Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 45-vuotias nainen liian vanha ensisynnyttäjäksi?

Vierailija
28.01.2022 |

Jos on elänyt siististi.

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin yli nelikymppisten vanhempien lapsena on todettava, että on riipaisevaa jos joutuu luopumaan vanhemmista aikaisin; oma isäni kuoli kun olin 21-vuotias. Äitini puolestaan lähestyy tällä hetkellä 90v rajapyykkiä ja on virkeä, olen iloinen siitä. Vaikka kaipaisinkin sitä että molemmat olisivat elossa, elämässä voi sattua mitä tahansa ja myös ns. nuoret vanhemmat voi menettää. Tämä on minun polkuni.

Vanhemmat voi menettää vaikka pikkulapsena riippumatta näiden iästä.

Isäni kuoli 45 vuotiaana aortan repeämään kun olin 9v,joten kyllä se lähtö voi tulla missä iässä tahansa.M35.

Vierailija
42/77 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on yksi elämän ihanimmista asioista. Jos haluat lapsen, ennemmin, kuin jäädä lapsettomaksi, yritä ihmeessä. Mitäpä se muille kuuluu. Miksi on hyväksytympää saada iltatähti 45-vuotiaana, kuin esikoinen silloin (jos onnistuu) yhtä tärkeä ja rakashan se lapsi on riippumatta siitä,onko esikoinen vai kuopus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset eivät näköjään tiedä asioista paljoakaan. Kun nainen on yli 40-vuotias niin mm. Todennäköisyys että kuolee synnyttäessään kasvaa paljon. Mutta pahinta on, että lapsi voi olla pahasti epämuodostunut tarkoittaen vaikka jonkun raajan puuttumista. Todennäköisyys että lapsi on terve on hyvin hyvin pieni. Sperma uusiutuu mutta munasolut ovat naisella alusta asti samat ja ne ovat sitten 45-vuotta vanhat. 35-40+ synnyttäjä on advanced maternal age-iässä.

Vierailija
44/77 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faktaa0000 kirjoitti:

Ihmiset eivät näköjään tiedä asioista paljoakaan. Kun nainen on yli 40-vuotias niin mm. Todennäköisyys että kuolee synnyttäessään kasvaa paljon. Mutta pahinta on, että lapsi voi olla pahasti epämuodostunut tarkoittaen vaikka jonkun raajan puuttumista. Todennäköisyys että lapsi on terve on hyvin hyvin pieni. Sperma uusiutuu mutta munasolut ovat naisella alusta asti samat ja ne ovat sitten 45-vuotta vanhat. 35-40+ synnyttäjä on advanced maternal age-iässä.

Mutta tiesitkö, että ne samat riskit on korkeat myös, jos äiti on kovin nuori?

Vierailija
45/77 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täytän kesällä 43v. eikä ole ehkäisyä käytössä. Lapsi saa tulla jos on tullakseen, emme siihen kysele muilta lupaa. Mulla 17v. lapsi ja miehellä kaksi aikuista lasta. 

Vierailija
46/77 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faktaa0000 kirjoitti:

Mutta tiesitkö, että ne samat riskit on korkeat myös, jos äiti on kovin nuori?

Ei ole. Tämä on ihmeellinen myytti, jota palstalla toistellaan. Hyvin varhaisessa iässä äidiksi tulemisessa on riskinsä, mutta ne riskit ei ole ollenkaan samalla tasolla kuin iäkkäällä.

Vierailija
47/77 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut 45 vuotiaalle ensisynnyttäjälle.

Minä nyt 37 vuotias en ikinä onnistunut saamaan omaa lasta maailmaan lukuisista hoidoista huolimatta.

Palstalla käyn, kun on mukava lukea täällä juttuja ja koen lapsettomana saavani ja toisinaan antavani ihmisille paljon täällä.

Vierailija
48/77 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 43v ja menkat jo loppu eli en mä ainakaan enää lapsia saisi. Omat lapset jo teinejä.

Vierailija
49/77 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet liian vanha synnyttäjäksi. Sillä, onko kyseessä ensimmäinen vai kahdeksas synnytys, ei ole väliä. Kyllä se sieltä reiästä tulee ja jos ei tule, niin leikataan pois. Kysymys on vain siitä, että olet yksinkertaisesti riskisynnyttäjä ja lapsellasi on riski saada erilaisia kehityshäiriöitä. Vaarannat oman ja mahdollisen lapsen terveyden. Puhumattakaan siitä, että olet 60-vuotiaana teinin äiti. Mieti jaksamistasi.

Vierailija
50/77 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sitä synnytystä voi väliinkään jättää.

Vierailija
51/77 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä, joten kategorisesti niin ei voi sanoa.

Vierailija
52/77 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krista Kiuru näyttää mallia.

Vierailija
53/77 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faktaa0000 kirjoitti:

Mitä ihmettä sinä selität :D Vaikka riskit ovat kasvaneet, todennäköisyys kuolla synnytykseen tai saada epämuodostunut lapsi on hyvin hyvin pieni. Sen sijaan todennäköisyys tulla ensimmäisen kerran raskaaksi 45-vuotiaana on pieni. Mutta mahdollinen.

Vierailija
54/77 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen oma asia. Kun itselläni on lapsia, en katso olevani siinä asemassa, että kenenkään lapsettoman surua kokonaan ymmärtäisin.

Vierailija
55/77 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo jos isä on saanut jo lapsen sitä ennen.

Vierailija
56/77 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

62-vuotiaalla mummolla teini kotona.

Voi itku.

Vierailija
57/77 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai sitä synnytystä voi väliinkään jättää.

Voi. Ihan pikku päiväoperaatio.

Vierailija
58/77 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä mies? Liian vanha isäksi tuossa iässä?

No, tulihan Saulikin (taas) isäksi n. 3v sitten...

Vierailija
59/77 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaksikymppinen lapsi kärsii tästä?

Vierailija
60/77 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhojen vanhempien lapsista tulee usein omituisia. Olet liian vanha. Olisit lisääntynyt nuorempana. Hanki koira.