Mies ei halua muuttaa kanssani lapsuudenkotiini. Äiti kuoli ja isä pyytää meitä muuttamaan sinne
Alaikäinen veljeni asuu siellä isän kanssa ja isä ehdotti minulle, että muuttaisimme miehen kanssa sinne ja asuisimme kaikki siellä yhdessä kunnes isä sitten vanhenee ja veli muuttaa pois. Sitten asuisimme kahdestaan siellä ja ostaisimme talon isältä. Mies ei kuitenkaan halua lähteä vaan sanoo, että se ei olisi hänen kotinsa. Olenko kohtuuton kun odotan mieheltä tätä??
Kommentit (44)
No, olet kohtuuton, jos tätä odotat. Tottakai tuosta voi keskustella, mutta kai nyt miehelläkin saa olla ajatuksia missä haluaa asua?
Et tietenkään voi pakottaa miestäsi tuohon. Jos isän mielestä on liian paljon neliötä asunnossa, niin muuttaa sen sun veljen kanssa pienempään asuntoon. Teidän kuuluu teidän ns. teidän näköinen tulevaisuus, jota MOLEMMMAT haluavat.
En minäkään ikimaailmassa muuttaisi kumppanin vanhemman kanssa samaan asuntoon.
Riippuu ihan perheestä, mutta miten teidän seksielämä?
En haluaisi muuttaa koskaan toisen vanhempien kotiin. Edes kuoltua. Tottakai muuten on hyvä auttaa ja olla tavoitettavissa. Tuntuu että jokaisella voi olla oma uusi koti ja uusi alku.
Olet kohtuuton, ei kukaan halua muuttaa puolisonsa lapsuudenkotiin, varsinkin kun siellä asuu vielä muitakin ihmisiä.
Mun pää ei kestäisi oman isäni tai äitini luona. Tullaan kyllä toimeen, mutta eri kodit on erittäin hyvä asia. :D
Ei se ole yhden odotus. Asiat pitää punnita ja pohtia jokakantilta kuullen kaikkien perustelut ja mielipiteet. Mitä muutto vaatisi ? Ja ei se ole miehen koti/historiaa. En minäkään noin vain muuttaisi miehen kotiin appiukon ja sisaruksen kanssa.
En muuttaisi minäkään. Muuttaisitko itse vastaavassa tilanteessa? Lapsuudenperhe on jätetty taakse ja niin ihailtavaa kuin hyvä suhde lapsuudenperheeseesi onkin, on se toiselle todennäköisesti rasite.
Olet kohtuuton. Toki tuota voi ehdottaa, mutta ei odottaa tai edellyttää keneltäkään. Jos toinen ei halua, niin se on sitten siinä ja pitää löytää joku muu ratkaisu. Mieti, millaista elämänne olisi, jos "pakottaisit" miehesi elämään samassa huushollissa isäsi ja veljesi kanssa. En ennustasi parisuhteelle kovin pitkää ikää.
Olet kohtuuton. Ei tule onnistumaan eikä toisen tarvitse suostua.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan perheestä, mutta miten teidän seksielämä?
No tuskin ne sen isän kanssa samassa huoneessa nukkuisi, vai meinaatko että isä tekee yöllä yllätyskäyntejä, että ei kai täällä vain naida?
Täystyrmäys täältäkin, ei tuollaista voi odottaa keltään!!
En ikäpäivänä muuttaisi jonkun appi/anoppikokelaan nurkkiin. En kyllä muuttaisi edes äitini kanssa yhteen asumaan vaikka on maailman tärkein ihminen, ehkä sitten jos äiti olisi kovin sairas, mutta en mä mitään miestä sinne hinaisi vieraan vanhan ihmisen tykö. Muuta itse, ja anna miehesi olla.
Mulla on tosi läheiset välit vanhempiini ja mieheni tulee myös hyvin heidän kanssaan juttuun, mutta en silti ikinä ehdottaisi että muutettaisiin miehen kanssa samaan taloon tai edes samaan naapurustoon vanhempieni kanssa. Varsinkaan jos velikin siellä asuu. Siinähän lähtisi kaikki itsenäisyyden rippeet pois ja mies varmasti tuntisi olonsa ulkopuoliseksi eikä koti tuntuisi kodilta.
Olisiko talossa teille niin paljon tilaa, että teillä olisi edes melkein kuin oma asunto?
Vaiko vain oma huone?
En missään nimessä minäkään muuttaisi apin luokse. Vaikka olisi hyvätkin välit, se koti ei tuntuisi miehestäsi koskaan omalta, vaan appesi kodilta. Miksi isäsi ei pysty asumaan yksin poikansa kanssa? Eikö hän selviä enää taloudenhoidosta, siinä tapauksessa kannattaisi muuttaa vaan pienempään asuntoon tai hankkia jotain kotiapua?
Eihän teillä olisi mitään yksityisyyttä semmoisessa talossa. Mieti vähän miehesi näkökulmasta. Appiukon kodissa ollaan appiukon säännöillä, ja varmasti tulisi ristiriitoja.
Entä veljesi? Jos hän haluaa jäädä asumaan lapsuuden kotiaan?
En minäkään lähtisi appeni nurkkiin asumaan vaikka hyvin tullaankin juttuun.