Mies ei halua muuttaa kanssani lapsuudenkotiini. Äiti kuoli ja isä pyytää meitä muuttamaan sinne
Alaikäinen veljeni asuu siellä isän kanssa ja isä ehdotti minulle, että muuttaisimme miehen kanssa sinne ja asuisimme kaikki siellä yhdessä kunnes isä sitten vanhenee ja veli muuttaa pois. Sitten asuisimme kahdestaan siellä ja ostaisimme talon isältä. Mies ei kuitenkaan halua lähteä vaan sanoo, että se ei olisi hänen kotinsa. Olenko kohtuuton kun odotan mieheltä tätä??
Kommentit (44)
Isälle terapiaa tms apua
Veljelle joku tukiperhe/ tukihenkilö
Ratkaisu ei ole se, että aikuinen sisarus muuttaa takaisin kotiin piiaksi ja palvelijaksi. En toki tiedä, mutta tulee sellainen olo, että sinne kaivataan nyt vain naista huolehtimaan kotitöistä ja taloudesta.
Itse en ikinä luopuisi omasta elämästäni ja palaisin asumaan lapsuudenkotiini vanhempani kanssa.
En muuttaisi missään nimessä. Haluan olla kotonani rauhassa, varsinkin jos tilanne on se, että kaikki ovat terveitä, eli elämä jatkuisi apen kanssa 10-40vuotta.
Tilanteessa, jossa puolison vanhempi ei pärjää enää yksin, voisin muuttaa, niin että olisi tarkka tieto siitä kauan tilannetta kestää. Esim. Katsotaan puoli vuotta tilanteen kehittymistä ja riippuen appiukon kunnosta päätettäisiin millaiseen hoitokotiin hänet laitetaan vai onko tarve saattohoidolle ja tapahtuuko se kotona, saattokodissa vai sairaalassa.
Tai voisin ottaa tai mennä ala-ikäisen sisaruksen luokse asumaan kunnes tulee täysi-ikäiseksi, koulu on käyty, saa itse maksettua oman asunnon jne.
Eli auttaa voi tiukassa tilanteessa, kuten perhettä pitää. Mutta se, että muuttaisi määrittelemättömäksi, mutta todennäköisesti vuosiksi, ellei vuosikymmeniksi jonkun lapsuudenperheenjäsenen, oman tai puolison, kanssa yhteen, niin ei todellakaan.
Onpa harvinaisen tyhmä juttu.
Satutäti vauhdissa.
Isästä varmaan tuntuu tyhjältä, mutta sinun velvollisuutesi ei ole täyttää äitisi paikkaa. Isän ja veljen on opeteltava elämään kahdestaan, ja isän yksin tai uuden kumppanin kanssa kun veli lähtee omilleen.