossa käyvät, joskus kahvilla ja joskus auttelemassa. Ei se perhe-elämä aina niin auvoista ole, kun ei voi olla varma edes siitä, onko perheen lasten isä.

[/quote]

Omasta miehestäsi oli varmaan ihan ok ja mukavaakin, ettei hänen äitinsä halunnut nähdä sinua ja teidän lapsianne. Myöskin te kaikki kolme (sinä, hän ja hänen äitinsä) epäilemättä koko ajan muistutitte itseänne ja toisianne siitä, ettei isyydestä voi koskaan olla varma. Kovin auvoista perhe-elämää.

Vierailija
46/52 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan on vihainen, ei se sinun vikasi ole! Idiootti anoppi, kun tuollaisesta suuttuu. Ei ole sinun asiasi häntä leppyyttää.

Vierailija
47/52 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 12:33"]

MInä en ole mennyt poikien lasten ristiäisiin. Jos ei ole DNA-testiä tehty, niin isästä ei ole mitään varmuutta. Antakoot mitä nimiä antavat, minä en niistä lapsista viitsi välittää. Koulussa ne ei menesty, mikä jo kertoo siitä, että ei ne poikieni lapsia ole. Tytön lapset sen sijaan on saaneet kunniamainintoja päiväkodista asti ja menestyneet monissa erilaisissa kilpailuissa. Heistä on mummille paljon iloa.

[/quote]

Hirviöäiti. Olet varmaan tehnyt aivan kaikkesi, jotta asenteillasi vaikutat tuhoavasti poikasi lapsiin välillisesti. Lapsiparat.

Vierailija
48/52 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttären toinen nimi on kuolleen äitini mukaan, mutta kappas, anoppi silti selittää kaikille että se on aina ollut hänen mielestä maailman kaunein nimi ja hän sitä ehdotti meidän tyttärelle. Paskat ehdottanut. Että ärsyttää.

Vierailija
49/52 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 12:33"]

MInä en ole mennyt poikien lasten ristiäisiin. Jos ei ole DNA-testiä tehty, niin isästä ei ole mitään varmuutta. Antakoot mitä nimiä antavat, minä en niistä lapsista viitsi välittää. Koulussa ne ei menesty, mikä jo kertoo siitä, että ei ne poikieni lapsia ole. Tytön lapset sen sijaan on saaneet kunniamainintoja päiväkodista asti ja menestyneet monissa erilaisissa kilpailuissa. Heistä on mummille paljon iloa.

[/quote]

Ja adoptoiduista lapsista ei tule isoäidin välittää, koska isästä ei ole tietoa? Entäs uusperheet?

Vierailija
50/52 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini taas suuttui eikoispoikani toisesta nimestä, kun kerroin sen ennen ristiäisiä. Yritti saada muuttamaan nimen, oli hänen mielestä niin ruma, ja olisi pitänyt antaa joku suvusta periytyvä. Ja toinen nimi on siis Oskari jos jotakuta kiinnostaa ;)

Vierailija
51/52 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 12:50"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 12:33"]MInä en ole mennyt poikien lasten ristiäisiin. Jos ei ole DNA-testiä tehty, niin isästä ei ole mitään varmuutta. Antakoot mitä nimiä antavat, minä en niistä lapsista viitsi välittää. Koulussa ne ei menesty, mikä jo kertoo siitä, että ei ne poikieni lapsia ole. Tytön lapset sen sijaan on saaneet kunniamainintoja päiväkodista asti ja menestyneet monissa erilaisissa kilpailuissa. Heistä on mummille paljon iloa. [/quote] Jos tämä teksti on totta niin oletpahan susi ihmiseksi!

[/quote]¨Voi sua hölmöä, toi on provo!

Vierailija
52/52 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti uskon tähän. Lapselleni oli kaksi nimivaihtoehtoa, joista toinen oli käytännössä jo valittu. Äitini soitti asioikseen ja sanoi että ovat nyt isän kanssa keskustelleet ja "jos niistä kahdesta pitää jompikumpi valita" niin se toinen pitäisi laittaa. Äiti halusi lapsesta välttämättä eveliinan ja ei meinannut uskoa kun sanoin että en halua siitä eveliinaa ja parhaalla ystävälläni on eveliina. Ei kuulemma haittaa.. koko hommasta tuli tosi ikävä olo. Älkää kommentoiko nimiä kenellekkään suoraan, pitäkää omana tietonanne.